Έπειτα από δύο κενά Σαββατοκύριακα, οι οδηγοί της Formula 1 μπήκαν ξανά στα μονοθέσιά τους, για το τρίτο Grand Prix της σεζόν, το Κινεζικό, στο Shanghai International Circuit, το οποίο τους υποδέχθηκε με άστατο καιρό, καθώς στο FP1, η βροχή επηρέασε τις προσπάθειες τους. Ωστόσο, τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα στην απογευματινή περίοδο, όπου η πίστα ήταν στεγνή, με αποτέλεσμα οι ομάδες να συγκεντρώσουν περισσότερα δεδομένα για τα μονοθέσιά τους, ώστε να τα κάνουν ταχύτερα εν όψει του Σαββατοκύριακου.
Η εικόνα που είχαμε στα δύο προηγούμενα Grands Prix δεν άλλαξε πολύ, με τη Mercedes να δείχνει πολύ γρήγορη στον έναν γύρο (λόγω της ελεύθερης χρήσης του DRS, που ενεργοποιεί το F-Duct), ενώ η McLaren είναι ξανά πολύ ανταγωνιστική. Βελτιωμένη έδειξε η Red Bull Racing, η οποία διαθέτει ένα νέο ρύγχος, που θυμίζει αυτό που είχαν οι Αυστριακοί στην RB6 από το Silverstone και για το υπόλοιπο της σεζόν του 2010. Η Ferrari φαίνεται να είναι ξανά πίσω από τις 3 παραπάνω ομάδες, με τις αναβαθμίσεις να είναι ορατές: μια νέα πίσω πτέρυγα, νέες οπές στο πίσω μέρος της F2012 και δύο μικρά πτερύγια στη βάση των καθρεπτών, αλλά το μεγαλύτερο πακέτο αναβαθμίσεις θα είναι έτοιμο στη Βαρκελώνη, στις 11-13 Μαΐου και θα έχει δοκιμαστεί, λογικά, στις ενδιάμεσες δοκιμές στο Mugello της Ιταλίας, στη 1-3 Μαΐου.
Ο Michael Schumacher ήταν αυτός που έγραψε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, το απόγευμα, λίγο μετά από το μέσον της διαδικασίας, χωρίς κάποιος να μπορέσει να “σπάσει” τον χρόνο του πολυπρωταθλητή. Το πρωί, ο Schumi ήταν ο 3ος ταχύτερος συνδυασμός, λίγο πίσω από τον team-mate του, Nico Rosberg, αλλά πολύ πιο αργός από τον Lewis Hamilton, δηλαδή περισσότερο από 1.2 δευτερόλεπτα. Η άλλη Mercedes, του Rosberg, πήρε την 5η θέση στη δεύτερη περίοδο, σχεδόν 6.5 δέκατα μακριά από την W03 του 43χρονου. Το σίγουρο είναι πως το γερμανικό μονοθέσιο θα είναι πολύ δυνατό στις κατατακτήριες, καθώς η χάραξη της πίστας, με τις μεγάλες ευθείες, βοηθά τους οδηγούς του, ώστε να “έρχονται” πιο γρήγορα στην τελική ταχύτητα και να διανύουν περισσότερα μέτρα στον κόφτη, λόγω της αύξησης στην επιτάχυνση, χάρη στο F-Duct.
Εξαιρετικά γρήγορη, όμως, είναι και η MP4-27, ειδικά στα χέρια του Hamilton, ο οποίος θα ξεκινήσει στην καλύτερη δυνατή περίπτωση από την 6η θέση, λόγω της ποινής από την αλλαγή κιβωτίου. Ο “Billion Dollar Man” ήταν με διαφορά ο ταχύτερος στην πρωινή διαδικασία, αλλά το απόγευμα, περιορίστηκε στη δεύτερη θέση, δείχνοντας, ωστόσο, ότι είναι πολύ δυνατός εδώ, μία πίστα στην οποία έχει πολύ καλή παράδοση. Λιγότερο ανταγωνιστικός ήταν ο Jenson Button. Όπως κάνει σχεδόν κάθε φορά ο Πρωταθλητής του 2009, δε δίνει πολλή σημασία στα ελεύθερα δοκιμαστικά, αφήνοντας όλη του την ταχύτητα για ‘κεί που χρειάζεται, δηλαδή για τις κατατακτήριες και τον αγώνα. Η McLaren διαθέτει κι αυτή αναβαθμίσεις, όπως μια νέα, ελαφρώς διαφοροποιημένη εμπρός πτέρυγα και νέο πάτωμα. Έτσι, στο FP1, τοποθετήθηκε στον διαχύτη μια μεγάλη συσκευή μέτρησης, με πολλούς αισθητήρες, ώστε να διαπιστωθεί αν τ’ αποτελέσματα είναι αναμενόμενα, καθώς και ειδική μπογιά στην εμπρός πτέρυγα, για να δουν καλύτερα πώς καθορίζεται πλέον η ροή του αέρα.
