Αυτή είναι η McLaren P1 Concept η οποία θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Παρισιού. Πρόκειται για το νέο hypercar της Βρετανικής εταιρίας η οποία το περιγράφει ως το καλύτερο αυτοκίνητο από πλευράς οδήγησης του κόσμου.

Το πρωτότυπο μας δείχνει το πως θα μοιάζει το μοντέλο παραγωγής το οποίο θα περάσει στη παραγωγή ως ο αντικαταστάτης της θρυλικής McLaren F1 μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Σχεδιαστικά, όσο και αν η McLaren υποστηρίζει ότι δεν στηρίζεται στην MP4-12C, οι επιρροές είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Είναι σαφώς πιο επιθετική, έχοντας αεριζόμενο καπό, σκαφτά πλαϊνά και ένα απίστευτο πίσω μέρος με τεράστιο διαχύτη και την εξάτμιση τοποθετημένη στο κέντρο.

Η McLaren αρνήθηκε να δώσει τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά ο CEO της εταιρίας, Antony Sheriff  δήλωσε:

Στόχος τους δεν είναι να κατασκευάσουν το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου, αλλά το καλύτερο αυτοκίνητο από πλευράς οδηγικής απόλαυσης, τόσο στον δρόμο όσο και σε πίστα. Θέλουμε να δημιουργήσουμε το πιο συναρπαστικό, το πιο ικανό, το δυναμικό και το πιο τεχνολογικά προηγμένο supercar που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

Οι φήμες αναφέρουν ότι το αυτοκίνητο θα φορά τον 3,8-λίτρων twin-turbo V8 της MP4-12C, αλλά στην περίπτωση του αποδίδει 803 άλογα στις 9.100 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το σύστημα KERS, η συνολική ιπποδύναμη του αγγίζει τα 963 άλογα, αφού αυτό θα προσθέτει στο αυτοκίνητο 119 kW (160 άλογα). Ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος και έχει αναπτυχθεί με την βοήθεια της Ricardo. Θα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων της Graziano.

Στο σώμα του, στο σασί του και στα σημεία πρόσκρουσης θα γίνει εκτενή χρήση carbon και θα ζυγίζει 1.225 κιλά, έχοντας αναλογία 1,27 κιλών ανά ίππο. Τα 0-100 χλμ/ώρα θα τα κάνει σε 2,8 δευτερόλεπτα. Το 400αρι σε 9,1 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου 259 χλμ/ώρα ενώ θα έχει τελική ταχύτητα 384 χλμ/ώρα.

Θα διαθέτει ενεργό αεροδυναμική και αερόφρενα (όπως έχει η Veyron και η Pagani Ηuyara) και έχει σχεδιαστεί από τον Frank Stephenson, επικεφαλή σχεδίασης της McLaren και διαθέτει “double-bubble” οροφή, εισαγωγή αέρα στην οροφή, με το μπροστά παρμπρίζ να θυμίζει έντονα την καλύπτρα των πολεμικών αεροσκαφών, θυμίζοντας κάτι από το Audi της ταινίας iRobot.

Το νέο hypercar θα τεθεί απέναντι από την Bugatti Veyron, την Porsche 918 Spyder αλλά και τη νέα Ferrari Enzo (F70). και φημολογείται ότι η καμπίνα του θα έχει έναν μικρό χώρο αποσκευών πίσω από τα καθίσματα ενώ θα τοποθετηθεί σύστημα καταγραφή δεδομένων και μια κάμερα ώστε ο οδηγός να γράφει μόνος του onboard video. Το σασί της θα είναι monocoque, παρόμοιο με αυτό της MP4-12C, κατασκευασμένο από carbon,τιτάνιο και μαγνήσιο ώστε να κρατηθεί το βάρος όσο γίνεται χαμηλότερα.

Οι αναρτήσεις είναι τεχνολογίας pushrod, όπως της Aventador, ενώ το traction control θα έχει 5 ρυθμίσεις. Τα φρένα δεν θα μπορούσε να μην είναι carbon-κεραμικά της Brembo και θα εφοδιάζονται με σύστημα Brake Steer για να ελεγχθεί η υποστροφή. Το ABS και το ESP θα μπορούν να απενεργοποιούνται πλήρως, θα ελέγχονται όμως μέσω GPS ώστε να μην απενεργοποιούνται όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε δημόσιο δρόμο.

Μόλις 500 αυτοκίνητα θα βγούνε στη παραγωγή. Το καθένα θα κατασκευαστεί ανάλογα με τις επιθυμίες του ιδιοκτήτη του, από τα χέρια των ανθρώπων της McLaren Special Operations που πρόσφατα παρουσίασαν το one-off X1. Όσο για την τιμή του; Θα κυμαίνεται κοντά στα 1,1 εκατ. ευρώ.

[Πηγή: McLaren]

Δελτίο Τύπου

McLAREN AIMS FOR POLE POSITION IN PARIS

McLaren Automotive will use its first ever international motor show appearance to preview its next generation ultimate supercar – the McLaren P1 – which takes much of its technological and spiritual inspiration from the company’s Racing division. The McLaren P1 has one simple goal: to be the best driver’s car in the world on road and track.

At the Paris Motor Show, Mondial de l’Automobile 2012, the McLaren P1 is previewed as a design study. Next year a production version, which the company aims to put on sale within 12 months, will be revealed.

‘The McLaren P1 will be the result of 50 years of racing and road car heritage,’ says McLaren Automotive Executive Chairman Ron Dennis. ‘Twenty years ago we raised the supercar performance bar with the McLaren F1 and our goal with the McLaren P1 is to redefine it once again.’

‘Our aim is not necessarily to be the fastest in absolute top speed but to be the quickest and most rewarding series production road car on a circuit,’ says McLaren Automotive Managing Director Antony Sheriff. ‘It is the true test of a supercar’s all round ability and a much more important technical statement. Our goal is to make the McLaren P1 the most exciting, most capable, most technologically advanced and most dynamically accomplished supercar ever made.’

When the McLaren P1 goes into production later next year, it will sit above the 12C and 12C Spider, in terms of both price and performance.

More information will be released following the McLaren Automotive press conference scheduled for 17.45 CEST (16.45 BST), on Thursday 27 September 2012.