“Eurofighter” η νέα Ferrari; Όλες οι τελευταίες φήμες για την F12

Σχετικά άρθρα

Οι φήμες για το νέο μονοθέσιο της Ferrari δε σταματούν ποτέ, και ούτε πρόκειται να σταματήσουν, μέχρι να δούμε πώς πραγματικά θα είναι η F12. Μάλιστα, τώρα βλέπουμε και μερικά σκίτσα από το ιταλικό μονοθέσιο, χωρίς, φυσικά, να μπορούμε να πούμε ότι θα έχει αυτή τη μορφή, αφού έτσι τα έχουν σχεδιάσει σκιτσογράφοι. Αλλά, ας πάρουμε με τη σειρά τα πράγματα.

Οι τεχνικοί του Maranello φαίνεται να έχουν δουλέψει αρκετά πάνω στα sidepods. Πέρυσι, είδαμε τη McLaren να δημιουργεί σχήμα “U” ή “L” στα sidepods της MP4-26, απ’ όπου φαίνεται να τα ‘χουν εμπνευστεί οι Ιταλοί. Φήμες από την Ιταλία τα θέλουν να συμμετέχουν κι αυτά στην συνολική παραγωγή κάθετης δύναμης του μονοθεσίου. Μπροστά από τις εισαγωγές αέρα για τα ψυγεία βρίσκονται δύο πτερύγια (σαν μικρές αεροτομές), τα οποία ενώνονται με pod wings στις άκρες τους. Αυτό κάνει το μονοθέσιο να μοιάζει με μαχητικό, ειδικά με το μαχητικό Eurofighter. Όλο αυτό έχει σαν στόχο να βελτιώσει τη ροή του αέρα στο πίσω μέρος, ώστε να αυξηθούν τα επίπεδα κάθετης δύναμης, τα οποία έχουν πέσει (κοντά στο 25%), ύστερα από την απαγόρευση του φυσητού διαχύτη.

Επίσης, το σκάψιμο κάτω από τις εισαγωγές αέρα είναι εξαιρετικά έντονο, προκειμένου να είναι ακόμα μεγαλύτερες οι ποσότητες αέρα που φτάνουν στο πολύ λεπτό -σύμφωνα με παλαιότερες φήμες– πίσω μέρος της F12. Εκτός αυτού, το σκάψιμο βοηθάει και στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης εκείνης της περιοχής. Περίτεχνος φαίνεται να είναι και ο σχεδιασμός των barge boards (στην πάνω φωτογραφία, με άσπρο χρώμα, κάτω από τα πτερύγια).

Πηγαίνοντας προς τα πίσω, ας μιλήσουμε για τις εξατμίσεις. Ξέρεις ότι οι απολήξεις θα πρέπει να έχουν ένα ελάχιστο ύψος. Η Ferrari, όχι μόνο δεν ακολουθεί το ελάχιστο ύψος, αλλά δίνει επιπλέον εκατοστά στις εξατμίσεις, ώστε να υπάρχει αλληλεπίδραση των καυσαερίων με την πίσω πτέρυγα. Η φήμη αυτή κυκλοφορεί και για την MP4-27 της McLaren, η οποία, λένε, θα διαθέτει μια επαναστατική πίσω πτέρυγα, που θα εκμεταλλεύεται ακόμα καλύτερα τη λειτουργία του DRS και θα “συνεργάζεται” με τα καυτά καυσαέρια.

Επιστρέφοντας στην F12, η πίσω ανάρτηση θα είναι γεωμετρίας pull-rod, κάτι που επιτρέπει στους Ιταλούς να σχεδιάσουν ένα νέο κιβώτιο. Όλο αυτό θα έχει επίδραση και στο κέντρο βάρους, το οποίο θα χαμηλώσει. Για κλείσουμε με το πίσω μέρος, στο κάλυμμα του κινητήρα, παρατηρείται μια στρογγυλή οπή, όπως είδαμε φέτος, στην RB7 της Red Bull.

Λίγα λόγια για και το εμπρός μέρος. Φημολογείται ότι θα υπάρχει νέα ανάρτηση, πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα, που θα διαχειρίζονται τον αέρα που βγαίνει από τα φρένα, ενώ το ρύγχος δε θα είναι ψηλό. Ο Pat Fry, Τεχνικός Διευθυντής στο Maranello, επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει και τα 625 χιλιοστά που ορίζουν οι κανονισμοί για το μέσο από το cockpit και την άκρη του ρύγχους, έτσι δε θα υπάρχει έντονη καμπύλη, με αποτέλεσμα το εμπρός μέρος να μην είναι τόσο άσχημο, αν κι αυτό είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει τους σχεδιαστές. Η ίδια φήμη ισχύει και για τη McLaren MP4-27.

Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το F-Duct για την εμπρός πτέρυγα. Ένα σύστημα λιγότερο για τη Ferrari θα είναι το αντιδραστικό σύστημα ρύθμισης ύψους της Lotus, αφού η FIA το απαγόρευσε και γι’ αυτή, έπειτα από την ολική απαγόρευση του συστήματος, λόγω του κανονισμού 10.2.3, που απαγορεύει τη μεταβολή του ύψους με οποιοδήποτε σύστημα, ενώ το μονοθέσιο βρίσκεται σε κίνηση.

Γενικότερα, η F12 αναμένεται να είναι ένα πολύ επαναστατικό μονοθέσιο, χαμηλότερο, πιο στενό, αλλά πιο μακρύ. Οι παραπάνω γραμμές δεν μπορεί να θεωρηθούν δεδομένες. Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου, ώστε να δούμε τι έχουν σχεδιάσει οι Ιταλοί. Όμως, για να διαπιστώσουμε την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου τους, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το πρώτο Grand Prix, στις 16-18 Μαρτίου, καθώς ούτε στις δοκιμές μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, κάτι που ισχύει για όλα τα μονοθέσια.

[Πηγές: Autosprint, boxGP, Gazzetta dello Sport]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα