Ο Kevin C. Brown του Remapping Debate ετοίμασε ένα εκπληκτικό άρθρο που συγκρίνει το πως οι Γερμανοί κατασκευάζουν 2 φορές περισσότερα αυτοκίνητα από τους Αμερικανούς, παίρνοντας ωστόσο διπλάσιους μισθούς. Η Γερμανία το 2010 κατασκεύασε 5.5 εκατ. αυτοκίνητα ενώ οι Αμερικάνοι 2.7 εκατ. αυτοκίνητα, ωστόσο ο μέσος μισθός στη Γερμανία ανέρχεται σε $67.14 την ώρα που στην Αμερική ανέρχεται σε $33.77. Ωστόσο οι τρεις γερμανικές πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανίες, η Audi, η BMW και η Mercedes-Benz αλλά και η Volkswagen, είναι ιδιαίτερα κερδοφόρες, τόσο σε Ευρώπη όσο και στην Αμερική. Πως γίνεται αυτό;

Στη Γερμανία οι αυτοκινητοβιομηχανίες λειτουργούν μέσα σε ένα περιβάλλον που δεν επιτρέπει την εξίσωση των μισθών προς τα κάτω, την ώρα που στην Αμερική γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Πως γίνεται αυτό; Τόσο μέσω των συνδικάτων όσο και μέσω του Γερμανικού συντάγματος. Το IG Metall είναι η ένωση των εργαζομένων της Γερμανίας, στην οποία σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, είναι μέλη, και παρότι έχουνε το δικαίωμα απεργίας, σπάνια το χρησιμοποιούν, επειδή υπάρχει ένα πολύπλοκο σύστημα επίλυσης των διαφωνιών που δημιουργούν μεταξύ των εργαζομένων και των εταιριών, οι οποίες συνήθως επιλύονται με κάποιου είδους συμβιβασμού και από τις δύο μεριές. Το Γερμανικό σύνταγμα επιτρέπει επίσης να δημιουργηθεί μια επιτροπή εργαζομένων σε κάθε εργοστάσιο, έτσι ώστε εργαζόμενοι και διοικητικά στελέχη της εταιρίας, να δουλεύουν και να επιλύουν από κοινού, οποιοδήποτε πρόβλημα εμφανιστεί στο εργοστάσιο.

Στην Αμερική τα πράγματα είναι διαφορετικά και έτσι οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν και πληρώνουν με μισά χρήματα τους εργαζομένους τους σε σχέση με τους Γερμανούς συναδέλφους τους, πολύ απλά επειδή μπορούν, κάνοντας την αγορά της Αμερικής μια χαμηλού κόστους χώρα γι’αυτους. Αξίζει σίγουρα να διαβάσεις το 3-σέλιδο άρθρο του Remapping Debate ώστε να έχεις μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη επί τους θέματος.

[Πηγή: Remapping Debate]