Η Honda είχε παρουσιάσει στην έκθεση της Γενεύης την ευρωπαϊκή έκδοση του Honda CR-V, αφού την Αμερικάνικη την είδαμε την έκθεση του Los Angeles τον περασμένο Νοέμβριο. H Honda τότε μας είχε πει ότι το αυτοκίνητο που παρουσίασε στη Γενεύη ήταν μια έκδοση προ-παραγωγής, χαρακτηρίζοντας την ως “πρωτότυπο”. Τώρα, η Honda μας παρουσιάσει την τελική έκδοση παραγωγής η οποία σε σχέση με την τωρινή γενιά του CR-V έχει μικρότερο μήκος κατά 5 mm (4.570 mm) και μικρότερη απόσταση από το έδαφος με ύψος 1.650 mm (30 mm λιγότερα από το προηγούμενο CR-V.

Σε σχέση με την Αμερικάνικη έκδοση διαθέτει νέους προφυλακτήρες, LED φώτα ημέρας, LED πίσω φωτιστικά σώματα, επανασχεδιασμένους καθρέπτες, και κεραία “καρχαρία”. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 589 λίτρα, όπου με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, αυξάνεται στα 1.648 λίτρα, 1148 περισσότερα από τη προηγούμενη γενιά.

Μηχανικά θα είναι διαθέσιμο με 3 κινητήρες τον ολοκαίνουργιο 1.600 turbodiesel απόδοσης 120 ίππων με 300 Nm ροπής, τον 2.0-λιτρο βενζίνης i-VTEC με τα 153 άλογα και τα 192 Nm ροπής και τον 2.2-λίτρων i-DTEC πετρελαίου με τα 150 άλογα και τα 350 Nm ροπής.

Θα είναι διαθέσιμο τόσο ως δικίνητο όσο και ως τετρακίνητο ενώ θα υπάρχουν χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια. Διαθέτει το Real Times AWD σύστημα τετρακίνησης ενώ τεχνολογικά διαθέτει τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC).

Ντεμπούτο θα κάνει στην έκθεση του Παρισιού τον Σεπτέμβριο με τις πωλήσεις του θα ξεκινήσουν από τον Οκτώβριο με την κατασκευή του να γίνεται στο εργοστάσιο της Honda στο Swindon της Αγγλίας.

Σε ότι αφορά τις πωλήσεις της στην Αμερική, μετά την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Accord 2013, η Honda προσδοκά ότι οι πωλήσεις της θα αυξηθούν κατά 25%, πουλώντας 1,3 εκατ. αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του έτους. Το CR-V πάει πολύ καλά στην Αμερική, αφού έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων, ξεπερνώντας τις 219.000 του 2007. Σε σχέση με πέρυσι, οι πωλήσεις του CR-V έχουν αυξηθεί κατά 33,9% ενώ αυτές του Civic, παρά τις αρχικές μικρές πωλήσεις, παραμένει ακόμη το best-seller της κατηγορίας του. Μέσα στο 2013, η Honda ευελπιστεί ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα γι’αυτή, μιας και θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του το νέο Accord, αλλά θα παρουσιαστεί και η ανανεωμένη έκδοση του Civic.

[Πηγή: Honda, Ward’s Auto]

Δελτίο Τύπου

4η Γενιά Honda CRV – Αποδοτικό, λειτουργικό, σίγουρο

Αποδοτική, λειτουργική και γεμάτη αυτοπεποίθηση, η τέταρτη γενιά CR-V συνεχίζει την επιτυχία των προκατόχων της, που έχουν ήδη καταγράψει πωλήσεις πέντε εκατομμυρίων μονάδων. «Αν θέλεις να βελτιώσεις ένα αυτοκίνητο που είναι ήδη ισορροπημένο και επιτυχημένο, μοναδική λύση είναι να το αναβαθμίσεις σε όλους τους τομείς, κάνοντάς το ταυτόχρονα μικρότερο και πιο αποδοτικό από ποτέ» εξηγεί ο Ryouji Nakagawa, Large Project Leader. Αυτό επιδιώξαμε με το νέο CR-V».

Βασισμένο στην επιτυχία των προκατόχων του, το νέο CR-V έχει βελτιωθεί ως προς την ποιότητα, πρακτικότητα και πολιτισμένη λειτουργία. Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, το μικρομεσαίο SUV θα προσφέρεται με μετάδοση σε δύο ή τέσσερις τροχούς, ενώ η αναβάθμιση των βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων έχει επιφέρει σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές CO2.

