Αν τα 200 άλογα του Renault Clio RS δεν σου είναι αρκετά, τότε η K-Tec Racing, μπορεί να κάνει τον 2.0-λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα να αποδίδει 215 άλογα με 237 Nm ροπής. Το κιτ βελτίωσης το έχει ονομάσει KTR215 και αποτελείται από ένα νέο σετ Cat Cam 402 εκκεντροφόρων, έναν νέο ιμάντα χρονισμού της Renault, ένα νέο σετ καπάκια εκκεντροφόρων και φυσικά επαναπρογραμματισμό της ECU. Όλα αυτά με κόστος £1.366,80 (€1.700) και στη τιμή να συμπεριλαμβάνεται το κόστος τοποθέτησης.


[Πηγή: K-Tec Racing]

Δελτίο Τύπου

K-TEC RACING LAUNCHES WARRANTIED KTR215 ENGINE UPGRADE FOR CLIO 197/200 MODELS

  • Dyno developed tuning package for RenaultSport hot hatch
  • Adds 15bhp and 12lb.ft to Clio’s F4R 830 engine
  • Raises peak power to 215bhp @ 7000rpm and 175lb.ft @ 5200rpm
  • Covered by K-Tec’s industry leading12 month / 30,000 miles warranty

K-Tec Racing Ltd, Europe’s premier specialist Renault tuner, is delighted to announce the launch of an exciting warrantied engine performance upgrade package for the popular RenaultSport Clio 197 and 200 models.

Although well received by the media and owners alike, many of the more enthusiastic 197/200 owners seek additional low and mid-range engine performance from the Clio’s F4R 830 engine for fast road and trackday use, where torque and tractability are all important.

Hence why K-Tec Racing Ltd has created the ‘KTR215’ package with the goal of increasing driveability, response and outright engine performance on the Clio 197/200. Extensively tested on K-Tec Racing’s in-house Superflow chassis dynomometer and in a wide variety of road / track conditions, the KTR215 package consists of the following components:-

  • 1 x set of Cat Cam 402 high performance billet steel camshafts
  • 1 x genuine Renault cam timing belt
  • 1 x set genuine Renault camshaft caps
  • Installation by K-Tec Racing’s technicians
  • Bespoke K-Tec Racing OBDII ECU remap

Once installed, the KTR215 upgrade makes a significant difference to the RenaultSport Clio 197/200s’ performance. Thanks to careful development of the revised cam profiles and ECU remapping by K-Tec Racing, the package adds both power and torque throughout the rev range.

Mindful of the need for additional low rev urge, the KTR215 upgrade adds an extra 12lb.ft of torque at 3600rpm, with an additional 10lb.ft on tap between 5200-7500rpm. Combined with a revised drive by wire throttle map, throttle response and mid-range pull are greatly improved, making the Clio 197/200, faster and easer to drive.

And more exciting! Power gains from the KTR215 package start from just 2900rpm, with an extra 10bhp available at 5200rpm, peaking at an impressive 15bhp increase at 7000rpm. On K-Tec Racing’s dyno this equates to a maximum power output of 215bhp, with over 200bhp on offer between 6150rpm and the raised 7500rpm rev limit, highlighting the spread of power produced by the KTR215 upgrade.

Priced at £1366.80 fitted, including VAT @ 20%, the KTR215 upgrade package for the RenaultSport Clio 197/200 is available now exclusively from K-Tec Racing Ltd and is covered by the firm’s recently introduced 12 month / 30,000 mile supplementary warranty policy.)

  • MrProudGreek

    Tρομερη μετατροπηηη!!!15 αλογα…Τρομεροοοοοο……

    • johny

      Γιατι νομιζεις οτι  αλλοι που υποσχονται 30 αλογα σε ατμοσφαιρικα μοτερ λενε αληθεια? Ειδικα σε ενα ηδη εξελιγμενο μοτερ τοσο πιο δυσκολο ειναι να παρεις αλογα. Επισης δε μετραει μονο η ιπποδυναμη  αλλα και η βελτιωση των διαγραμματων της αποδοσης. Και οπως διαβαζω εδω το κιτ αυτο εχει στοχο τη βελτιωση στις χαμηλομεσαιες στροφες

    • MrProudGreek

      Exεις δικαιο αλλα 1700 ευρω ειναι πολλα

    • Ο,τι πληρωνεις παιρνεις εκτος αν ξερεις και το κανεις μονος

  • gkar

    Το βασικό “πρόβλημα” της ατμόσφαιρας…θέλει πολύ χρήμα και πολύ πίεση το μοτέρ για να δώσει άλογα!
    Αναμενόμενο το υψηλό κόστος αλλά για 9% κέρδος, τα 1700 είναι πολλά νομίζω

  • πολύ ωραίο..εδώ το απλό είδα και μ άρεσε πολύ πόσο μάλλον αυτό..