Ο Sergio Marchionne μιλώντας σε συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες, δήλωσε ότι είναι αναγκαία η μείωση κατά 20% της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη για 1 χρόνο, ώστε αυτές να γίνουν πάλι ανταγωνιστικές. Αυτό ισοδυναμεί με την διακοπή της λειτουργείς 12 εργοστασίων στην Ευρώπη.

Ο Marchionne δήλωσε ότι ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι αντιμέτωπος σήμερα με μια υπεραπαραγωγή της τάξης του 20%. Αυτή ευθύνεται στο ότι καμία αυτοκινητοβιομηχανία (εκτός VW Group) δεν έχει κέρδη στην Ευρώπη. Ο ισχυρός άνδρας της Fiat και της Chrysler τόνισε ότι αν προβούν σε κάτι τέτοιο, θα είναι επώδυνο για 12 μήνες, αλλά πρέπει να γίνει ώστε να ορθοποδήσουν. Έδωσε μάλιστα το παράδειγμα των Αμερικανών αυτοκινητοβιομηχανιών, κατά τα έτη 2007 και 2008, οι οποίες έκαναν το ίδιο ακριβώς, και φέτος έχουνε παρουσιάσει όλες κέρδη.

Ο Marchionne ξεκαθάρισε ότι επαφίεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες κι όχι στις κυβερνήσεις, αφού όπως δήλωσε, οι ενδιαφερόμενες κυβερνήσεις δεν είναι βέβαιο ότι θα θελήσουν να υλοποιήσουν την απόφαση αυτή. Σε ότι αφορά τους απολυμένους υπαλλήλους των εργοστασίων αυτών, κάλεσε τους εμπλεκόμενους να δημιουργήσουν ένα ταμείο, με πόρους αποκλειστικώς για όσους θα χάσουν τη δουλειά τους. Αντίστοιχη άποψη σχετικά με την μείωση τις παραγωγής, είχε εκφράσει και ο CEO της PSA Peugeot Citroen, Philippe Varin.

Πολλοί άσκησαν κριτική στην άποψη αυτή των Marchione και Varin, μιας και οι εταιρίες τους δεν πάνε καλά από πλευράς πωλήσεων στην Ευρώπη, αφού πέρυσι είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 12% και 8.8% αντίστοιχα. Την εντονότερη κριτική όλων, την άσκησε η VW, η μόνη κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία πέρυσι (αύξησε τις πωλήσεις της κατά 7.8%), η οποία μέσω του διευθυντή του τμήματος Πωλήσεων και Marketing, Christian Klingler, δήλωσε ότι δεν χρειάζεται καμία βοήθεια από την Βρυξέλλες ώστε να κλείσουν εργοστάσια τους στην Ευρώπη. Ο Klingler δήλωσε:

Ο Marchionne μπορεί να λέει ό,τι θέλει, αφού δεν μιλά ως πρόεδρος της ACEA (Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), αλλά εκφέρει την άποψη του ως πρόεδρος του Fiat Group. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, αντί να κατηγορούν την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για τα δεινά τους, και συμπλήρωσε, ότι η υπερβολική συζήτηση μπορεί να μην είναι η σωστή, αλλά όταν είσαι ανταγωνιστικός, το ερώτημα δεν τίθεται κατά τον ίδιο τρόπο.

Σε ό,τι αφορά την αγορά της Κίνας, η VW δηλώνει ότι δεν έχει τη παραμικρή ανησυχία αφού η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια.

Τέλος η Fiat ανακοίνωσε τη Παρασκευή ότι ανέστειλε τη λειτουργία δύο εργοστασίων της λόγω της απεργίας των φορτηγών στην Ιταλία. Πρόκειται για το εργοστάσιο του Cassino το οποίο θα παραμείνει κλειστό για 3 ημέρες από τις 27 έως τις 29 Μαρτίου, ενώ το εργοστάσιο Giambattista Vico στο Pomigliano d’Arcο, εκεί όπου κατασκευάζεται το νέο Panda, θα παραμείνει κλειστό από τις 26 έως τις 27 Μαρτίου. H Fiat προβλέπει ότι η απεργία δεν θα λήξει σύντομα και θα αναγκαστεί να κλείσει και τα πέντε εργοστάσια της στην Ιταλία. Προειδοποίησε ότι η απεργία θα προκαλέσει τεράστιες ζημιές στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανίων.

