Όπως είδαμε, η McLaren δοκίμασε ένα νέο ρύγχος την τελευταία ημέρα των δοκιμών στο Mugello. Το νέο αυτό ρύγχος είναι εμφανώς πιο ψηλό ώστε να διοχετεύεται περισσότερος αέρας στο κάτω μέρος του μονοθεσίου, ώστε να βελτιωθεί η παραγωγή κάθετης δύναμης. Παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρχει το “σκαλοπατάκι”, αφού οι σχεδιαστές του Woking επέλεξαν μια έξυπνη κυματοειδής μορφή.


Ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα δοκιμαστεί περαιτέρω στις δοκιμές της Βαρκελώνης, ώστε να καταλήξουν στο αν πρέπει να το χρησιμοποιήσουν στον αγώνα της Κυριακής. Ο Martin Whitmarsh, Πρόεδρος της McLaren Racing, τονίζει ότι οι πιθανότητες να έχουν οι δύο MP4-27 το νέο ρύγχος την Κυριακή είναι αρκετές, αν και οι Jenson Button και Lewis Hamilton θα το δοκιμάσουν για πρώτη φορά, αφού καθένας από τους δύο δεν πήρε μέρος στις δοκιμές.

Υπάρχει μια εύλογη πιθανότητα να το δούμε την Κυριακή, και θα είναι η πρώτη φορά που το δοκιμάζουν οι οδηγοί μας. Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα στο Mugello, συνεπώς έχουμε δεδομένα, για να επιλέξουμε τις σωστές ρυθμίσεις και να “βγάλουμε” κάποια απόδοση στην πίστα. Κλασικά, φυσικά και ψάχνουμε για λιγότερη αντίσταση και περισσότερη κάθετη δύναμη, αλλά στις μέρες μας, οι σταδιακές βελτιώσεις είναι μέτριας σημασίας.

Στην περίπτωση της εμπρός πτέρυγας και του ρύγχους, οι πυλώνες είναι εντελώς διαφορετικοί και υπάρχουν κι άλλες μικρές διαφορές. Διαχειρίζεσαι τη ροή του αέρα για το υπόλοιπο μονοθέσιο. Σήμερα, σε αρκετές κρίσιμες περιοχές του μονοθεσίου, ψάχνουμε για πολύ μικρές βελτιώσεις. Υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έτσι πρέπει να βελτιώσεις τη ροή που φτάνει εκεί, από το να βελτιώσεις εκείνη την περιοχή.

Ο Βρετανός μίλησε και για τη συνολικότερη απόδοση της MP4-27, λέγοντας πως το βρετανικό μονοθέσιο θα είναι γρήγορο στη Βαρκελώνη, ωστόσο τόνισε ότι δεν θα πρέπει να θεωρείται τίποτα δεδομένο για τη φετινή σεζόν.

Θεωρώ ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί στην Ισπανία, αλλά δε γνωρίζουμε τι θα κάνουν οι άλλες ομάδες. Νομίζω ότι το εξαιρετικό σ’ αυτό το άθλημα, είναι ότι ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι έχεις καταλάβει τα πάντα. Έχουμε, ξεκάθαρα, ένα μονοθέσιο που μπορεί να βρίσκεται στην πρώτη σειρά σε κάθε αγώνα, επομένως ο ρυθμός υπάρχει. Δουλεύουμε συνεχώς για τη συνεχή βελτίωση του μονοθεσίου, μα δεν μπορείς να είναι ποτέ σίγουρος ότι οι άλλες ομάδες δε θα κάνουν κι αυτές το παιχνίδι τους, με αποτέλεσμα να σου κάνουν τη ζωή δύσκολη.

Έχουμε συλλέξει αξιόλογα δεδομένα από το Mugello, και θα δούμε στη Βαρκελώνη, αλλά περιμένουμε να τα χρησιμοποιήσουμε σωστά.

Εννοείται πως το νέο ρύγχος έχει περάσει τα crash tests της FIA, αφού, όπως ορίζουν οι φετινοί κανονισμοί, χωρίς τα crash tests, δε θα μπορούσαν ούτε να το δοκιμάσουν. Το ρύγχος αυτό αναμένεται να επιτρέψει ακόμα πιο ακραίες αναβαθμίσεις από τη McLaren και για το υπόλοιπο μέρος της MP4-27, ωστόσο θα πρέπει να το κάνουν πρώτα να δουλέψει και να δώσει την απόδοση που πρέπει. Είναι άγνωστο το πόσα χιλιόμετρα, δεδομένα και ρυθμίσεις θα χρειαστούν για τον σκοπό αυτό, αλλά είναι κάτι που θα μάθουμε σύντομα, μέσα από τα επόμενα Grands Prix.

[Πηγή: AutoSport]