Kαι η Porsche παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο. Οι Γερμανοί ανακοίνωσαν ότι τον περασμένο μήνα πούλησε 10.560 νέα αυτοκίνητα (+37.5%) ενώ από την αρχή του έτους έχει πουλήσει συνολικά 90.972 αυτοκίνητα (+30.9%). Η μεγαλύτερη αγορά είναι της Κίνας αφού πούλησε 2.146 αυτοκίνητα, με τα 1.062 από αυτά να είναι Cayenne. Στην Ευρώπη πούλησε 4.133 αυτοκίνητα (+39.5%) με τα 488 από αυτά να είναι Panamera. Στην αγορά της Γερμανίας πούλησε 1.342 αυτοκίνητα (+32.9%) ενώ στην Αμερική πούλησε 2.337 αυτοκίνητα (+9.4%).


Το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις τον Σεπτέμβριο ήταν η Cayenne αφού παραδόθηκαν 5.266 αυτοκίνητα (+46.6%). Από την αρχή του χρόνου, έχει παραδώσει 3.176 Cayenne S Hybrid. Η Panamera ακολουθεί με 2.583 αυτοκίνητα (+25.8%), η 911 με 1.480 πωλήσεις (+19.6%). Η Boxster και η Cayman πούλησαν 1.231 αυτοκίνητα (+54.8%). Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Porsche increases customer deliveries by 37.5 per cent

Cayenne in September on course for success

Porsche increases customer deliveries by 37.5 per cent

Stuttgart. In September 2011, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, managed yet another significant increase in its customer deliveries: with 10,560 vehicles sold worldwide, the sports car manufacturer achieved an uplift of 37.5 per cent compared with the same month the year before. Between January and September of this year, Porsche delivered a total of 90,972 new cars to customers. This equates to an increase of 30.9 per cent compared with the same period in 2010.

Bernhard Maier, Porsche AG Board of Management Member for Sales and Marketing said: “We are ahead of last year’s good figures in all markets and with over 90,000 sports cars sold as of September are very close to our sales target of 100,000 units in 2011. That testifies to fascinating products and a very good performance throughout the entire value chain.”

All regions of the world posted growth in September 2011. The response from Chinese customers was again especially strong: with 2,146 deliveries, Porsche more than doubled its September 2010 performance in its second most important market. The most successful model in China was the Cayenne with 1.062 deliveries. The development in European deliveries was also very positive: vehicle sales of 4,133 vehicles translate into an increase of 39.5 per cent compared with the same month the previous year. With 488 units, the Panamera proved particularly attractive to European customers. Porsche reported a 32.9 per cent increase in its domestic market, Germany, in September 2011: precisely 1,342 new cars were delivered to customers. In September 2011 Porsche sold 2,337 sports cars in North America (USA and Canada), a 9.4 per cent increase compared with the same month the year before.

The most successful model worldwide in September 2011 was the Cayenne: sales of 5,266 sports utility vehicles translate into an increase of 46.4 per cent compared with the same month the previous year. Porsche delivered 3,176 Cayenne S Hybrids to customers in the current financial year, further developing its leading position in the off-road hybrid vehicle segment in the process. Likewise, with 2,583 units delivered in September and an increase of 25.8 per cent, the Panamera also accounts for a significant share of Porsche’s success. In September 2011, notwithstanding impending model changes, the sports car model lines also exceeded their previous year’s level. A particularly strong performance: 1,480 units (+ 19.6 %) of the classic 911 sports car were delivered, despite the unveiling of the successor model at the IAA Frankfurt Motor Show in September. The phased worldwide launch of the new Porsche 911 Carrera will kick off in Europe on 3 December 2011. In the reporting month, 1,231 customers opted for the Boxster and Cayman mid-engined sports cars – a clearly 54.8 per cent increase compared with September 2010. More than 700 vehicles of the sporty, top of the range Cayman R model have already been sold.

PORSCHE AG Deliveries September January – September
2011 2010 Variance (%) 2011 2010 Variance (%)
World 10.560 7.682 37,5 90.972 69.502 30,9
Europe 4.133 2.963 39,5 30.638 27.474 11,5
Germany 1.342 1.010 32,9 11.511 9.722 18,4
North America 2.337 2.137 9,4 24.602 19.211 28,1
USA 2.170 1.971 10,1 22.664 17.691 28,1
Asia/Rest of World 4.090 2.582 58,4 35.732 22.817 56,6
China 2.146 1.049 104,6 19.141 10.288 86,1
  • Porsche το σημα kατατεθεν του νεοπλοτου!!!!
    η κινα στα χναρια τησ ελλαδασ πριν 10 χρονια…λιγη αναπτυξη και ολοι με τη μια πορσικο!!!!  :-)

    • συμφωνώ απόλυτα!!!
      γι’αυτό έχω ξενερώσει με αυτή τη μάρκα!!
      είναι το κατεξοχήν αυτοκίνητο του νεόπλουτου!!
      μήπως να έρθουν οι Κινέζοι εδώ για να αγοράσουν το πλεόνασμα των Porsche που έχουμε??
      θα τα πάρουν σε εκπληκτικές τιμες!!
      κ το έχω πει επανειλημμένα ότι η κίνα θα είναι φούσκα!!!
      μη ξεχνάτε ότι είναι 2-3 χρόνια μετά τους ολυμπιακούς αγώνες της
      κ θυμηθείτε πόσο ωραία ζούσαμε στην ελλάδίτσα μας το 2006-7!!!

    • Κώστας

      δεν εχει καμμια σχεση η Ελλαδα με την Κινα,η μια ειναι στο χειλος του γκρεμου (για να μην πω οτι πεφτει ηδη) και η αλλη ειναι ανερχομενη παγκοσμια οικονομικη υπερδυναμη!
      απο εκει και περα δεν νομιζω οτι μονο η Πορσε ειναι το αμαξι του νεοπλουτου,απλα ειναι πιο προσιτη σε σχεση με μια Φερραρι π.χ. και το κυριοτερο, ειναι πολυ πιο χρηστικη στην καθημερινοτητα,αυτο εξαλλου πουλαει η Πορσε,πρακτικα sportscar.

    • καλα σίγουρα δε παραλληλίζω τις 2 οικονομίες!!
      αλλά για μενα η κίνα είναι ανερχόμενη φούσκα!!
      μακάρι να βγω ψευτης!

    • γιαυτο και η πορσε ειναι το αυτοκινητο του νεοπλοτου….γιατι οταν καταλαβεισ οτι εισαι πλουσιοσ παιρνεισ φερραρι!!!!  :-)

    • Vvtl-i

      Καλά τα λες αλλά αυτοί θα συνεχίσουν να παράγουν, να έχουν τη βιομηχανία τους σε αντίθεση με εμάς.
      Βέβαια, δε θα μείνει κανείς από Ευρώπη να καταναλώνει τα προϊόντα.
      Άρα…

    • hellboy

      μας δανειζουν!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!