Οι πρώτες δοκιμές της νέας χρονιάς ολοκληρώθηκαν στην πίστα της Χερέθ, με τον Fernando Alonso να… βάφει κόκκινη την κορυφή. Οι φίλοι, όμως, της Ferrari δε θα πρέπει να είναι χαρούμενοι, αφού τα νέα για την F2012 δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Σήμερα, το ιταλικό μονοθέσιο είχε προβλήματα αξιοπιστία, όμως δεν είναι μόνο αυτό, καθώς οι ίδιοι οι άνθρωποι του Maranello δεν είναι ικανοποιημένοι με το δημιούργημά τους. Μάλιστα, ήδη υπάρχουν φήμες σχετικά με το ποιο μονοθέσιο είναι το ταχύτερο και πόσο.

Ωστόσο, είναι προτιμότερο να δούμε τι έγινε στη σημερινή, τελευταία ημέρα του πρώτου τεστ. Όπως γράφω παραπάνω, ο Fernando Alonso ήταν αυτός που τελείωσε ταχύτερος τις πρώτες δοκιμές του χειμώνα, αλλά ο Ferni ολοκλήρωσε μόνο 39 γύρους, αφού, λόγω προβλημάτων στα υδραυλικά συστήματα, η F2012 έμεινε για πολλή ώρα στο γκαράζ της Scuderia. Επιπλέον, προβλήματα υπερθέρμανσης εντοπίστηκαν στην περιοχή των εξατμίσεων, με αποτέλεσμα το ανθρακόνημα στη συγκεκριμένη περιοχή να “ψήνεται” από τις καυτές απολήξεις. Αυτό ανάγκασε τους μηχανικούς της ομάδας του Maranello να δώσουν περισσότερο αέρα στις απολήξεις.

Όσον αφορά την απόδοση της F2012, ο Pat Fry, Τεχνικός Διευθυντής, δεν είναι ικανοποιημένος από το πού είναι το μονοθέσιό τους, αλλά τονίζει ότι υπάρχει πολύς χώρος για βελτίωση. Αυτό είναι φυσικό, ωστόσο πρέπει να την δούμε και στην πίστα, όχι μόνο στα λόγια, γιατί απ’ αυτά έχουμε χορτάσει, και δεν αναφέρομαι μόνο στη Ferrari… Μάλλον, το 1:18.877 ήρθε με πολύ χαμηλό φορτίο καυσίμου, δηλαδή σε μια προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών, δίχως να μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι.

Στη δεύτερη θέση του πίνακα με τους καλύτερους χρόνους βρέθηκε ο πρωτοεμφανιζόμενος Jean-Eric Vergne, με την Toro Rosso STR7. Ο 21χρονος σύλλεξε αρκετά δεδομένα για την ομάδα του, αφού οι 80 γύροι δεν είναι λίγοι. Ο Γάλλος ολοκλήρωσε το τεστ μπροστά από τον Sebastian Vettel, ο οποίος δεν είχε απροβλημάτιστη μέρα, καθώς το πρωί, η RB8 είχε προβλήματα στα ηλεκτρικά. Τελικά, ο Πρωταθλητής κάλυψε απόσταση 50 γύρων, γράφοντας τον 3ο χρόνο της ημέρας.

Σε αντίθεση με το 2011, οι πρώτες δοκιμές ήταν εντελώς απροβλημάτιστες για την ομάδα της McLaren. Συνολικά, η βρετανική ομάδα έχει κάνει 313 γύρους (147 με τον Jenson Button και 166 με τον Lewis Hamilton), και τώρα οι τεχνικοί του Woking πρέπει ν’ αξιολογήσουν όλα τα δεδομένα που έχουν μαζέψει, ώστε να κάνουν την MP4-27 ταχύτερη. Οι δοκιμές μοιάζουν να κυλούν πολύ πιο ομαλά για τους Βρετανούς, καθώς πριν από έναν χρόνο, είχαν τρομερά προβλήματα με την MP4-26, η οποία δεν μπορούσε να ολοκληρώσει τα προγράμματα που έπρεπε. Αλλά, αυτά δε φαίνεται να υπάρχουν φέτος.