Πλήρως ανασχεδιασμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά, το νέο CR-V κατασκευάζεται στη βιομηχανική μονάδα της Honda στο Swindon της Βρετανίας από τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Το νέο μοντέλο είναι άμεσα αναγνωρίσιμο σαν μέλος της οικογένειας CR-V, ωστόσο υιοθετεί τη δική του ταυτότητα. Η χαρακτηριστική μάσκα με τις τρεις μπάρες και οι βαθιά τοποθετημένοι προβολείς εκφράζουν τη νέα φιλοσοφία για το ‘πρόσωπο’ σχήματος Υ της Honda, ενώ τα κάθετα πίσω φώτα φέρουν την υπογραφή CR-V από την πρώτη γενιά (1995-2001). Κομψές πινελιές στο Ευρωπαϊκό μοντέλο περιλαμβάνουν έναν ανανεωμένο εμπρός προφυλακτήρα, εμπρός φώτα ημέρας LED και πίσω φώτα LED σε 3D σχεδίαση.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει αρκετά οριζόντια επίπεδα που τονίζουν την αίσθηση χώρου. Τα βασικά χειριστήρια είναι ταξινομημένα ανάλογα με τη λειτουργία τους με μία ‘ζώνη διεπαφής οδηγού’ πίσω από το τιμόνι και μία ‘ζώνη ενημέρωσης’ στο κέντρο της καμπίνας.

Το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 30 mm συγκριτικά με το τρέχον μοντέλο, χωρίς αυτό να επιφέρει μείωση στην ευρυχωρία του εσωτερικού. Αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένης εφαρμογής της φιλοσοφίας της Honda ‘μεγιστοποίηση χώρου-ελαχιστοποίηση εξαρτημάτων’. Με τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, το CR-V μετατρέπεται εύκολα από πενταθέσιο σε ένα ευέλικτο όχημα μεταφοράς φορτίου τραβώντας απλά ένα μοχλό.

Κάτω από το καπό του CR-V, βρίσκεται ένας δίλιτρος βενζινοκινητήρας i-VTEC ή ένας 2.2 i-DTEC diesel. Και οι δύο είναι εξελιγμένες κινητήριες μονάδες της τρίτης γενιάς CR-V, με έμφαση στη μείωση των εκπομπών CO2.

Για παράδειγμα, το diesel με μηχανικό κιβώτιο εκπέμπει τώρα μόλις 149 g/km CO2 . Αυτό μεταφράζεται σε μείωση 12% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, παρά το ότι η ισχύς των 150 PS παραμένει ίδια.

Το CR-V θα προσφέρεται επίσης με το νέο 1.6 i-DTEC diesel κινητήρα της Honda από το Σεπτέμβριο του 2013. Η πρώτη κινητήρια μονάδα της νέας σειράς Earth Dreams Technology της Honda που θα παρουσιαστεί στην Ευρώπη θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στη Βρετανία. Χρησιμοποιώντας νέο υλικό υψηλής αντοχής στην κυλινδροκεφαλή, η Honda δημιούργησε τον ελαφρύτερο αλουμινένιο diesel 1.6 L ανοιχτού στροφαλοθαλάμου. Αυτά τα χαρακτηριστικά ελαφρού βάρους, μαζί με το συμπαγή και τον υψηλής απόδοσης υπερσυμπιεστή, θα μειώσουν τους χρόνους απόκρισης και θα προσφέρουν ένα εντυπωσιακό μίγμα επιδόσεων και οικονομίας.

Το νέο CR-V έχει δοκιμαστεί εκτενώς στην Ευρώπη. Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω που έχουν ρυθμιστεί για βελτιωμένη οδηγική άνεση και ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Το νέο σύστημα διεύθυνσης Motion Adaptive electric power steering (MA-EPS) προσφέρει ευελιξία, καλύτερη πληροφόρηση και απόκριση στις υψηλότερες ταχύτητες. Τα βενζινοκίνητα μοντέλα προσφέρονται με FWD αλλά τα περισσότερα CR-V θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το σύστημα Real Time AWD της Honda που τώρα ενεργοποιείται ηλεκτρονικά για βελτιωμένη απόδοση.

Το νέο CR-V συνοδεύεται από μία πλήρη γκάμα εξοπλισμού ασφάλειας σχεδιασμένο να βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, αλλά και να προστατεύει τους επιβάτες όταν αυτή είναι αναπόφευκτη. Τα συστήματα της Honda Collision Mitigation Braking System (CMBS) και Adaptive Cruise Control (ACC) παραμένουν στο οπλοστάσιο της ασφάλειας του CR-V, και τώρα για πρώτη φορά στο CR-V πλαισιώνονται από το Lane Keeping Assist System (LKAS) της Honda. Εξάλλου, το νέο CR-V διαθέτει Advanced Compatibility Engineering (ACE) Body Structure, καθιερωμένο στον εξοπλισμό ασφάλειας της Honda, που έχει σχεδιαστεί για να απορροφά ενέργεια κρούσης σε περίπτωση ατυχήματος και να την απομακρύνει από την καμπίνα επιβατών. Το CR-V συνοδεύεται επίσης από εμπρόσθιους, πλευρικούς και οροφής αερόσακους.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

