Σε περιττή πολυτέλεια εξελίσσεται για τους Θεσσαλονικείς η επίσκεψη στα συνεργεία αυτοκινήτων με αποτέλεσμα οι τζίροι τους να διολισθαίνουν συνεχώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι εννέα στους δέκα ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη είδαν τον τελευταίο χρόνο τα έσοδα τους να περιορίζονται, με τη μείωση κατά μέσο όρο να αγγίζει το 57%.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που εκπόνησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) σε δείγμα 253 επισκευαστών/μηχανικών –μελών του Επιμελητηρίου και 405 καταναλωτών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 13 έως τις 14 Σεπτεμβρίου.

Η οικονομική ανομβρία, μάλιστα, όπως λένε οι ιδιοκτήτες συνεργείων τους ώθησε να βάλουν νερό στο κρασί τους ρίχνοντας τις τιμές στις παρεχόμενες υπηρεσίες κατά μέσο όρο κατά 28%. Την ίδια ώρα τρεις στους δέκα (32%) επιχειρηματίες προσανατολίζονται στη λύση της απόλυσης, επτά στους δέκα (67%) στη διατήρηση του προσωπικού τους και μόλις 1% στην πρόσληψη.

Αγκάθι τα παράνομα συνεργεία

Αγκάθι για το 42,7% των συμμετεχόντων αποτελούν τα παράνομα συνεργεία ενώ το 66,4% δείχνει ως σημαντικό πρόβλημα του κλάδου τα λειτουργικά κόστη (εξοπλισμός, εργαλεία, ενοίκια κ.α.). Επιπλέον στα προβλήματα για τον κλάδο καταγράφονται το κόστος εκπαίδευσης (12%), η δύσκολη πρόσβαση στην τεχνογνωσία των αντιπροσωπειών (15,5%) ενώ μόλις το (0,4%) αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη ερώτηση οι συμμετέχοντες είχαν διπλή επιλογή.

Στην ερώτηση «σαν επισκευαστής, τι τύπος σεμιναρίων θα σας ενδιέφερε;» με δυνατότητα δύο επιλογών, το 65,6% απάντησε ότι επιθυμεί σεμινάρια τεχνογνωσίας, το 10,7% σεμινάρια για κοστολόγηση των υπηρεσιών του μηχανικού/κατασκευαστή, το 21,3% σεμινάρια για την εξοικείωση και χρήση ηλεκτρικών υπολογιστών. Διαφορετική άποψη έχει το 10,9% καθώς απάντησε ότι λόγω πολυετούς εμπειρίας δεν τους χρειάζονται σεμινάρια.

Δεν ασχολούνται με την υγραεριοκίνηση

Μπορεί οι υπερπτήσεις της αμόλυβδης βενζίνης, σε αρκετές περιπτώσεις να σπρώχνει τους οδηγούς σε αναζήτηση νέων εναλλακτικών μεθόδων για τη μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου τους, ωστόσο οκτώ στους δέκα ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων ανέφεραν ότι δεν ασχολούνται με την υγραεριοκίνηση. Συγκεκριμένα το 84% απάντησε αρνητικά και μόλις το 16% θετικά. Την ίδια ώρα οκτώ στους δέκα εμφανίζονται απαισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησης τους ενώ επτά στους δέκα σημειώνουν ότι συνάδελφοι τους, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή τους, έβαλαν λουκέτα στις επιχειρήσεις τους.

Κάνουν σέρβις όποτε μπορούν…

Πέντε στους δέκα καταναλωτές απαντούν ότι είναι συνεπείς στα σέρβις των αυτοκινήτων τους, ενώ τρεις στους δέκα ομολογούν ότι κάνουν όποτε μπορούν. Εκείνο πάντως που προκαλεί ανησυχία για το στόλο αυτοκινήτων που κινείται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι ότι δύο στους δέκα ιδιοκτήτες ΙΧ λένε ότι κάνουν σέρβις όταν δεν πάει άλλο… Την ίδια ώρα ικανοποιημένοι δηλώνουν από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των συνεργείων τα οποία επισκέπτονται. Μάλιστα έξι στους δέκα δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα συνεργεία, με τέσσερις στους δέκα να λένε ότι επιλέγουν την αντιπροσωπεία για τα σέρβις των αυτοκινήτων τους.