Σύμφωνα με τον Hamilton, η MP4-27 παράγει λιγότερα επίπεδα κάθετης δύναμης απ’ ό,τι η MP4-26 (απόλυτα λογικό. αφού η απαγόρευση του φυσητού διαχύτη έχει μειώσει κατά 25% περίπου την κάθετη δύναμη), ωστόσο είναι καλύτερη στο φρενάρισμα και στην είσοδο των στροφών, ενώ είναι μια αξιόλογη βάση για πολλές αναβαθμίσεις. Σήμερα, ο “Billion Dollar Man” ήταν ο 4ος ταχύτερος, όμως προς το παρόν, οι χρόνοι δε φαίνεται να ενδιαφέρουν τους Βρετανούς, οι οποίοι δοκιμάζουν διάφορες ρυθμίσεις στο μονοθέσιό τους, ενώ εξετάζουν λεπτομερώς την πορεία του αέρα σ’ αυτό, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος.

Για να μη σας κουράσω, είναι προτιμότερο να γράψω λίγες γραμμές για τον υπόλοιπο πίνακα των χρόνων. Πέμπτος ταχύτερος ήταν ο Romain Grosjean, με μια Lotus E20 που δείχνει να εντυπωσιάσει τους αντιπάλους της, κάνοντας τους φίλους του Kimi Raikkonen ν’ αρχίσουν να ονειρεύονται. Ο Γάλλος ολοκλήρωσε 95 γύρους, αλλά δεν είναι αυτό το εντυπωσιακό. Ποιο είναι; Λίγη υπομονή, θα το μάθεις σε πολύ λίγο.

Τον έκτο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Kamui Kobayashi, με την C31 της Sauber, μπροστά από τον Nico Hulkenberg, ο οποίος κάλυψε σχεδόν 400 χιλιόμετρα, δηλαδή 90 γύρους, με κάποια νέα εξαρτήματα από το εργοστάσιο της Force India. Στις δύο τελευταίες θέσεις του πίνακα μπορείς να δεις τους Bruno Senna και Jarno Trulli, με Williams και Caterham, αντίστοιχα.

Ας αφιερώσω κάποιες γραμμές σε μερικά νέα μονοθέσια, διότι ξέρω ότι είναι κάτι που σ’ ενδιαφέρει. Κατ’ αρχάς, μέχρι στιγμής, η Lotus E20 δείχνει να είναι μια θετική έκπληξη. Στις 4 αυτές ημέρες, ήταν το ταχύτερο νέο μονοθέσιο, αλλά δε θα πρέπει απαραίτητα να σημαίνει κάτι αυτό, διότι δεν γνωρίζουμε τι δοκιμάζουν οι ομάδες και ποιο ποσοστό της ταχύτητάς τους μας δείχνουν. Όμως, και οι ανταγωνιστές της βρετανικής ομάδας εκφράζουν κολακευτικά λόγια στην E20. Ο Hamilton έχει δηλώσει ότι είναι εντυπωσιασμένος από το μονοθέσιο της Lotus, όπως και οι Sebastian Vettel και Mark Webber. Μάλιστα, ο Eric Boullier, Πρόεδρος της ομάδας, ξέρει ότι το μονοθέσιό τους είναι καλό, όμως ξέρει ότι τα μονοθέσια θ’ αλλάξουν αρκετά μέχρι τη Μελβούρνη.

Σήμερα, μέρος στις δοκιμές δεν πήραν οι ομάδες που δεν έχουν παρουσιάσει νέο μονοθέσιο. Όμως, χθες, η Mercedes AMG δοκίμασε το F-Duct στην εμπρός πτέρυγα, το οποίο αναμένεται ν’ αυξήσει την τελική ταχύτητα κατά 5-8 χλμ/ώρα, αλλά και να βελτιώσει την παραγωγή κάθετης δύναμης, όπως έχουμε εξηγήσει.

