Η Ford πήγε στη Φρανκφούρτη και το Focus ST-R. Τι είναι αυτό; απλά η αγωνιστική παραλλαγή του νέου Focus ST.

Παράγει ένα άγνωστο ποσό της ιπποδύναμης (πιθανότατα για λόγους ανταγωνισμού δεν ανακοινώνεται) από τον 2.0-λίτρων κινητήρα EcoBoost. Το ST-R είναι μια έκδοση του Focus ST, που θα κυκλοφορήσει κυρίως στην Αμερική και προορίζεται να τρέξει στα Grand-Am ST, World Challenge TC, και Series Touring Car του Καναδά. Η Ford ελπίζει ότι θα το δει να τρέχει και σε σειρά ευρωπαϊκών αγώνων καθώς στον 24-ωρο του Nurburgring. Το κόστος του στα πηγαδάκια της Φρανκφούρτης ακούγεται ότι θα είναι κοντά τα 100.000 δολάρια

Ο Jamie Allison, διευθυντής της Ford Racing δήλωσε:

Είναι ένα ανταγωνιστικό, αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο οι πελάτες θα μπορούν να συμμετάσχουν με επιτυχία σε πολλαπλά πρωταθλήματα σε όλο τον κόσμο με ελάχιστες μετατροπές. Και αυτό δείχνει τη συνεχή ευθυγράμμιση της Ford Racing με την ομάδα εξέλιξης του τμήματος Performance Vehicles.

Επειδή το Focus ST-R είναι μία αγωνιστική έκδοση βασισμένη σε μοντέλο παραγωγής, διαθέτει στάνταρ πάνελ αμαξώματος και εξαρτήματα παραγωγής όπου αυτό είναι δυνατόν. Όσοι το αγοράσουν θα αποκτήσουν ένα πανέτοιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα χρειάζεται μόνον εξοπλισμό επικοινωνίας και τα αυτοκόλλητα των πελατών. Ήδη εκδηλώθηκε μεγάλο ενδιαφέρον από πολλές και επιτυχημένες αγωνιστικές ομάδες.

Στόχος της Ford Racing θα είναι να προσφέρεται τόσο σε οδηγούς όσο και σε λάτρεις της σε παγκόσμιο επίπεδο. Είμαι σίγουρος οτι ο Clarkson θα θέλει να το βάλει στο “χέρι”. Αναλυτικές λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο ελληνικό δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Ford | Live Photos Copyright: Autoblog.nl]

Δελτίο Τύπου

Η Ford Racing παρουσιάζει το Focus ST-R στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης

Η Παγκόσμια Στρατηγική Εξέλιξης της Ford στο Μηχανοκίνητο Αθλητισμό επεκτείνεται

  • Το νέα αγωνιστικό Ford Focus ST-R κάνει ντεμπούτο στη Γερμανία καθώς η παγκόσμια στρατηγική εξέλιξης της Ford στο μηχανοκίνητο αθλητισμό επεκτείνεται
  • Η παγκόσμια αγωνιστική έκδοση που βασίζεται στο Focus ST είναι έτοιμη να κατακτήσει τον κόσμο – τεχνικά βασίζεται στο παγκόσμιο πρόγραμμα εξέλιξης του αγωνιστικού Ford Focus
  • Γρήγορο, ευέλικτο και ανταγωνιστικό, το Focus ST-R απευθύνεται σε επαγγελματίες, ερασιτέχνες και οπαδούς της αγωνιστικής οδήγησης σε πίστα (track-days)
  • Η Ford προβάλλει τη δυναμική παρουσία της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό στη Φρανκφούρτη με το AWD Fiesta RS WRC και το ντεμπούτο μιας νέας γενιάς Formula Ford με κινητήρα EcoBoost

ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ, Γερμανία, 12 Σεπτεμβρίου, 2011 – Καθώς το νέο Focus ST δρόμου κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην παραγωγή, η Ford υποδέχεται επί Ευρωπαϊκού εδάφους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ένα ξεχωριστό μοντέλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού – την αγωνιστική έκδοση Focus ST-R, βασισμένη στο μοντέλο παραγωγής.

