Ο Πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, θίγει γι’ άλλη μια φορά το θέμα με τους κανονισμούς που υπάρχουν στη Formula 1. Η ιταλική ομάδα έχει πάψει να είναι κυρίαρχη, αφού η Red Bull Racing, μέσω του Adrian Newey, “ξεζουμίζει” τους κανονισμούς σχετικά με την αεροδυναμική, δημιουργώντας το ταχύτερο μονοθέσιο για περισσότερο από δύο χρόνια.

Ωστόσο, ο Ιταλός γνωρίζει πολύ καλά ότι η ομάδα του αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και προειδοποιεί τη Formula 1 ότι πρέπει ν’ αλλάξει κανονισμούς, αν θέλει να συνεχίσει να έχει μονοθέσια της Ferrari στις πίστες της.

Η Formula 1 εξακολουθεί να είναι η ζωή μας, αλλά χωρίς τη Ferrari, δεν υπάρχει Formula 1, όπως και χωρίς τη Formula 1, η Ferrari θα ήταν διαφορετική. Μπορεί να έχουμε ακόμα πολλή υπομονή, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να συνεχίσουμε το δικό μας έργο. Δεν τρέχουμε μόνο για τη δημοσιότητα, αλλά πάνω απ’ όλα, για να κάνουμε προηγμένη έρευνα για όλα τις πτυχές των αυτοκινήτων δρόμου. Τον κινητήρα, το σασί, τα μηχανικά εξαρτήματα, τα ηλεκτρονικά, τα υλικά και την αεροδυναμική, σε τέτοιο βαθμό, που η μεταφορά της τεχνολογίας από τις πίστες στους δρόμους έχει αυξηθεί θεαματικά τα τελευταία 20 χρόνια.

Κάτι που δεν είναι τόσο καλό, είναι το γεγονός ότι το 90% της απόδοσης βασίζεται αποκλειστικά στην αεροδυναμική, και ένα άλλο αρνητικό, είναι το γεγονός ότι είναι το μοναδικό άθλημα που δεν επιτρέπονται οι δοκιμές. Κατασκευάζουμε αυτοκίνητα, όχι ελικόπτερα, πυραύλους ή αεροπλάνα. Σίγουρα, δεν πρέπει να πάμε πίσω στις υπερβολές που γινόταν πριν από κάποια χρόνια, αλλά ούτε και να μην μπορούμε να δώσουμε ευκαιρίες σε νέους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονται και στην Ακαδημία της Ferrari.

O Montezemolo έχει αναφερθεί αρκετές φορές στη υπάρξει και τρίτου αυτοκινήτου, και φαίνεται πως δεν είναι πρόθυμος να εγκαταλείψει αυτή την ιδέα. Αναφέρεται ξανά στο θέμα, λέγοντας πως αν γίνει κάτι τέτοιο, θα είναι προς όφελος του αθλήματος.

Τέλος, υπάρχει και το θέμα του τρίτου αυτοκινήτου. Δεν το λέμε τόσο πολύ για το δικό μας συμφέρον, αλλά για το άθλημα γενικότερα. Πιστεύουμε ότι το ενδιαφέρων των οπαδών, των ΜΜΕ και των χορηγών θ’ αυξηθεί, αν ένας μεγαλύτερος αριθμός από ανταγωνιστικά αυτοκίνητα ήταν στην πίστα, σε σχέση με μονοθέσια που είναι 2 ή 3 δευτερόλεπτα μακριά από τους πρώτους, δεχόμενα γύρο μετά από μερικούς γύρους. Για παράδειγμα, θυμάμαι ότι το 1961, ο Giancarlo Baghetti κέρδισε το Γαλλικό Grand Prix στο Reims με μια ιδιωτική Ferrari. Ορίστε, θα ήταν ωραίο μια μέρα να βλέπαμε αυτοκίνητα να τρέχουν με τα χρώματα της Αμερικής, της Κίνας ή και του Abu Dhabi.

Τα τελευταία λόγια του Προέδρου αποτελούν -το λιγότερο- προειδοποίηση για τη Formula 1, καθώς είναι και τα πιο… αιχμηρά.

Θα υποστηρίζουμε της απόψεις μας όπως βλέπουμε ότι είναι στο σωστό, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά ας ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση. Για όσους συμφωνούν, όλα καλά, αλλά για όλους τους άλλους, θα πρέπει να δεχθούν ότι αυτή είναι η θέση μας. Αν η Formula 1 θέλει ακόμα τη Ferrari, πρέπει ν’ αλλάξει και να πάει πίσω στην έρευνα, διατηρώντας πάντα το κόστος. Δεν είμαστε στη Formula 1 ως χορηγοί, είμαστε κατασκευαστές.