Τ’ άσχημα νέα, όμως, αφορούν τη Ferrari. Έχεις διαβάσεις τις παραπάνω γραμμές, ειδικά την αρχή, υπάρχουν οι πρώτοι υπολογισμοί για την απόδοση των μονοθεσίων. Σύμφωνα μ’ αυτούς, η F2012 είναι κατά 5 δέκατα στον γύρο πιο αργή από τη Red Bull RB8 και 3 δέκατα πιο αργή από τη McLaren MP4-27. Μην με ρωτήσεις αν αυτό ισχύει, διότι ξέρεις ό,τι ξέρω, αλλά οι αριθμοί αυτοί φαίνεται να έρχονται μέσα από τη Ferrari!

Κι επειδή ξέρω ότι θέλεις να βλέπεις κάποια videos από τις δοκιμές, που δεν έχουν τηλεοπτική κάλυψη, κι επειδή ξέρεις την αγάπη μας για ‘σένα, μπορείς να παρακολουθήσεις κάποια πλάνα από το πρώτο τεστ, μέσα από 5 videos. Ενώ στη συνέχεια, μπορείς να βρεις αναλυτικά τους καλύτερους χρόνους της τελευταίας ημέρας. Οι επόμενες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 21-24 Φεβρουαρίου, στην πίστα της Βαρκελώνης.

http://www.youtube.com/watch?v=e3gNL_voChc

http://www.youtube.com/watch?v=qCAE5AZh8uY

http://www.youtube.com/watch?v=wYyrFVkloMM

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1. Fernando Alonso Ferrari 1:18.877 39
2. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:19.597 +0.720 80
3. Sebastian Vettel Red Bull 1:19.606 +0.729 50
4. Lewis Hamilton McLaren 1:19.640 +0.763 86
5. Romain Grosjean Lotus 1:19.729 +0.852 95
6. Kamui Kobayashi Sauber 1:19.834 +0.957 76
7. Nico Hulkenberg Force India 1:19.922 +1.100 90
8. Bruno Senna Williams 1:20.132 +1.255 125
9. Jarno Trulli Caterham 1:22.198 +3.321 117

[Πηγές: Formula 1, GMM | Photos Copyright: FOTO ERCOLE COLOMBO]

  • Ελπίζω το άρθρο των 1000 λέξεων να μη σας κούρασε! Αλλά, ακόμα κι έτσι να έγινε, θ’ “απαλλαχθήτε” από ‘μένα, γιατί, λόγω υποχρεώσεων, δε θα ξαναγράψω μέχρι τις αρχές Μαρτίου. Ζητώ την κατανόησή σας και υπόσχομαι ότι θα επιστρέψω πολύ δυνατός, γεμάτος όρεξη για τον πρώτο αγώνα, αλλά και για τη συνέχεια της σεζόν…

    • FERRARI-PURE PASSION

      φιλε γιωργο sorry αλλα θα τρελαθω!!!Απο μια δηλωση του fry οτι οχι δεν ειναι ευχαριστημενος,δεν ειναι ακομα εκει που θελουν,σημαινει οτι απο το πρωτο τεστ ειναι 5 δεκατα πισω!!!!!Και δεν νομιζω ακομα και μεσα απο τη ferrari να ξερουν τι συμβαινει με τις αλλες ομαδες!!!

    • Όχι, Γιώργο, δεν είναι ευχαριστημένος με το πού είναι αυτή τη στιγμή!

      Ορίστε!! ;)

      http://en.espnf1.com/ferrari/motorsport/story/70027.html

      Τα 5 και 3 δέκατα λένε ότι βγαίνει μέσα από τη Ferrari… Δε γνωρίζω αν ισχύει!