Στην ερώτηση «τι σας αναγκάζει να αναβάλλετε το σέρβις ή την επισκευή του αυτοκινήτου σας;» τέσσερις στους δέκα (36%) ανέφεραν η οικονομική στενότητα, 15% η έλλειψη του χρόνου ενώ το 49% εμφανίζεται τυπικό καθώς κάνει επισκευές και σέρβις στην ώρα τους.

Πάντως έξι στους δέκα δήλωσαν ότι η μείωση τιμών θα αποτελούσε κίνητρο ώστε να επισκέπτονται το συνεργείο αυτοκινήτων την προκαθορισμένη ημερομηνία. Τρεις στους δέκα θέλουν υπενθύμιση από τον μηχανικό τους για το καθορισμένο ραντεβού τους ενώ ένας στους δέκα θέλει ευκολίες πληρωμών.

Στην υγραεριοκίνηση σκέφτεται να στραφεί το 25% των ερωτηθέντων, το 70% δεν το θεωρεί καθόλου πιθανό ενώ το 5% έχει εγκαταστήσει ήδη κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητο του. Τέλος, υπέρ της πετρελαιοκίνησης δήλωσε το 71% των συμμετεχόντων στην έρευνα ενώ το 29% εμφανίστηκε αρνητικό. Thanks for the tip, Μπάμπη.

[Πηγή: veth.gov.gr]

  • nikxan1

    παιδια, δεν ειναι ΚΑΘΟΛΟΥ αστειο!!!!!!
    δεν ειναι μονο στην σαλλονικη, ακομα και εδω στα χανια, αν πας σε καμια αντιπροσωπεια να αλλαξεις ακομα και τις ταπες στα λαστιχα, σε χρεωνουν εναν σκασμο λεφτα!!! δεν εχουν τον θεο τους. οι χρεωσεις ειναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ!!!!
    οσο για τα μα’ι’μου συνεργεια, αν στην αντιπροσωπεια, αλλαζεις λαδια με 200€, και στο παρανομο με μολις 70, γιατι να μην πας??? μιλαμε στην απλη αλλαγη, και στα ευκολα. καλα θα κανουν να βαλουν μυαλο!!!

  • pariah

    Υπάρχουν εξουσιοδοτημένα που είναι καλύτερα από συνοικιακά….Αλλά δεν μπορώ την κοροϊδία να το βάζει στην αυτοδιάγνωση και να σε χρεώνουν 20euro…Να κοιτάξουν λίγο και τις μλκς που κάνανε τόσα χρόνια…

    • Pterarxos

      Για αυτό πήρα το vagcom με 50 ευρώ και κάνω ότι θέλω.

  • MrProudGreek

    O μπαμπας μου εδω και 60.000 χιλιομετρα δεν εχει κανει ουτε ενα σερβις με το Mazda 6 1.8 2003 και αυτο δεν του εχει εμφανισει ουτε μισο προβλημα!Ειναι στα 105.000 τωρα το αμαξι και πεταει.
    Ασε που εχουμε γυρισει ολη την Ελλαδα με αυτο!

    • Κώστας

      Χωρίς να θέλω να φανώ έξυπνος ή αδιάκριτος, θα πρότεινα να κάνεις μία κουβέντα με τον πατέρα σου σχετικά με το πόσο ανασφαλής είναι η ελλειπής συντήρηση του εξαιρετικού κατά τα άλλα αυτοκινήτου σας.
      Θύμισε στον πατέρα σου το εξής, φίλε μου καλέ: Μέσα στο αυτοκίνητο, ο πατέρας σου βάζει ΕΣΑΣ, την οικογένειά σας, για την οποία (ο πατέρας σου) φέρει την ευθύνη για την ακεραιότητα και ασφάλειά σας. Πιστεύω ότι αγαπάει πολύ περισσότερο την οικογένειά του σε σύγκριση με τα λίγα ψωροευρώπουλα που θα δώσει για κάποιο σέρβις. Άλλωστε η πρόληψη είναι πάντα η καλύτερη και ασφλέστερη μέθοδος.
      Φιλικά.

