Στη Φρανκφούρτη η Ford είχε παρουσιάσει το Focus ST-R, ή αλλιώς την αγωνιστική παραλλαγή του νέου Focus ST. Το αγωνιστικό φορά τον 2.0-λίτρων κινητήρα EcoBoost ο οποίος συνδυάζεται με ένα αγωνιστικό 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο της Ford Racing και θα τρέχει στα πρωταθλήματα Grand-Am ST, World Challenge TC της Αμερικής και Series Touring Car του Καναδά. Η Ford ελπίζει ότι θα το δει να τρέχει και σε σειρά ευρωπαϊκών αγώνων καθώς στον 24-ωρο του Nurburgring. Το κόστος του στα πηγαδάκια της Φρανκφούρτης ακουγόταν ότι θα είναι κοντά τα 100.000 δολάρια, και σήμερα η Ford ανακοίνωσε ότι κοστίζει 98.995 δολάρια.

Διαθέτει αγωνιστική ανάρτηση, μεγαλύτερα φρένα, μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ζάντες 18″ της BBS με αγωνιστικά ελαστικά της Hoosier, Recaro καθίσματα, roll cage εγκεκριμένο από την FIA. Οι παραγγελίες έχουνε ήδη ξεκινήσει με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται στις αρχές του 2012

[Πηγή: Ford Racing]

Δελτίο Τύπου

Focus ST-R

The Focus ST-R race car concept is a dramatic example of Ford’s global approach to product development. This concept vehicle, powered by the sophisticated 2.0L EcoBoost I-4 engine, is the first to benefit from a collaborative effort of Ford and Ford racers from around the world who have experience building and racing Focus – successfully! The result of this teamwork is a global racing platform – highlighted by a common body and a safety cage built to FIA regs – a competitive platform that can be tailored for regional competition, based on local rules.The Focus ST-R race car concept is built with U.S. racing specs in mind.

Throughout 2011, Ford Racing will design and engineer a complete – and competitive – Focus ST-R race car that will be available for purchase by those wishing to compete with a Focus in professional and amateur road racing classes. When introduced, the Focus ST-R customer car will be the latest in the family of turn-key race cars from Ford Racing (Mustang FR500C, Mustang FR500S, Mustang Cobra Jet, Boss 302R, Boss 302S). These cars are available from any Ford dealer.

Powertrain

  • Ford Racing custom exhaust
  • Ford Racing engine calibration
  • Ford Racing high capacity radiator
  • Ford Racing clutch
  • Ford Racing oil to air oil cooler
  • Remote oil filter
  • 6-speed manual transmission with Ford Racing limited-slip differential

Chassis

  • Seam-welded steel unibody with integrated FIA certified safety cage.
  • Structural perofrmance: over 20,000 lb.-ft/degree (torsional)

Front Suspension

  • AST performance coilover adjustable dampers
  • Adjustable camber plates
  • Ford Racing upgraded sway bar with adjustable end links
  • Upgraded bushings

Rear Suspension

  • AST performance adjustable dampers
  • Control-blade multilink rear suspension
  • Ford Racing upgraded sway bars with adjustable end links
  • Upgraded bushings

Brakes

  • Front brakes 320 mm with 2-piece rotors and race pads
  • Production rear brakes with race pads
  • Ford ABS with unique Ford Racing calibration

Wheels & Tires

  • 18″ BBS CF 1 piece cast alloy wheel (Anthracite)
  • Hoosier 225/40-18 R6 race tires

Fuel System

  • ATL 18 gallon fuel cell with custom single dry break system

Exterior

  • 2012 Focus ST body kit
  • Brake cooling ducts
  • Hood pins

Interior

  • Ford Racing lightweight wiring harnesses
  • Recaro Pro Racer HANS racing Seat
  • AIM MXL Pista GPS based data system
  • Ford Racing short throw shifter
  • Ford Racing fire suppression system
  • Ford Racing 6-point safety harness
  • Ford Racing driver safety nets
  • Ford Racing steering wheel with quick release
  • Custom carbon fiber center panel with switches
  • MitsosDaBest

    Με τα ίδια λεφτά παίρνω μια Jaguar XF…

    • αγωνιστικό είναι ;)

    • MitsosDaBest

      Α ναι, δεν πρόσεξα τη λέξη “αγωνιστικό’… =(

  • OdyZante

    πρέπει να γ@μ@ει το αμάξι!!!!