Παρά την εμφανή ομοιότητα με το Focus ST δρόμου, το Focus ST-R κατασκευάστηκε ειδικά για αγωνιστικές πίστες από τη Ford Racing στη Β. Αμερική σαν έκδοση αγωνιστικών προδιαγραφών. Περιλαμβάνει έναν ισχυρό κινητήρα 2.0 EcoBoost, roll cage σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, αναβαθμισμένα φρένα και σπορ ανάρτηση προδιαγραφών πίστας.

Θα διατίθεται σύντομα στις ομάδες, ξεκινώντας από τη Β. Αμερική όπου θα τρέξει σε αρκετά πρωταθλήματα.

Το νέο Focus ST-R είναι δημιούργημα των μηχανικών της Ford Racing – με την τεχνική υποστήριξη του τμήματος Global Performance Vehicles της Ford – για να μπορέσει να αγωνιστεί σε ποικίλα πρωταθλήματα όπως τα Grand-Am ST, World Challenge TC και Canadian Touring Car Series. Η Ford ευελπιστεί επίσης ότι το αυτοκίνητο θα τρέξει σε αρκετά Ευρωπαϊκά πρωταθλήματα και σημαντικές εθνικές διοργανώσεις όπως το Nürburgring 24 Ωρών.

Η συγγένειά του με το νέο μοντέλο δρόμου Focus ST δεν είναι τυχαία.

«Από την αρχή, το Focus και το νέο Focus ST σχεδιάστηκαν σαν αυτοκίνητα των πραγματικών οδηγών» δήλωσε ο Jost Capito, διευθυντής στα τμήματα Global Performance Vehicles και Motorsport Business Development. «Το Focus δρόμου έχει τα καλύτερα φρένα, την καλύτερη οδική συμπεριφορά και τους καλύτερους κινητήρες στην κατηγορία και η σχεδίαση και λειτουργικότητα των διαφόρων συστημάτων του οχήματος μας βοήθησαν να δημιουργήσουμε μία έκδοση παγκόσμιων τεχνικών προδιαγραφών για ομάδες που ήθελαν να τρέξουν με το νέο Focus, χωρίς υψηλό κόστος. Η Ford Racing στη Β. Αμερική αποδέχθηκε την πρόκληση και δημιούργησε το νέο Focus ST-R και δείχνοντας πως ένα θαυμάσιο αυτοκίνητο παραγωγής αποτελεί πηγή έμπνευσης για ένα ανταγωνιστικό, αγωνιστικό μοντέλο.

Έχοντας αρχικά λάβει έγκριση τύπου για το Αμερικανικό και Καναδικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού, το Focus ST-R θα διατίθεται από τους εμπόρους της Ford στη Β. Αμερική για χρήση από σκληροπυρηνικούς επαγγελματίες οδηγούς, ερασιτέχνες αγωνιζόμενους και οπαδούς των track days. Όραμα της Ford είναι να αυξήσει τη διαθεσιμότητα σε περισσότερες περιοχές στο μέλλον.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που υλοποιήσαμε την ιδέα του Focus ST-R για τους οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αρχικά στη Β. Αμερική και πιθανόν σε όλο τον κόσμο αργότερα» δήλωσε ο Jamie Allison, director, Ford Racing. «Τα προηγούμενα αγωνιστικά μοντέλα που δημιουργήσαμε για τους αγώνες της Β. Αμερικής σημείωσαν μεγάλη επιτυχία, ευελπιστούμε λοιπόν ότι το ST-R θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο για τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, προερχόμενο από τη στρατηγική παγκόσμιας πλατφόρμας της εταιρίας και το πρόγραμμα τεχνικής υποστήριξης για αγωνιστικές εκδόσεις Focus και Fiesta.