    • giannis1304

      και αν γίνει κάτι(μακάρι να μην γίνει ποτε!) τότε θα φταίει το παλιάμαξο! πέρα για πέρα λάθος η λογική. η κακή συντήρηση κάποια στιγμή θα φανεί. όπως είπαν και κάποιοι άλλοι, σκεφτείτε την ασφάλεια σας.

    • MrProudGreek

      Ποια κακη συντηρηση ρε παιδια??Ειπα εγω κατι τετιο?;;
      Το αμαξι κανει τους ελεγχους του και δεν εμφανιζει το παραμικρο προβλημα.Απλως ηθελα να πω πως δεν παμε π.χ. στον Kρικο να μας το δει.Εχει φιλο ο μπαμπας μου με συνεργειο και απο εκει το περναμε απο εγκεφαλου και τα λοιπα,αλλα δεν πληρωνουμε  τιποτα.
      Αν ομως εβρισκε κατι που μπορουσε ο μηχανικος να κανει/επιδιορθωσει,θα το πληρωναμε.
      Το πιασατε τωρα???;;;

    • pariah

      “O μπαμπας μου εδω και 60.000 χιλιομετρα δεν εχει κανει ουτε ενα σερβις με το Mazda 6 1.8 2003”

      Το δεν έχει κάνει ούτε ένα service σημαίνει ότι δεν έχει πάει ποτέ σε συνεργείο ούτε καν για έλεγχο…άλλο το δεν έχει κάνει ούτε ένα service σε αντιπροσωπία και άλλο αυτό που έγραψες…

      Πες μου κιόλας ότι έχει και ιμάντα το mazda και μέτρα αντίστροφα….

    • Κώστας

      Και εγώ το ίδιο κατάλαβα.
      Μάλλον ο φίλος μας θα ήθελε να πεί:  
      “O μπαμπας μου εδω και 60.000 χιλιομετρα δεν εχει κανει ουτε ενα σερβις σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο με το Mazda 6 1.8 2003. Πηγαίνει σε συνεργείο φίλου του!”

    • pariah

      Οι δημοσιεύσεις ορισμένων ατόμων είναι σαν τους χρησμούς της Πυθίας ένα πράγμα…Ακόμη και τα πιο απλά έχουν διφορούμενη έννοια…

    • MrProudGreek

      Σωστος!

  • Κώστας

    Υπάρχουν εξειδικευμένα συνεργεία που κάνουνε άψογη δουλειά με μεγάλα τους πλεονεκτήματα την προσωπική σχέση με τον πελάτη και τις λογικές (όχι φθηνές!) τιμές.
    Το δικό μου αυτοκίνητο το οποίο αγόρασα καινούργιο, μετά την λήξη της εγγύησης, το εμπιστεύτηκα σε συγκεκριμένο εξειδικευμένο συνεργείο. Έχουνε περάσει έξι χρόνια από τότε και δηλώνω απόλυτη ικανοποίηση. Όποτε έχω κάποιο μικροπρόβλημα ή απορία επικοινωνώ μαζί τους μέσω κινητού, ακόμη και αργά το απόγευμα. Εννοείται ότι ακολουθείται πιστά το πρόγραμμα σέρβις του καρασκευαστή.
    Σχετικά με το κόστος, θα έλεγα ότι πληρώνω περίπου 30% λιγότερα.
    Άσε που κάποια στιγμή χρειάστηκα ένα αρκετά ακριβό ανταλλακτικό και μου βρήκανε ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο στο 1/5 της τιμής! ΑΨΟΓΟΙ!!