2.2 i-DTEC

2.0 i-VTEC 4WD

2.0 i-VTEC 2WD

4-βαλβίδες ανά κύλινδρο

4-βαλβίδες ανά κύλινδρο

4-βαλβίδες ανά κύλινδρο

Διάμετρος x διαδρομή

mm

85.0 x 96.9

81.0 x 96.9

81.0 x 96.9

Κυβισμός

cc

2199

1997

1997

Σχέση συμπίεσης

16,3

10,6

10,6

Μέγιστη ισχύς (Κινητήρας)

kW/PS

110 kW / 150 PS

114 kW / 155 PS

114 kW / 155 PS

@ rpm

4000 rpm

6500 rpm

6500 rpm

Μέγιστη ροπή (Κινητήρας)

Nm

350 Nm

192 Nm

192 Nm

@ rpm

2000 rpm

4300 rpm

4300 rpm

Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου

Common rail

PGM-F1

PGM-FI

Τύπος και προδιαγραφές καυσίμου

Diesel

Αμόλυβδη 95

Αμόλυβδη 95

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μπαταρία (Κινητήρας)

ΑΤ 20 HR: 74 AH MT 20 HR: 70 AH

12 V 20 HR: 60 AH

12 V 20 HR: 60 AH

Εναλλάκτης (Δυναμό)

12 V – 150 A

12 V – 105 A

12 V – 105 A

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

6 Συγχρονισμένες εμπρόσθιες ταχύτητες, 1 όπισθεν

Συμπλέκτης

Ξηρός μονόδισκος με διάφραγμα ελατηρίου

Ξηρός μονόδισκος με διάφραγμα ελατηρίου

Ξηρός μονόδισκος με διάφραγμα ελατηρίου

Σχέσεις μετάδοσης

1η

3.933

3.642

3.642

2η

2.037

1.884

1.884

3η

1.250

1.236

1.236

4η

0.928

0.976

0.976

5η

0.777

0.791

0.791

6η

0.653

0.647

0.647

Όπισθεν

4.008

3.583

3.583

Τελική Μετάδοση

4.111

5.333

5.333

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο 5-τάχυτο αυτόματο, 1 όπισθεν

Συμπλέκτης

Μετατροπέας ροπής

Σχέσεις μετάδοσης

1η

2.697

2.785

2η

1.606

1.684

3η

1.071

1.128

4η

0.765

0.772

5η

0.580

0.592

Όπισθεν

1.888

2.000

Τελική Μετάδοση

4.533

4.437

ΑΝΑΡΤΗΣΗ  
Εμπρός

Γόνατα MacPherson

Πίσω

Διπλά ψαλίδια με γεωμετρία παθητικής τετραδιεύθυνσης


ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
 
Τύπος

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Στροφές από τέρμα σε τέρμα

3.16

3.16

3.16




ΑΚΤΙΝΑ ΣΤΡΟΦΗΣ

 

Στους τροχούς (στο κέντρο του τροχού)

11

11

11

Στο αμάξωμα

11.8

11.8

11.8

ΦΡΕΝΑ  
Εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω

Δίσκοι

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ  
Συνολικό μήκος

mm

4570

Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες)

mm

2096

Συνολικό ύψος

mm

1685

Μεταξόνιο

mm

2630

Απόσταση από το έδαφος

mm

165

Χώρος αποσκευών (Καθίσματα Αναδιπλωμένα)

litres

1146 1669 (από το δάπεδο μέχρι την οροφή)

Χώρος αποσκευών (Καθίσματα Όρθια)

litres

589*

Απόβαρο

kg

M/T 1653-1753

A/T 1712-1806

1517-1627

1542-1652

1456-1508

Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος

kg

M/T 2200 A/T 2250

2075 2100

1955 –

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

litres

58

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (1999/100/EC)
Εκτός πόλης

l/100 km

5.1 MT / 5.7 AT

6.3 MT / 6.0 AT

6.2

Μικτός κύκλος

l/100 km

5.6 MT / 6.6 AT

7.4 MT / 7.5 AT

7.2

Εκπομπές CO2

g/km

149 MT / 174 AT

173 MT/ 175 AT

168

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη Ταχύτητα

190 MT / AT

190 MT / 182 AT

190

Επιτάχυνση 0 -100 km/h

9.7 MT / 10.6 AT

10.2 MT / 12.3 AT

10.0

ΤΡΟΧΟΙ & ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Τροχοί

17X6 1/2J/ 18X7J

17X6 1/2J/ 18X7J

17X6 1/2J/ 18X7J

Ελαστικά

Εμπρός/Πίσω 225/65R17

Εμπρός/Πίσω 225/60R18

Εμπρός/Πίσω 225/65R17

Εμπρός/Πίσω 225/60R18

Εμπρός/Πίσω 225/65R17