[Πηγή: Ferrari]

  • Stavros Sidiropoulos

    Τι εγινε?Την φαγαμε και δε μπορουμε να το χονεψουμε?

    ΥΓ)Sorry παιδια αλλα παντα την ειχα αχτι τη Ferrari στην F1!

  • GiorgioValoValkanos

    molis duskoleutike h ferrari arxise tis mlkies.. klasiko

  • to sigoyro einai oti ferrari kai f1 einai alilendeta!!!! αλλα luca επειδη ροδα ειναι και γυριζει….κοιτα αυριο μεθαυριο επειδη τα πετρινα χρονια μαλλον αρχιζουν και φενονται παλι….μην μασ τα αλλαξεισ!!!! το μονο που δεν μπορω ειναι τισ κωλοτουμπεσ!!!!!
    γιατι μπορει φερραρι και Φ1 να ειναι 1…αλλα στην τελικη σαν θεατησ προτιμω αλλη μια ανταγωνιστικη ”μικρη” ομαδα τυπου ρεντ μπουλ παρα τυν υπεροπτικη πλεον σε πολλεσ φορεσ φερραρι!!!!!!!

  • JohnnyXP64

    εγω θα συμφωνισω μαγκες με τον προεδρο,
    δεν ειναι μονο και καλα γκρινια, οντως ποιο το οφελος να μην εξελησουν τους κινητηρες?
    ποιο το οφελος να μην κανουν δοκιμές παραπανω απο 2-5μερες! ελεος!
    ειναι ποτε δυνατον να παρουμε εμεις αμαξια για το δρομο που θα ειναι καλητερα 1% αεροδυναμικά επιδη το εφταξε η redbull και πρασσινα αλογα?

    στο δρομο δεν εινια μονο η αεροδυναμικη και δεν ειναι το συμαντικοτερο αυτο!
    ειναι το συνολο οπως λεει και ο Προεδρος, Σασι, μηχανη, σασμαν, ηλεκτρονικα, που οντος σκευτητε ποσα πραγματα εχουν ερθει στην γραμμη παραγωγης απο τα μονοθεσια και ποσο αμεσα!

    μεσα σε μολις 1ετος η bwm παραδειγμα εβαλε KERS σε αμαξια δρομου!

    δεν ειναι σωστο να μην παμε μπροστα στην ερευνα, και να κοιταμε να κανουμε μονο το γρηγοροτερο μονοθεσιο!!!! αυτο δεν αρκει!!!!! πρεπει ολα αυτα να εχουν και ποιο θνητα οφεληματα για τους υπολοιπους αλλιως θα καταντηση ενα πανάκριβο βαρετό σπορ για λιγους! και στο τελος λογο το οτι θα ειναι μάταια ολα αυτα τα πεταμένα λεφτα θα σταματήσει!!!

    συμφωνώ λοιπόν μαζι του 100%

    • kai gω μαζι σου ετσι οπωσ το λεσ φιλοσ!!!! αλλα σκεψου οτι η φερραρι εχει ενα μπατζετ πχ 100.000.000 για ερευνα και αναπτυξη!!! και ερχομαστε εμεισ ( :-P )να κανουμε μια ομαδουλα με χορηγουσ αποδω και αποκει και εχουμε 25.000.000…ειμαστε καταδικασμενοι!!!!! οποτε δεν κανουμε καν τον κοπο να μπουμε στο αθλημα….ετσι στο τελοσ 8α καντησει η Φ1 να εχει 2-3 ομαδεσ γιατι κανεναν δεν 8α του αρεσει η τελευταια 8εση….και στο τελοσ 8α μεινει μονο μια!!!!

    • JohnnyXP64

      μα το ξεκαθαριζει το θεμα ο ιδιος!
      να ειναι παλι με περιορισμους στο budget αλλα να εχουμε ερευνα και δοκιμες!
      οχι τα ανεξελεκτα που ειχαμε ποιο παλιο και μια φεραρρι με δικη της πιστα μπορουσε και εκανε δοκιμες για μηνες, και εβγαζε και γαμο τα αμαξια, αλλα τωρα πρεπει να αρκεστει σε simulation!

      πιστευω οτι η F1 παει στα ακρα απο το ολα χημα οτι νανε μετα ολα περιορισμενα στο ελαχιστο!
      αυτο ειναι ακρος μαλακια!

      σιγουρα υπαρχει χρυση τομη και λυση και πλεον μια “ομαδουλα” οπως η RBR δεν ειναι πλεον ομαδουλα! τοσα λεφτα βγαλανε 2 χρονια τωρα!