Ίσως να μην είναι αυτή η πραγματική εικόνα, αλλά η Red Bull παρουσιάστηκε βελτιωμένη στην Κίνα. Στο FP2, οι οδηγοί της σημείωσαν το “3-4”, με τον Sebastian Vettel να είναι μπροστά από τον Mark Webber. Οι δυο τους είχαν διαφορετικές ρυθμίσεις στα μονοθέσιά τους, με τον Vettel να δοκιμάζει την πιο παλιά φετινή διάταξη στις εξατμίσεις της RB8, όπου οι εξατμίσεις φυσούν πάνω στο μπράτσο της ανάρτησης, και τον Webber να έχει τη δεύτερη -από τις τρεις- διάταξη και μια νέα πίσω πτέρυγα, η οποία έχει λιγότερο έντονο “v” στο κέντρο του DRS flap, έναν νέα μηχανισμό για την ενεργοποίηση του συστήματος, καθώς και ένα πρόσθετο εσωτερικό υποστήριγμα, ανάμεσα στα endplates. Και στα δύο μονοθέσια, όμως, υπήρχε ένα νέο ρύγχος, που θυμίζει το ρύγχος της RB6 από το Silverstone και μετά, πίσω στο 2010. Θα πρέπει, όμως, να περιμένουμε, για να δούμε αν θα χρησιμοποιηθούν όλες οι αναβαθμίσεις το Σαββατοκύριακο, και πόσο θα συμβάλουν στην ανάκαμψη της ομάδας.
Πίσω από τους ανταγωνιστές τις είναι ξανά η Scuderia. Οι ταχύτεροι χρόνοι των Fernando Alonso και Felipe Massa είναι κάτι… αιώνες μακριά από την κορυφή, και η ιταλική ομάδα αναμένεται να έχει ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο, όπως έχει δηλώσει και ο Ferni. Παραδοσιακά, η Ferrari δεν έχει πολύ καλή απόδοση στην Κίνα, μιας κι έχει ν’ ανέβει στο βάθρο από το 2008. Η F2012 έχει κάποια νέα κομμάτια, αλλά δεν είναι αυτά που θα της δώσουν διαφορετικό αέρα, αφού το ιταλικό μονοθέσιο θέλει πολλές και μεγάλες αναβαθμίσεις, για να μπορεί να παλεύει στα ίσια για νίκες, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Το FP3 ξεκινά στις 06:00 ώρα Ελλάδας, ενώ οι κατατακτήριες είναι προγραμματισμένες για τις 09:00. Ο αγώνας θα ξεκινήσεις στις 10:00 ώρα Ελλάδας της Κυριακής, και θα έχεις την ευκαιρία να τον παρακολουθήσεις μαζί μας, μέσω του Live Chat.
Αναλυτικά, οι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από τις δύο περιόδους, στη συνέχεια.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Χρόνοι FP1[/tabtext] [tabtext]Τελικές FP1[/tabtext] [tabtext]Χρόνοι FP2[/tabtext] [tabtext]Τελικές FP2[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:37.106 | 7 | |
2 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:38.116 | 1.010 | 14 |
3 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:38.316 | 1.210 | 14 |
4 | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:38.584 | 1.478 | 13 |
5 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:38.911 | 1.805 | 12 |
6 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:38.977 | 1.871 | 15 |
7 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:39.198 | 2.092 | 12 |
8 | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:39.199 | 2.093 | 6 |
9 | 16 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:39.748 | 2.642 | 16 |
10 | 17 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:39.768 | 2.662 | 14 |
11 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:40.056 | 2.950 | 14 |
12 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:40.153 | 3.047 | 14 |
13 | 19 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:40.298 | 3.192 | 8 |
14 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:40.328 | 3.222 | 13 |
15 | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:40.540 | 3.434 | 12 |
16 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1:41.071 | 3.965 | 14 |
17 | 10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:41.204 | 4.098 | 14 |
18 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1:42.330 | 5.224 | 14 |
19 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1:42.521 | 5.415 | 11 |
20 | 11 | Jules Bianchi | Force India-Mercedes | 1:44.118 | 7.012 | 8 |
21 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 1:44.227 | 7.121 | 10 |
22 | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1:44.500 | 7.394 | 15 |
23 | 23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:47.204 | 10.098 | 12 |
24 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:50.465 | 13.359 | 11 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 10 | Romain Grosjean | 10:39:01 | 321.8 |
2 | 15 | Sergio Perez | 11:21:54 | 321.4 |
