Ο Louis Renault, ο άνθρωπος που ξεκίνησε την Renault άφησε 7 απογόνους, 7 εγγόνια, τα οποία ζητούν τώρα από το Γαλλικό κράτος να τους δώσει αποζημίωση για την εθνικοποίηση της εταιρείας το 1945, η οποία σύμφωνα με αυτούς έγινε παράνομα. Ο Louis Renault ξεκίνησε την εταιρία το 1898 και κατά την διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου μαζί με τα αδέρφια του, συνεργάστηκε με τον εχθρό και έγινε η μεγαλύτερη γαλλική βιομηχανία της εποχής της. Ο Renault κατά την διάρκεια της κατοχής πήγε με τον Hitler και συνελήφθη. Το 1944 ο Renault πέθανε στη φυλακή χωρίς ακόμη να αποφασιστεί αν η εταιρία του θα πρέπει να εθνικοποιηθεί.

Η Renault μέχρι και σήμερα είναι κατά ένα μεγάλο μέρος κρατική και οι απόγονοι του Renault δηλώνουν ότι έγινε παράνομα η εθνικοποίηση της εταιρίας του παππού τους, αφού ήταν η μόνη εταιρία που έγινε κάτι αντίστοιχο μετά τον πόλεμο, και μάλιστα ο δικηγόρος που έχει αναλάβει την υπόθεση, δηλώνει ότι είναι παράνομη αφού ήταν αντίθετη με το σύνταγμα. Το Κομμουνιστικό Κόμμα της Γαλλίας αλλά και διάφορα συνδικάτα έχουνε ήδη αντιδράσει λυσσαλέα με τον ισχυρισμό των απογόνων της Renault και κατηγορούν την οικογένεια ότι θέλει να ξαναγράψει την ιστορία. Η απόφαση θα παρθεί στις 11 Ιανουαρίου από το Ανώτατο Δικαστήριο στο Παρίσι, οπότε θα μάθουμε τελικά τι θα γίνει.

[Πηγή: Guardian | Photo Copyright: Photo: AFP/Getty Images]

  • Κώστας

    η γαλλικη κυβερνηση εχει μονο το 15% της Ρενο

  • Constantine

    Καλά κάνουν…εδώ έχουμε δικούς μας προδότες που ζητάνε αναδρομικά για 4 χρόνια βολέματος στις πλάτες του λαού , αυτοι δεν θα ζητησουν ..;;;

  • Margaritis83

    στο κείμενο αναφέρεται ότι ο L.Renault πήγε με του Ναζί. είναι λίγο ανακρίβεια αυτό γιατί τα εργοστάσια την περίοδο εκείνη ήταν υπό γερμανική κατοχή.

    • pariah

      Είναι σωστό αυτό αλλά παίζει να ήταν και συνεργάτης τους….

      http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_Renault_(industrialist)

      Όσο για τα λεφτά…οι δικοί του ισχυρίζονταν ότι τον σκότωσαν και δεν απεβίωσε απλώς…

    • Sokratis13

      Συμμαχος των ναζι δοσιλογος ηταν.Γενικοτερα οι Γαλλοι στον Β’παγκοσμιο ηταν μισοι – μισοι χωρισμενοι.Ο σιτροενης ηταν εναντια στους ναζι και κρυβοταν-εκρυβε και τα πρωτοτυπα του.Παντως οντως η γαλλικη αυτοκινητοβιομηχανια ηταν ολοκληρη υπο κατοχη.

  • Margaritis83

    καλά ότι ήταν σύμμαχος και δωσίλογος είναι δικιά σου γνωμη.ο σιτροεν είχε είδη πεθάνει πριν αρχίσει ο πόλεμος. από εκεί και πέρα όλα τα εργοστάσια στην γαλλια ήταν υπό γερμανική κατοχή και όλα έφτιαχναν υλικό για τους ναζί. και ο renault ήταν ενάντια σε όλα αυτά.η κυβέρνηση της γαλλιας ήταν αυτή που τον έστειλε στην Αμερική για βοήθεια από τους Αμερικανούς κατά την διάρκεια του πολέμου. δείγμα ότι δεν ήταν με τους ναζί. στην γαλλια κάποια μερίδα κυρίως κομμουνιστές τον έλεγαν προδότη αλλά δεν είναι ετσι. υπήρχε μεγάλη κόντρα με τους κομμουνιστές τα προηγούμενα (εκείνα) χρόνια αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα. πάντως μην βγάζουμε εύκολα συμπεράσματα. να θυμίσω ότι πέθανε (κατά πολλούς δολοφονήθηκε) στην φυλακή λίγους μήνες πριν γίνει η δίκη του. κάποιοι φοβόντουσαν πολλά φαίνεται. επίσης το παράδοξο είναι ότι ήταν η μόνη γαλλική εταιρεία που κρατικοποιήθηκε..! οι άλλες εταιρείες δεν έφτιαχναν υλικό? αποδεδειγμένα όλα αυτά.

  • Margaritis83

    φίλε 
    pariah το wikipedia μπορεί να έχει κάποια στοιχεία αλλά ειναι ελλειπή. μπορείς να μπεις εδω 
    http://www.louisrenault.com/ έχει τρομερό υλικό.