Η Fiat θα εγκαινιάσει ένα νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης στα μέσα Απρίλιο στη Σερβία, εκεί όπου θα κατασκευάζεται το νέο Fiat 500L. Παρόν θα δώσει ο Sergio Marchionne ο οποίος έχει δηλώσει ότι η Fiat έχει θέσει ως στόχο τις 160.000 πωλήσεις 500L το 2013.

[Πηγή: Bloomberg, Reuters | Photo Copyright: REUTERS/Todd Korol]

  • hellboy

    εδω το ερωτημα παει αλλου,γιατι η ποιο κερδοφορα(κατα την δικη της εκτιμηση εταιρια)  κατηγορει και καταδικαζει αυτην την σκεψη?????οεο??μηπως δεν ειναι οπως τα γραφουν οι γερμανοι???

  • MitsosDaBest

    Σαν πολύ ψηλούς στόχους δε βάζει η Fiat; Γι’ αυτό πέφτει παντού έξω οικονομικά…

    Σιγά μην πουλήσει ένα ξέρασμα σαν το 500L 160.000 κομμάτια…

    • Mika

      Oi arithmoi pou bazei o Marchionne genikws einai ektos topou kai xronou…Edw exei pei pws hthele h AR mexri to 2013-14 na poulaei 500000 aytokinhta, kai twra meta bias einai sta 160-180000..
      Pes mou esy pws tha to katorthwsei ayto…
      Gia gelia einai…
      Katse na deis an tha poulhsei ayto to 500L..Tha gelasei kai to pardalo katsiki!

    • d.a

      einai sta 160.000 komatia ethsiws ousiastika me 2 montela sthn gkama…an kataferoun na ftiaksoun mia oloklhrwmenh gkama, opws exoun sxediasei tote mporoun na plhsiasoun stous stoxous pou exoun thesei….

    • VanPerseF1

      Ναι μπορει να τα πιασει με πληρη γκαμα αλλα προλαβαινει να φτιαξει μια πληρη γκαμα ωστε να πουλαει τοσα μεχρι το 2013-2014;;;

    • Mika

       Oute me sfaires…

  • εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι που να χτυπάει το κώλο της κάτω το VW Group πρώτο σε πωλήσεις δε βγαίνει…κ όσο τους πεισμώνει αυτό τόσο το απολαμβάνω!!

  • cfu

    asxeto alla deite edo to teleytaio episodeio apo to  Wheeler Dealers pou ftiaxnei ena spanio kai oraio Fiat Dino 
    http://www.youtube.com/watch?v=sQ3Wlf1jUxA

  • VanPerseF1

    Εγω θα σταθω στο σημειο με τις απολυσεις…αν το ελεγε αυτο το πραγμα το Group και οχι ο Mr. Μαντης απο πανω τι θα γινοταν;;;Και πες κυριε εσυ οτι γινετε αυτο και δεν πιανει και συνεχιζετε η κατασταση ετσι τι θα πεις μετα  στους απολυμενους;;;;Συγνωμη αλλα απολυθηκατε αδικα για μια μαλακια που μου κατεβηκε στο κεφαλι;;;;ε κυριε παντογνωστη;;;

    • Mika

      Akribws…Afou loipon o Italos den mporei na poulhsei osa paragei, giati ayto symbainei sthn ousia, as meiwsei ekeinos th paragwgh mpas kai ginei pio antagwnistikos kai piasei ta noumera pou thelei (an kai gi ayto amfiballw proswpika kai h istoria ayto deixnei). Den yparxei logos na epibalei gnwmes kai tsatsilikia kai stous allous, epeidh aytos den pianei tous stoxous tou..As koitaksei ta xalia tou ki as stamathsei na epibalei apopseis se allous xwris logo..
      Kathe etaireia mporei na krinei ti einai ikanh na kanei…Kai na prattei analogws..

