Ο Πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, θίγει γι’ άλλη μια φορά το θέμα με τους κανονισμούς που υπάρχουν στη Formula 1. Η ιταλική ομάδα έχει πάψει να είναι κυρίαρχη, αφού η Red Bull Racing, μέσω του Adrian Newey, “ξεζουμίζει” τους κανονισμούς σχετικά με την αεροδυναμική, δημιουργώντας το ταχύτερο μονοθέσιο για περισσότερο από δύο χρόνια.

Ωστόσο, ο Ιταλός γνωρίζει πολύ καλά ότι η ομάδα του αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και προειδοποιεί τη Formula 1 ότι πρέπει ν’ αλλάξει κανονισμούς, αν θέλει να συνεχίσει να έχει μονοθέσια της Ferrari στις πίστες της.

Η Formula 1 εξακολουθεί να είναι η ζωή μας, αλλά χωρίς τη Ferrari, δεν υπάρχει Formula 1, όπως και χωρίς τη Formula 1, η Ferrari θα ήταν διαφορετική. Μπορεί να έχουμε ακόμα πολλή υπομονή, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να συνεχίσουμε το δικό μας έργο. Δεν τρέχουμε μόνο για τη δημοσιότητα, αλλά πάνω απ’ όλα, για να κάνουμε προηγμένη έρευνα για όλα τις πτυχές των αυτοκινήτων δρόμου. Τον κινητήρα, το σασί, τα μηχανικά εξαρτήματα, τα ηλεκτρονικά, τα υλικά και την αεροδυναμική, σε τέτοιο βαθμό, που η μεταφορά της τεχνολογίας από τις πίστες στους δρόμους έχει αυξηθεί θεαματικά τα τελευταία 20 χρόνια.

Κάτι που δεν είναι τόσο καλό, είναι το γεγονός ότι το 90% της απόδοσης βασίζεται αποκλειστικά στην αεροδυναμική, και ένα άλλο αρνητικό, είναι το γεγονός ότι είναι το μοναδικό άθλημα που δεν επιτρέπονται οι δοκιμές. Κατασκευάζουμε αυτοκίνητα, όχι ελικόπτερα, πυραύλους ή αεροπλάνα. Σίγουρα, δεν πρέπει να πάμε πίσω στις υπερβολές που γινόταν πριν από κάποια χρόνια, αλλά ούτε και να μην μπορούμε να δώσουμε ευκαιρίες σε νέους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονται και στην Ακαδημία της Ferrari.

O Montezemolo έχει αναφερθεί αρκετές φορές στη υπάρξει και τρίτου αυτοκινήτου, και φαίνεται πως δεν είναι πρόθυμος να εγκαταλείψει αυτή την ιδέα. Αναφέρεται ξανά στο θέμα, λέγοντας πως αν γίνει κάτι τέτοιο, θα είναι προς όφελος του αθλήματος.

Τέλος, υπάρχει και το θέμα του τρίτου αυτοκινήτου. Δεν το λέμε τόσο πολύ για το δικό μας συμφέρον, αλλά για το άθλημα γενικότερα. Πιστεύουμε ότι το ενδιαφέρων των οπαδών, των ΜΜΕ και των χορηγών θ’ αυξηθεί, αν ένας μεγαλύτερος αριθμός από ανταγωνιστικά αυτοκίνητα ήταν στην πίστα, σε σχέση με μονοθέσια που είναι 2 ή 3 δευτερόλεπτα μακριά από τους πρώτους, δεχόμενα γύρο μετά από μερικούς γύρους. Για παράδειγμα, θυμάμαι ότι το 1961, ο Giancarlo Baghetti κέρδισε το Γαλλικό Grand Prix στο Reims με μια ιδιωτική Ferrari. Ορίστε, θα ήταν ωραίο μια μέρα να βλέπαμε αυτοκίνητα να τρέχουν με τα χρώματα της Αμερικής, της Κίνας ή και του Abu Dhabi.

Τα τελευταία λόγια του Προέδρου αποτελούν -το λιγότερο- προειδοποίηση για τη Formula 1, καθώς είναι και τα πιο… αιχμηρά.

Θα υποστηρίζουμε της απόψεις μας όπως βλέπουμε ότι είναι στο σωστό, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά ας ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση. Για όσους συμφωνούν, όλα καλά, αλλά για όλους τους άλλους, θα πρέπει να δεχθούν ότι αυτή είναι η θέση μας. Αν η Formula 1 θέλει ακόμα τη Ferrari, πρέπει ν’ αλλάξει και να πάει πίσω στην έρευνα, διατηρώντας πάντα το κόστος. Δεν είμαστε στη Formula 1 ως χορηγοί, είμαστε κατασκευαστές.


[Πηγή: Ferrari]