    • MrProudGreek

      Ποια κακη συντηρηση ρε παιδια??Ειπα εγω κατι τετιο?;;
      Το αμαξι κανει
      τους ελεγχους του και δεν εμφανιζει το παραμικρο προβλημα.Απλως ηθελα να
      πω πως δεν παμε π.χ. στον Kρικο να μας το δει.Εχει φιλο ο μπαμπας μου
      με συνεργειο και απο εκει το περναμε απο εγκεφαλο και τα λοιπα,αλλα δεν
      πληρωνουμε  τιποτα.
      Αν ομως εβρισκε κατι που μπορουσε ο μηχανικος να κανει/επιδιορθωσει,θα το πληρωναμε.
      Το πιασατε τωρα???;;;

  • δεν θα ξεχασω το 2005που πηγα στον ΓΚΡΑΤΣΙΑΣ για σερβισ 30.000χλμ και μουπηρε 360γιουρο!!! τουλεω  γιατι τοσα πολλα??? μουλεει λαδια φιλτρα…το εβαλε στον εγκεφαλο μου εβγαλε  καρτα καυσαεριων και μου εκαναν συσφηξη βιδων του αμαξωματοσ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    αποτοτε παντα σε φιλο σε ιδιωτικο συνεργειο!!!!!!!

    • hellboy

      πω!!!!!!!!!!!!!!ληστεια με καλασνικοφ ηταν αυτη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ληστεια????που την ειδεσ την ληστιεα?????
      ΒΙΑΣΜΟΣ ηταν φιλοσ!!!!!
      χ8εσ μιλησα με φιλαρακι το βραδυ…εχει γκολφακι V1.4 με 75 ps sta 190.000χλμ…
      το εκανε σερβισ σε γνωστο VW αντιπροσωπο στο καλοχωρι 8εσσαλονικη (φιλτρα καμπινασ βενζινησ ερ κοντισιον βαλβολινεσ λαδια μπαταρια αναρτησεισ και συμπλεκτη και συντηρηση ερ κοντισιον και τι ποσο του ζητησαν?????????? 1840!!!!!!!!!!! με την εκπτωση επειδη το παει εκει 1700!!!!!!! τουσ πυροβολασ η οχι?????
      περιμενω να παει να το πληρωσει και να βγαλω την αποδειξη φωτο!!!!

    • pariah

      Βρίσκουν και τα κάνουν….Πάντως γνωστός φίλου μου πήγε στον παζαρόπουλο και έκανε service και θυμάμαι να μου λέει το παιδί ότι για τα ίδια πράγματα άλλη αντιπροσωπίαθα του έπαιρνει πάνω από +150euro….

    • hellboy

      με συνχωρεις!!!!!!!!!!!!!δεν ηξερα!!!!!!!!!πω τι επαθε το παλικαρι!!!!!!!!!!!!

    • ασε πριν μαστανμαζι και το αφησε το αυτοκινητο εκει και 8α το παρει τεταρτη που 8α πληρω8ει…..οχι οτι φτανει ενα μηνιατικο…ασε σου λεω δεν μιλιοταν ο αν8ρωποσ…..
      αλλα φταει και αυοτσ….τουσ λεει καντα ολα και πεσ μου το κοστολογιο……
      αλλα που να φανταστει!!!!!!!!!!! σε αυτο ξερει κανεισ αν μπορεισ να κανεισ τιποτα??????

    • hellboy

      με τα λαμογια δεν μπορεις να κανεις κατι….τετοιο δαγκωμα εχω να ακουσω απο τοτε που ειχα το ρενο(19)!!για να επαναφερει το μοτερ μου ζηταγε 1450ευρα(ειχε καψει φλαντζα 2 φορα-2ρο χερι το πηρα) και για “καινουργιο” μοτερ ζηταγε 1000ευρα!!!θα υπολογιζε ο ανθρωπος κανενα 700ρι αντε 1000ευρα..τι υπερκοστολογιση ειναι αυτη!!!!!!ελεος!!!!!!!!!!τις προαλλες πηγα πρεβεζα-επισημο συνεργειο εκει βρηκα,παραδοξος και καλο και φτηνο-εχω κατι τυπηματακια σε καπο πισω πορτα και ενα χτυπημα μπροστα,για να φτιαχτουν καπο-πισω πορτα με βαψιμο 200 ευρο,το αλλο επειδη εχει φαει και μεσα την μετοπη πηγενε στο 300 ευρο,αν τα εκανα πακετο θα μου τα αφηνε 400ευρο!!!!!!!!