    • O-xristos

       Εχεις δικιο σε αυτο. Αλλα αντιστοιχα μπορει να σου πει και η FIAT να επιβαλλουμε αυστηροτερα ορια για τους ρυπους…Να πιεσει την ΕΕ να τα υιοθετησεις για λογους σωτηριας του περιβαλλοντος και οποια εταιρεια δεν μπορει να τους πιασει ας μην πουλησει…

    • pariah

      Η fiat μπορεί να είναι η εταιρία με τις μικρότερες εκπομπές αλλά ρίξε και μια ματιά στην γκάμα της. Τα περισσότερα είναι στα 1400-1800cc. Και αν μπει το όριο με τους ρύπους η ferrari θα φάει τρελή ήττα.

    • O-xristos

       Ενω Lamborghini, Porsche, Bugatti, Bentley, Audi και σια θα την βγαλουν λαδι…Anyway!Αυτο που ηθελα να πω ειναι οτι η Fiat ειναι η πιο πρασινη ενω η VW μια απο τις χειροτερες…Και εκει αντιστρεφονται τα πραγματα…Φαντασου να ελεγε η Fiat αν δεν μπορεις να πουλησεις πρασινα αυτοκινητα τοτε μην παραγεις, και να επεβαλε αυτη την αποψη της στους υπολοιπους…Κατα τα αλλα συμφωνω με τον Μικα…

    • pariah

      Eννοείται ότι θα την φάνε αυτές που ανέφερες αλλά θα την φάνε και τα πολυτελή brand της fiat. Αυτό θέλω να σου δείξω. Για μένα άλλωστε τα περιορισμένης παραγωγής (με την αυστηρή ένοια του όρου) δεν θα έπρεπε να είχαν όριο αυστηρό.

    • pariah

      Bρε τι μου θυμίζει τι μου θυμίζει…Α την F1 όπου όταν δεν πάει καλά το πράγμα ξαφνικά απαγορεύονται δίαφορες τεχνολογίες….Ίδια νοοτροπία…

    • Mika

       Epishs tha ftaname ta 15000 sxolia…
      :p

  • Iceman_Kimi

    Οταν λεει ο κοσμος οτι ηπολιτικοι ειναι ΒΡΩΜΙΚΗ εχει απολυτο δικιο. Διαβαστε το γιατι παρακατω:
    Σύμφωνα με την New York Times, η Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα έχει βοηθήσει ακούσια της, υποψήφιους αγοραστές, να στραφούν στην αγορά ενός Volkswagen up!. Οι New York Times αναφέρουν ότι η Volkswagen Financial Services, είναι ένα από τα πολλά τραπεζικά ιδρύματα τα οποία έχουνε επωφεληθεί από το 1 τρις ευρώ (1.000.000.000.000) που έχει δώσει η ΕΚT στις τράπεζες με επιτόκιο μόλις 1% .
    Η Volkswagen πήρε περίπου 2 δις ευρώ από αυτά τα χρήματα και σχεδιάζει να τα προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές της, με τη μορφή χαμηλότοκων δανείων 3% ή 4%. Η EKT έδωσε αυτά τα χρήματα στις τράπεζες ώστε να σταθεροποιήσει τις αβέβαιες αγορές, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται ότι εκμεταλλεύτηκαν αποτελεσματικά τα “δωρεάν” χρήματα της ΕΚΤ.
    Εκτός από την Volkswagen, η Mercedes Bank και η PSA Financing (της Peugeot-Citroen) έχουνε πάρει χρήματα από την EKT θέλοντας να ανεβάσουν τις μειωμένες πωλήσεις στην Ευρώπη. Οι New York Times γράφουν ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνει για δεύτερο συνεχόμενο εξάμηνο σε ύφεση, αφού κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, έχουνε μειωθεί κατά 8.3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011.http://30-45.gr/?p=190317