      δεν θελουμε την Φ1 να μπαινει ο καθε ενας μικρο πολουσιος και να κανει ξεπλημα χρηματος οπως μπορει να κανει η espania racing τωρα παραδειγμα και απλα να ειναι η καθηστερημενοι του αγωνα!

      θελουμε βιομηχανιες μεσα με κακαλα! να μπει και η VW γιατι οχι, να ξαναμπει κ η Honda αλλα να εχουν ενα budget 100.000.000paradeigma ΟΛΟΙ!

      πες το σαν παιχνιδι ποκερ που για να μπεις πρεπει να εχεις ενα σεβαστο ποσο για να σε παρουν στα σοβαρα!

      ελπιζω οτι αν η Φερραρι πιεσει κι αλλο καπου στην μεση θα τα βρουνε, το να εχω δοκιμες εξελιξης 
      1 βδομαδα ειναι γελιο!

    • η ενσταση μου μονο ειναι οτι το μπατζετ στισ δοκιμεσ αν οριο8ετηθει απο την φερραρι ειναι σαν να ειναι ελευ8ερο!!! αν ειναι να το βαζει η μικροτερη ομαδα τοτε ακουγετε καλο !!!!
      και αυτο που λεμε για την ρεντ μπουλ οτι ειναι η ομαδουλα με την χρυση τομη… δεκτο αλλα οι ανθρωποι καναν επενδυση ποσα χρονια και υπομονη οταν ηταν κινητεσ διαφημησεισ…και τωρα απολαμβανουν τουσ καρπουσ τουσ!!!! αυτοι ειχαν το ΧΡΗΜΑ και την υπομονη….η ΤΟΥΟΤΑ η BMW h PEuGEOT oxi….

    • JohnnyXP64

      α ναι βρε δεν ειπα να αποφασηση μια Φερραρι για το μπατζετ προς θεου!
      ολοι μαζι να τα βρουν…’

      ειναι ανοησια να ασχολουμαστε με το 1% αεροδυναμικης οταν τελικα αυτο δεν προκειτε να εχει καμια ουσιαστη βελτιωση στα αμαξια μας στο δρομο! 

      πρεπει να πειραματιζονται με υλικα και τεχνικες που αργοτερα θα βγαλουνε στα εμπορικα τους οχηματα, αυτος ηταν ο σκοπος τους μηχανοκινητου αθλητισμου, οχι μονο μοστρα και πουλ μουρ πεταμενα λεφτα!

      τωρα αυτα τελειωσαν! ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧAN

    • meta απο πολυτισμενο και ομορφο διαλογο παντα τα βρισκουμε!!!! και αυτο μου αρεσει εδω!!!! :-)
      makari  καποιο μεγαλο κεφαλι να διαβαζει λιγο autoblog μπασ και παρει καμια ιδεα για το καλο του αθληματοσ!!!!!  εχουν να μαθουν πολλλα αποεδω!!!!  :-))))))

    • adele91

      αααα χαιρομαι που τα βρηκατε μετα απο εναν πολιτισμενο και ομορφο διαλογο γιατι ειπατε οοολα αυτα που ηθελα να πω και εγω και με βγαλατε απο τονκοπο να γραψω ενα τεραστιο σχολιο που στο τελος θα βαριοσασταν και να το διαβαζατε κιολας!! :) 

      αυτο που ειπες @JohnnyXP64:disqus ”πιστευω οτι η F1 παει στα ακρα απο το ολα χημα οτι νανε μετα ολα περιορισμενα στο ελαχιστο! αυτο ειναι ακρος μαλακια!”  ηταν απολυτα σωστο…το εχω παρατηρησει πολλα χρονια τωρα… οταν δημιουργειτε ενα προβλημα στην F1 αλλαζουν τους κανονισμους και φτανουν στο αλλο ακρο, για να ικανοποιησουν αυτον που εχει την ενσταση και να κλεισουν στοματα… δεν ειναι τροπος αυτος να λυνεις τα προβληματα!! υπαρχει και μεση λυση!!

  • stadi

    Κυριε Montezemolo συμφωνω πανω κατω με αυτα που λες αλλα οταν για αλλη μια φορα προσπαθεις να περασεις ενα μυνημα απειλωντας απλα χανεις το δικιο σου.Σταματα τις απειλες για αποχωρηση και βρες αλλους τροπους να βρεις το δικιο σου.

  • Iceman_Kimi

    Ερωτηση: προς τι ο κανονισμος για κινητηρες V6? Η F1 δηλαδη θα εξελιξει και τους κινητηρες V6 δεν μπορει να το κανει αλλο πρωταθλημα το FIA GT. Θα χαθει ολη η αιγλη απο την F1 εαν γινει αυτο θα ακουμε μονο ενα γουργουρητο αλλα Porsche μου φαινεται, θα χαθουν τα 150 db.