    • sto 1000riko me 1200 sth xeiroteri ipologize…….
      h poustia einai oti se kovoyn apodiksi kai den mporeis na peis kai tipota…
      apo tetarti 8a pao mazi toy na do ti 8a ginei…

    • loeb

      Δεν θα ξεχασω κι εγω οταν ειχα παει στην Αντιπροσωπια της Nissan στα Χανια οταν ημουν φοιτητης για μεταλλικο θορυβο που ακουγα. Ηρθαν 3 ατομα το ελεγξαν ο θεος να το κανει ελεγχο και τι μου ειπαν? Οτι μπορει να ειναι απο μια βιδα που μπορει να χτυπαει, μεχρι και λασπη! Με το που το ακουω σηκωνομαι και φευγω χωρις δευτερη κουβεντα. Παω σε εναν τυπο που εκανε βελτιωσεις και μου λεει οτι ειχα κοψει βαση μηχανης και μου εκανε σουπερ τιμη καθως με ειδε και νεαρο φοιτητη. Παιδια δεν μου πηρε ουτε ενα 20ρικο εργατικα και μου αλλαξε και τακακια. Με λυπηθηκε μαλλον μολις ακουσα ποσο εκανε η βαση  δεν ξερω. αλλα αν πηγαινα στην Νιssan κατω απο 80 ευρω εργατικα δεν θα εφευγα. Ε απο τοτε πηγαινα εκει για λαδια και καμια φουσκα που ηθελε αλλαγμα.  

  • etien navar

    προσωπικά πείρα μπουζόκλειδο και αλυσίδα για το φίλτρο !

    το απλό(λάδια φίλτρα μπουζί) service κάθε 15.000 το κάνω μόνος μου στο τουτού μου !
    έμαθα και πώς κάνει και ρεσετ ! και είμαι άρχοντας !

    για τα inspection 1-2 πάω κανονικά σε εξουσιοδοτημένο !

  • Kaulamans

    παιδια τα πραγαμτα ειναι μαμησε τα….πουλησα ραλλυ 1.6 και πηρα κουικσιλβερ 1.1 να μην καει και πλεον το βλεπω και αυτο το καημενο να ζοριζεται….κατι πρεπει να γινει…οσο για σερβις…

    τριποδες με γρυλο στο πανεπιστημιο την κυριακη εργαλειοθηκη και αγιος ο θεος….
    μονο για ιμαντες το παω συνεργειο…. οσοι ειστε θεσαλονικη και εχετε γαλλικα ενας ειναι για ανταλακτικα…γκαγκασταθης…. το παλικαρι με εχει σωσει απειρες φορες δεν τον εχω δει ποτε και μου στελνει ολα τα πραγματα με το κτελ…κατεβαστε μανουαλ και μαθετε να το συντηρειται μονοι σας…
    κατι τετοιες βλακειες εκανε και ο πατερας μου και πηρε το μοτερ παραμασχαλα….
    απο τοτε που εμαθα να το κανω μονος μου…εχω το κεφαλι μου ησυχο,,,και αφου εδω και δυο χρονια που το συντηρω δεν εχει κανει κιχ σημαινει οτι το κανω καλα…. :Ρ

    • μανουαλ που μπορω φιλοσ να βρω να κατεβασω????
      οχι για να το κανω…απλα να ξερω τι μου κανουν και πωσ…
      ωστε μην μου πουλαν φυκια για μεταξωτεσ κορδελεσ!!!!!

  • ggarfe

    Σαν το καλό το έξω δεν υπάρχει τίποτα. Αντιπροσωπείες καί μαλακίες…

  • litsa

    Καλη σας ημερα εγω παντως ηθελα να σας εκφρασω την μεγαλη μου χαρα που βρηκα επιτελους ενα πολυ καλο συνεργειο για ολες της μαρκες των αυτοκινητων και μπορεσα να παω το αυτο κινητο μου και του εκανα ενα μεγαλο σερβις πολυ οικονομικα σε σχεση με αλλα συνεργεια και μαλιστα πολυ υπευθυνα γιατι μεχρι τωρα επειδη ειμαι γυναικα οδηγος ολοι οι συνεργειαδες προσπαθουσαν να με κοροιδεψουν.Και για να λεμε και τα πραγματα με το ονομα τους το συνεργειο checkstar παπαδοπουλος στη δελφων ειναι εξαιρετικο.Θελω να πω ενα μεγαλο ευχαριστω στους ανθρωπους εκει.