«Είναι ένα ανταγωνιστικό, αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο οι πελάτες θα μπορούν να συμμετάσχουν με επιτυχία σε πολλαπλά πρωταθλήματα σε όλο τον κόσμο με ελάχιστες μετατροπές. Και αυτό δείχνει τη συνεχή ευθυγράμμιση της Ford Racing με την ομάδα εξέλιξης του τμήματος Performance Vehicles».

«Επειδή το Focus ST-R είναι μία αγωνιστική έκδοση βασισμένη σε μοντέλο παραγωγής, διαθέτει στάνταρ πάνελ αμαξώματος και εξαρτήματα παραγωγής όπου αυτό είναι δυνατόν» πρόσθεσε ο Allison. «Όσοι το αγοράσουν θα αποκτήσουν ένα πανέτοιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα χρειάζεται μόνον εξοπλισμό επικοινωνίας και τα αυτοκόλλητα των πελατών. Ήδη εκδηλώθηκε μεγάλο ενδιαφέρον από πολλές και επιτυχημένες αγωνιστικές ομάδες».

Για τους πελάτες της Β. Αμερικής, το Ford Focus ST-R είναι το τελευταίο μας μεγάλης λίστας λειτουργικών αγωνιστικών αυτοκινήτων της εταιρίας, μεταξύ των οποίων τα Mustang FR500C, Mustang FR500S, Mustang Cobra Jet, Boss 302R και Boss 302S. Το ST-R έχει εμφανή συγγένεια με το Focus ST δρόμου.

Από την εξέλιξη του Focus ST-R θα προκύψει μία σειρά εξαρτημάτων της Ford Racing που θα διατίθενται σε αγωνιζόμενους και λάτρεις της σπορ οδήγησης σε όλο τον κόσμο.

Ο Ρόλος του Focus στην Παγκόσμια Στρατηγική της Ford στο Μηχανοκίνητο Αθλητισμό

Με το ντεμπούτο του Focus ST-R στη Φρανκφούρτη, η Ford προβάλλει δυναμικά την παρουσία της στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βλέπουμε ότι η στρατηγική υποστήριξης των αγωνιστικών δρώμενων με παγκόσμιες, βασικές προϊοντικές πλατφόρμες Ford κερδίζει συνεχώς έδαφος. Η Ford χρησιμοποιεί την εμπειρία της σε θέματα μηχανολογίας και ανάπτυξης για οχήματα όπως το Focus ST-R προκειμένου να διεκδικήσει επιτυχίες εφάμιλλες του Fiesta στο RallyCross και τα X Games.

«Καθώς εξελίσσουμε αυτοκίνητα επιδόσεων βασισμένοι στις πλατφόρμες των οχημάτων μας με γνώμονα τους παγκόσμιους πελάτες, χρησιμοποιούμε την ίδια μέθοδο και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό», δήλωσε ο Capito. «Στόχος είναι η αξιοποίηση της εμπειρίας μας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό για να φέρουμε ανταγωνιστικά εργαλεία στα χέρια των ιδιωτικών ομάδων και αγωνιζόμενων από όλο τον κόσμο, και το Focus ST-R είναι η τελευταία απόδειξη».

Η δημιουργία του παγκόσμιου αγωνιστικού Focus – ενός μοντέλου σταθμού στη νέα, παγκόσμια στρατηγική της Ford στο μηχανοκίνητο αθλητισμό – βασίζεται στους διεθνείς κανονισμούς S2000. Το Focus ST-R συνεχίζει δυνατά την ιστορία του νέου Focus στο μηχανοκίνητο αθλητισμό που ξεκίνησε η στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού.

Τόσο το Focus BTCC της Team Aon όσο και το νέο Focus ST-R αποτελούν επιστέγασμα μιας στρατηγικής της Ford με παγκόσμιες φιλοδοξίες να βοηθήσει τις ιδιωτικές ομάδες να είναι ανταγωνιστικές σε όλα τα επίπεδα.

