Η Caterham CT01 μάς έδωσε μία γεύση για το πώς περίπου θα είναι τα φετινά μονοθέσια στο εμπρός τους μέρος, κάτι που δεν τα… κολακεύει καθόλου. Η CT01 ήταν το πρώτο μονοθέσιο που είδαμε για φέτος, ενώ τη σκυτάλη θα πάρει η McLaren, με την παρουσίαση της MP4-27, στο McLaren Technology Center του Woking, στη 1 Φεβρουαρίου, στις 11:00 για την Αγγλία, δηλαδή 13:00 για εμάς στην Ελλάδα. Ωστόσο, οι φίλοι των Βρετανών, και όχι μόνο, θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν την παρουσίαση μέσα από το επίσημο site της ομάδας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, της McLaren Racing, Jonathan Neale, έχει επισημάνει ότι παίρνουν ελεγχόμενα ρίσκα με την MP4-27, ενώ η ομάδα, μέσα από το Twitter της, TheFifthDriver, γράφει ότι “το μονοθέσιο είναι όμορφο”, με τις φήμες να το θέλουν με χαμηλό ρύγχος. Φυσικά, αν ισχύει αυτό, οι τεχνικοί στο Woking δεν το κάνουν για να βελτιώσουν την αισθητική, αλλά για την καλύτερη διαχείριση του αέρα και τη διοχέτευση κατά μήκος του αυτοκινήτου.

Οι φήμες για την MP4-27 δεν είναι όσες για τη Ferrari F12, αλλά λέγεται ότι δε θα υπάρχει το σχήμα “U” ή “L” στα sidepods, ενώ οι εισαγωγές του αέρα θα είναι όσο το δυνατόν μικρότερες, ώστε να βελτιωθεί η αεροδυναμική απόδοση. Συνεχώς, φημολογείται ότι θα δούμε μια επαναστατική πίσω πτέρυγα, η οποία θα βελτιστοποιεί την απόδοση του Drag Reduction System, δηλαδή το DRS. Επιπροσθέτως, γίνεται λόγος και για κάποια αντίστοιχη λύση της F12 στα sidepods, με στόχο να συμβάλει κι εκείνη η περιοχή στην παραγωγή κάθετης δύναμης.

Αναφορά γίνεται και στα ελαστικά, καθώς κάποιοι υποστηρίζουν ότι ο Paddy Lowe, Τεχνικός Διευθυντής, εργάζεται πάνω στη μείωση της φθοράς τους, ειδικά των εμπρός. Ίσως, η πιο υπερβολική φήμη που ακούγεται είναι ότι η MP4-27 έχει φτάσει τα επίπεδα κάθετης δύναμης της MP4-26. Προσωπικά, θεωρώ ότι είναι αρκετά δύσκολο, αν σκεφτούμε ότι η απαγόρευση του φυσητού διαχύτη θα μειώσει περίπου το 25% της συνολικής κάθετης δύναμης που παράγει το μονοθέσιο. Μιας και αναφέρθηκα στο σύνολο εξατμίσεων-διαχύτη, υπάρχει η φήμη ότι οι απολήξεις των εξατμίσεων θα έχουν τέτοια θέση, ώστε να αλληλεπιδρούν με την πίσω πτέρυγα.

Σημείωση: Το “μονοθέσιο” που είναι σκεπασμένο κάτω από το σεντόνι, στην παραπάνω φωτογραφία, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, οπότε μην προσπαθήσετε να εξάγετε συμπεράσματα για την MP4-27.

[Πηγές: McLaren, Twitter]