3 | 8 | Nico Rosberg | 10:41:54 | 320.9 |
4 | 20 | Heikki Kovalainen | 11:15:14 | 320.1 |
5 | 21 | Giedo van der Garde | 11:15:27 | 320.0 |
6 | 7 | Michael Schumacher | 11:27:31 | 319.8 |
7 | 12 | Nico Hulkenberg | 11:30:44 | 318.4 |
8 | 11 | Jules Bianchi | 11:19:14 | 318.3 |
9 | 14 | Kamui Kobayashi | 11:29:14 | 317.6 |
10 | 9 | Kimi Räikkönen | 11:16:37 | 316.8 |
11 | 1 | Sebastian Vettel | 11:16:43 | 316.2 |
12 | 16 | Daniel Ricciardo | 11:28:52 | 315.2 |
13 | 17 | Jean-Eric Vergne | 11:27:13 | 315.0 |
14 | 2 | Mark Webber | 10:35:18 | 314.9 |
15 | 4 | Lewis Hamilton | 11:29:29 | 313.5 |
16 | 3 | Jenson Button | 11:30:07 | 313.5 |
17 | 5 | Fernando Alonso | 11:29:05 | 313.4 |
18 | 24 | Timo Glock | 11:28:18 | 311.9 |
19 | 18 | Pastor Maldonado | 10:42:23 | 311.7 |
20 | 6 | Felipe Massa | 11:29:49 | 311.4 |
21 | 25 | Charles Pic | 11:27:57 | 311.3 |
22 | 19 | Valtteri Bottas | 11:29:08 | 311.3 |
23 | 22 | Pedro de la Rosa | 11:27:56 | 311.0 |
24 | 23 | Narain Karthikeyan | 11:30:05 | 310.7 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:35.973 | 32 | |
2 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:36.145 | 0.172 | 29 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:36.160 | 0.187 | 27 |
4 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:36.433 | 0.460 | 24 |
5 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:36.617 | 0.644 | 31 |
6 | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:36.711 | 0.738 | 28 |
7 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:36.956 | 0.983 | 28 |
8 | 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:36.966 | 0.993 | 31 |
9 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:37.191 | 1.218 | 31 |
10 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:37.316 | 1.343 | 32 |
11 | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:37.417 | 1.444 | 22 |
12 | 16 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:37.616 | 1.643 | 33 |
13 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:37.836 | 1.863 | 30 |
14 | 17 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:37.930 | 1.957 | 32 |
15 | 10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:37.972 | 1.999 | 26 |
16 | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:38.176 | 2.203 | 35 |
17 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:38.293 | 2.320 | 31 |
18 | 19 | Bruno Senna | Williams-Renault | 1:38.783 | 2.810 | 37 |
19 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1:38.990 | 3.017 | 36 |
20 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1:39.346 | 3.373 | 20 |
21 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1:39.651 | 3.678 | 15 |
22 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 1:40.343 | 4.370 | 25 |
23 | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1:40.753 | 4.780 | 30 |
24 | 23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:41.125 | 5.152 | 26 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 7 | Michael Schumacher | 14:38:06 | 320.8 |
2 | 8 | Nico Rosberg | 14:31:48 | 320.7 |
3 | 9 | Kimi Räikkönen | 14:59:12 | 320.0 |
4 | 15 | Sergio Perez | 14:03:11 | 319.6 |
5 | 21 | Vitaly Petrov | 14:13:58 | 319.3 |
6 | 17 | Jean-Eric Vergne | 14:06:36 | 319.2 |
7 | 20 | Heikki Kovalainen | 14:06:47 | 319.2 |
8 | 11 | Paul di Resta | 14:10:03 | 318.6 |
9 | 12 | Nico Hulkenberg | 14:06:55 | 318.4 |
10 | 10 | Romain Grosjean | 15:16:21 | 317.5 |
11 | 14 | Kamui Kobayashi | 14:13:09 | 316.4 |
12 | 2 | Mark Webber | 15:29:13 | 316.2 |
13 | 1 | Sebastian Vettel | 14:12:41 | 315.7 |
14 | 16 | Daniel Ricciardo | 14:07:55 | 315.6 |
15 | 3 | Jenson Button | 14:11:06 | 314.1 |
16 | 4 | Lewis Hamilton | 14:10:36 | 313.7 |
17 | 5 | Fernando Alonso | 14:51:49 | 312.5 |
18 | 19 | Bruno Senna | 14:08:59 | 312.1 |
19 | 18 | Pastor Maldonado | 14:29:44 | 312.1 |
20 | 24 | Timo Glock | 14:09:04 | 311.5 |
21 | 22 | Pedro de la Rosa | 14:51:56 | 311.4 |
22 | 23 | Narain Karthikeyan | 14:07:01 | 311.2 |
23 | 6 | Felipe Massa | 14:06:35 | 308.9 |
24 | 25 | Charles Pic | 15:24:35 | 308.2 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Photo Copyright: Clive Mason/Getty Images]