    • FERRARI-PURE PASSION

       “I’m not happy with where we are at the moment, there’s a lot of space for us to improve from where we are, αυτο ουσιαστικα δηλωσε και δεν νομιζω αυτο να σημαινει οτι ειναι χαλια!!! και δεν το λεω για ‘σενα φιλε ολα τα ξενα sites(ειδικα τα αγγλικα) τα ιδια λενε!!!!!!!Και για τα δεκατα το λεω γιατι εχω βαρεθει να διαβαζω μ…..ες!!!Δλδ ξερουν πια ειναι η πραγματικη αποδοση των ομαδων και βγαζουν και αριθμους!!!Και ολα αυτα απο το πρωτο τεστ!!!!!!!

    • Κατ’ αρχάς, δεν αναφέρω τη λέξη χάλια στο κείμενο, Γιώργο! Εγώ γράφω: “
      Όσον αφορά την απόδοση της F2012, ο Pat Fry, Τεχνικός Διευθυντής, δεν είναι ικανοποιημένος από το πού είναι το μονοθέσιό τους, αλλά τονίζει ότι υπάρχει πολύς χώρος για βελτίωση.

      Όσο για τα δέκατα, δεν ξέρω αν ισχύουν! Απλά το αναφέρω! Αλλά, πάλι γράφω στο κείμενο ότι δεν μπορούμε να είμαστε για τίποτα σίγουροι…

    • FERRARI-PURE PASSION

        ok φιλε να’σε καλα και τα λεμε το μαρτιο!!!!!

    • :DDDD

  • Kaulamans

    aporia h ferrari evgale kana kerato ths redbull panw panw??????/ti einai auth h blakeia pou proexsexei san na mhn pw ti panw apo to ram air????????

    •  κεραία είναι για να στέλνονται/λαμβάνει δεδομένα ;)

  • Ferrarigr

    Kala pascal xalarwse ligo, kai meis latrvoume tin f1 alla den paristanoume kai tous palemaxous eidikous!!!! Eipame na exoume apopsi alla min ta ekmidenizoume kai ola…

    • “Παλαίμαχος ειδικός”; Αυτή την εντύπωση σάς δίνω μέσα απ’ όσα γράφω; Σε τι ακριβώς αναφέρεσαι, φίλε μου;

  • F1 maniac

     πασκαλχοκ 309 σε ευχαριστουμε για την αναλυτικη περιγραφη..και για τα βιντεο που μας διαλεξες!!!!!!

  • Monder

    korufaio to sxolio min me rotiseis oti to kserw alla gnwrizeis oti to kserw xaxaxaxa dn 8elw h bastardo red bull kai fetos na einai to 1o mono8esio 8elw na vlepw maxh gia thn 1h 8esh…

    • Οψόμεθα, Κώστα! Σ’ αυτό που λες εννοώ ότι δεν ξέρω κάτι παραπάνω από ‘σάς! ;)))

    • Monder

      tpt file perimenoume thn seazon psakse gt douleuei akoma to retarded ignition sta mono8esia gt sunexizoun na fusane oi exatmiseis akoma kai otan dn patas gkazi

  • Monder

    re paidia ean dn kanw la8os paramenei to retarder ignition mallon isxuei o fusitos aeras alla se allo meros

  • πραγματικά χαίρομαι να έχουμε συνέχεια προβλήματα στις δοκιμές κ όταν με το καλό αρχίσουν οι αγώνες να τα έχουν λύσει κ να ειμαστε πρώτοι…
    μη πέφτουμε θύματα εντυπώσεων από δηλώσεις κ χρόνους στις δοκιμές εξέλιξης!!

  • James

    Η F2012 ειναι ενα εντελως καινουριο μονοθεσιο,οποτε απο αυτη την αποψη λογικο ειναι ακομα να ψαχνοντε,αντιθετως η RB8 και η MP4-27 ειναι συνεχεια των προηγουμενων με οτι συνεπαγεται αυτο.

  • jim

    to kalo fetos ine oti riskarame an vgi se kalo i oxi tha fani ston proto agona.i dokimes giafto ine na fanoun ta provlimata as elpizoume oti sikoni arketes anavathmisis to monothesio