Η Ford λανάρισε το παγκόσμιο πρόγραμμα εξέλιξης στο μηχανοκίνητο αθλητισμό πέρσι, με σκοπό την τεχνική υποστήριξη ιδιωτικών ομάδων που επιλέγουν να αγωνιστούν με παγκόσμια οχήματα της Ford, παρέχοντας πρόσβαση σε προσιτό, παγκοσμίως ανταγωνιστικό εξοπλισμό.

«Είμαστε χαρούμενοι που η Team Aon κατάφερε τόσο νωρίς να σημειώσει επιτυχία με το νέο Focus στο BTCC και ανυπομονούμε να δούμε το ST-R σύντομα στην πίστα, σε παγκόσμια αγωνιστικά πρωταθλήματα» δήλωσε ο Capito. «Ευελπιστούμε να δούμε το ST-R να αγωνίζεται για νίκες σε παγκόσμια κλίματα, επεκτείνοντας την πλούσια αγωνιστική κληρονομιά που το Focus έχει ήδη δημιουργήσει στην άσφαλτο και στο χώμα».

Πλεονεκτήματα για το Fiesta

Σύμφωνα με τον Capito, η αυξανόμενη επιτυχία του Fiesta στο μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι επίσης προϊόν της παγκόσμιας στρατηγικής της Ford.

Το Fiesta Rallycross – με κινητήρα 2.0 Duratec Ford που παράγει πάνω από 500PS – είναι ένα ακόμα παράδειγμα της παγκόσμιας στρατηγικής της Ford στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς συμμετέχει στα Global Rallycross Championship, European Rallycross Championship και X Games.

Φέτος, η Ford και το Fiesta κυριάρχησαν στο πρώτο Global RallyCross Championship με τη Ford να διεκδικεί τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών. Οι οδηγοί του Fiesta Tanner Foust και Marcus Gronholm επικράτησαν στις θέσεις 1-2 της γενικής κατάταξης του GRC ενώ κέρδισαν και τα μεμονωμένα πρωταθλήματα SuperRally και RallyCross. Τον περασμένο μήνα στα X Games 17 στο Los Angeles, οι Brian Deegan, Foust και Gronholm σάρωσαν το βάθρο του RallyCross με τα Fiesta τους στον αγώνα ράλι των X Games.

Περισσότερα Αγωνιστικά Εργαλεία Ford στη Φρανκφούρτη

Η παρουσία της Ford στο μηχανοκίνητο αθλητισμό περιλαμβάνει δύο ακόμα σημαντικούς παγκόσμιους παίκτες:

  • Η Ford κάνει μία τολμηρή επιστροφή στους αγώνες grassroots με το ντεμπούτο μιας νέας γενιάς Formula Ford, ενός παγκόσμιου μονοθέσιου με κινητήρα 1.6 Ford EcoBoost παραγωγής και κατασκευασμένο σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές ασφαλείας της FIA. Είναι μία φρέσκια νέα προσέγγιση για μία formula που αποτελεί το ‘σκαλοπάτι ανέλιξης’ για τα παγκόσμια πρωταθλήματα πάνω από 40 χρόνια.
  • Το εντυπωσιακό Ford Fiesta RS World Rally Car της Ford Abu Dhabi World Rally Team κάνει ένα διάλειμμα για να δώσει το παρών στο περίπτερο της Ford στη Φρανκφούρτη. Με εργοστασιακούς οδηγούς όπως οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen και οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA, το Fiesta RS WRC αγωνίζεται στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο παγκοσμίου φήμης Αμερικανός άσος του gymkhana Ken Block πιλοτάρει επίσης ένα Fiesta RS WRC για λογαριασμό της Monster World Rally Team με την υποστήριξη της Ford στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.