Ο Kevin C. Brown του Remapping Debate ετοίμασε ένα εκπληκτικό άρθρο που συγκρίνει το πως οι Γερμανοί κατασκευάζουν 2 φορές περισσότερα αυτοκίνητα από τους Αμερικανούς, παίρνοντας ωστόσο διπλάσιους μισθούς. Η Γερμανία το 2010 κατασκεύασε 5.5 εκατ. αυτοκίνητα ενώ οι Αμερικάνοι 2.7 εκατ. αυτοκίνητα, ωστόσο ο μέσος μισθός στη Γερμανία ανέρχεται σε $67.14 την ώρα που στην Αμερική ανέρχεται σε $33.77. Ωστόσο οι τρεις γερμανικές πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανίες, η Audi, η BMW και η Mercedes-Benz αλλά και η Volkswagen, είναι ιδιαίτερα κερδοφόρες, τόσο σε Ευρώπη όσο και στην Αμερική. Πως γίνεται αυτό;

Στη Γερμανία οι αυτοκινητοβιομηχανίες λειτουργούν μέσα σε ένα περιβάλλον που δεν επιτρέπει την εξίσωση των μισθών προς τα κάτω, την ώρα που στην Αμερική γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Πως γίνεται αυτό; Τόσο μέσω των συνδικάτων όσο και μέσω του Γερμανικού συντάγματος. Το IG Metall είναι η ένωση των εργαζομένων της Γερμανίας, στην οποία σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, είναι μέλη, και παρότι έχουνε το δικαίωμα απεργίας, σπάνια το χρησιμοποιούν, επειδή υπάρχει ένα πολύπλοκο σύστημα επίλυσης των διαφωνιών που δημιουργούν μεταξύ των εργαζομένων και των εταιριών, οι οποίες συνήθως επιλύονται με κάποιου είδους συμβιβασμού και από τις δύο μεριές. Το Γερμανικό σύνταγμα επιτρέπει επίσης να δημιουργηθεί μια επιτροπή εργαζομένων σε κάθε εργοστάσιο, έτσι ώστε εργαζόμενοι και διοικητικά στελέχη της εταιρίας, να δουλεύουν και να επιλύουν από κοινού, οποιοδήποτε πρόβλημα εμφανιστεί στο εργοστάσιο.

Στην Αμερική τα πράγματα είναι διαφορετικά και έτσι οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν και πληρώνουν με μισά χρήματα τους εργαζομένους τους σε σχέση με τους Γερμανούς συναδέλφους τους, πολύ απλά επειδή μπορούν, κάνοντας την αγορά της Αμερικής μια χαμηλού κόστους χώρα γι’αυτους. Αξίζει σίγουρα να διαβάσεις το 3-σέλιδο άρθρο του Remapping Debate ώστε να έχεις μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη επί τους θέματος.

[Πηγή: Remapping Debate]

  • gronholm89

    siga to pragma… edw stin ellada orismenoi dn douleuan ka8olou k epernan ta triplasia apo autous pou douleuan…

    • hellboy

      αλλα μην ξεχναμε οτι αλλοι δουλευαν σαν σκυλια ολη μερα και περναν τα μισα απο τους αμερικανους και ειναι πολοιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι!!!!!!!!!!!!

  • Constantine

    Kαι στην Κίνα και την Ινδία δουλεύουν όλη μέρα για λίγα δολάρια τον μήνα και δεν έχουν δικαίωμα ούτε για τουλέτα ..Τι πάει να πει αυτό 

    Μπορούμε απο την άλλη μεριά να πούμε πως είναι πιο αναπτυγμένη η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης τεχνολογικά , πιο ειδικευμένη και για αυτό αυξάνεται η παραγωγή . 

    Έξαλλου μην ξεχνάμε πως οι Γερμανοι δουλεύουν τις λιγότερες ώρες απο όλους στην Ευρώπη και βγαίνουν νωρίτερα στην σύνταξη όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα . Τώρα που θα τους κόψουν και εκει τον μισθό στο μισό να δούμε αν θα πέσει η παραγωγή   και για ποια συνδικάτα θα μιλάνε μετά 

  • M.O 67$ την ωρα????? δηλαδη χοντρα χοντρα 58 ευρω!!!!!! τοσο ειναι το μεροκαματο για 3 μερεσ πλεον εδω!!!!! δηλαδη για 24 ωρεσ…+ τισ αγραφεσ υπερωριεσ…….
    και η αλλη η ανοργασμικια μασ λεει και τεμπεληδεσ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ουστττττττττ

    etsi tis to afierono
    http://www.youtube.com/watch?v=b2yjhau66lM

  • Iceman_Kimi

    Δηλαδη στην Ελλαδα δεν θα λειτουργουσε ποτε μια αυτοκινητοβοιομηχανια γιατι οι εργαζομενοι θα κανανε συνεχεια απεργια και δεν θα τα βρισκανε ποτε με τους εργοδοτες τους και θα ζητουσαν και 80 ευρω την μερα ετσι για το γαματο.
    Γιατι καποια πραγματα μπορουν και πετυχαινουν και λειτουργουν μια χαρα σε αλλες χωρες και στην Ελλαδα ποτε? Για πειτε μου.

  • επισκέπτης

    Λιιιιιιγο υπερβολικο μου φαίνεται το ποσο….67$ την ωρα? δηλαδη 52 ευρω,δηλαδη 416 ευρω τη μερα??? Αυτο μεταφραζεται σε 10.000 το μηνα περιπου. Και λεει “…ωστόσο ο ΜΕΣΟΣ μισθός στη Γερμανία ανέρχεται σε $67.14…” Αν τα 10 ειναι μεσος ορος,το χαμηλοτερο θα ειναι 5? Στο Sindelfingen μονο, που ειναι το μεγαλυτερο εργοστασιο της Mercedes εργαζονται 28.000 ατομα! Αν παιρνουν 10.000 το μηνα, για αυτο το εργοστασιο μονο, χρειαζονται 280.000.000 ευρω για μισθους….To 2010 τα καθαρα εσοδα ολοκληρης της Daimler ηταν 3.5 δις ευρω. Μου φαινεται οτι η πηγες σας δεν ειναι και πολυ εγκυρες ισως???