kia-picanto-test-drive-1

Οι πωλήσεις στην Ελλάδα δείχνουν καθαρά την επιθυμία του αγοραστικού κοινού για μικρότερα, οικονομικότερα, φθηνότερα και γενικά όσο το δυνατόν περιορισμό εξόδων για το αυτοκίνητο τους, χωρίς ωστόσο να επιθυμούν να κάνουν πολλούς περιορισμούς.

Η αγορά είναι γεμάτη από τέτοια μικρά αυτοκίνητα αλλά μια πολύ σοβαρή επιλογή που θα έπρεπε να σκεφτεί ο Έλληνας πριν πάρει τη τελική του απόφαση θα έλεγα ότι είναι η δεύτερη γενιά του κορεάτικου Kia Picanto.

Δεν είναι αρκετό για ένα αυτοκίνητο πόλης να είναι φθηνό και μικρό, αυτές τις μέρες. Για να γίνει πραγματική επιτυχία θα πρέπει να είναι βιώσιμο στη καθημερινή χρήση, ακόμη και για εκείνους που κάνουν παραπάνω από τα περιορισμένα χιλιόμετρα μέσα στη πόλη. Το νέο Kia Picanto κάνει αυτό εξίσου καλά, αν όχι καλύτερα από οτιδήποτε άλλο επί του παρόντος στην κατηγορία του παρόλο το σκληρό ανταγωνισμό από τα Fiat Panda, Smart Fortwo, Hyundai i10, Ford Ka κλπ.

kia-picanto-test-drive-11

Με την εισαγωγή της πρώτης γενιάς του Picanto η Kia απέδειξε σε όλο το κόσμο με τις πάνω από 1.1 εκατομμύρια πωλήσεις του σε εφτά χρόνια καριέρας ότι έχει όλα τα προσόντα να παρουσιάσει στο δρόμο ένα αρκετά καλό και τίμιο αυτοκίνητο πόλης. Με αυτό ουσιαστικά το αυτοκίνητο έγινε ευρέως γνωστή η κορεάτικη φίρμα στη μάζα των Ευρωπαίων και άφησε πίσω του υψηλή κληρονομιά.

Mε τη παρουσίαση του αυτοκινήτου που είχαμε στα χέρια μας, στην έκθεση της Γενεύης το 2011, η εταιρία θέλησε να βάλει το πήχη ακόμα πιο ψηλά αλλά πιο σημαντικό να μας δείξει ότι μπορεί να χαρακτηριστεί all-around αυτοκίνητο, κάτι όχι τόσο συνηθισμένο από τις περισσότερες προτάσεις της κατηγορίας του.

Στα συν

  • Εξωτερικός σχεδιασμός
  • Εξοπλισμός
  • Δυνατός κινητήρας
  • Εσωτερικοί χώροι
  • 7ετής εγγύηση
  • Ποιότητα κύλισης/ηχομόνωση

Στα μείον

  • Απουσία ESP
  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Αίσθηση τιμονιού

Το Αυτοκίνητο

Το Picanto είναι το τέταρτο αυτοκίνητο που ακολουθεί την εταιρική μάσκα και βγήκε από τα σχέδια του αρχισχεδιαστή και προέδρου πλέον της Kia Motors, Peter Schreyer. Είχαν προηγηθεί τα Venga, Soul και Sportage για να μας δείξουν την επιθετική σχεδίαση που ακολουθεί πλέον η εταιρία και που μέχρι στιγμής οι πωλήσεις της μόνο θετικές μπορούν να χαρακτηριστούν

kia-picanto-test-drive-8

Το Picanto είναι έγινε ακόμη πιο όμορφο, πιο εντυπωσιακό, πιο φρέσκο, ώριμο και δυναμικό δείχνοντας ξεκάθαρα το νεανικό προσανατολισμό. Η αρκετά απωανατολίτικη σχεδίαση του πρώτου αυτοκινήτου, έχει μετατραπεί σε πιο ευρωπαϊκή καθιστώντας πιο ζωντανό και προκλητικό. Σε αυτό παίζουν ρόλο οι φαρδείς προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, τους μεγάλους θόλους και τους κοντούς προβόλους, τα ευμεγέθη τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα μπροστά, τα πίσω με LED σχεδιασμού που κάποιος θα μπορούσε να πει ότι θυμίζουν μπούμερανγκ και η έντονη μάσκα με τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες να φωνάζουν από μακριά το μυώδες πρόσωπό του αλλά χωρίς να χάνει σε κομψότητα. Καμπύλες δύσκολα θα παρατηρήσεις καθώς οι γωνίες διατρέχουν όλο το αμάξωμα.

Γενικά είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αποσπάσει έναν καλό λόγο από το περισσότερο κόσμο, που άλλοι είτε θα το χαρακτηρίσουν “γλυκούλι” είτε άλλοι άγριο και όμορφο. Μη ξεχνάμε κιόλας ότι έχει κερδίσει το βραβείο σχεδιασμού “Red Dot” το 2012.

kia-picanto-test-drive-14

Για να υπερασπίσει τον πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα που θέλει να έχει το αυτοκίνητο είναι ολοφάνερο ότι το νέο Picanto έχει αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις που μοναδικό όφελος έχουν την άνεση των επιβατών. Είναι χτισμένο, όπως είναι φυσικό, πάνω στην ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί και το αδερφάκι του Hyundai i10 και συγκρίνοντας το με το παλιό, το νέο έχει μεγαλώσει κατά 60 χλστ. σε μήκος και 15 χλστ. στο μεταξόνιο. Φυσικά, αυτές οι διαφορές επουδενί το κάνουν να ξεφεύγει από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του καθώς οι συνολικές του εξωτερικές διαστάσεις είναι 3.595 χλστ σε μήκος, 1.595 χλστ σε πλάτος και 1.480 χλστ σε ύψος και μεταξόνιο 2.385 χλστ. που το συγκαταλέγει άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Το πορτ παγκάζ του χαρακτηρίζεται ικανοποιητικό για μικρές εξορμήσεις εκτός πόλης και η Kia δηλώνει ότι έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 27% σε σχέση με το προκάτοχό του (δηλαδή περίπου 40 λίτρα) και φτάνει πλέον τα 200 λίτρα, που μπορούν να φτάσουν τα 605 αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα δημιουργώντας έτσι μια εντελώς επίπεδη επιφάνεια που διευκολύνει τη μεταφορά ευμεγέθων αντικειμένων.

Κάτω από το πολύ μικρό καπό μπορείς να βρεις δύο εναλλακτικές επιλογές. Η σειρά Kappa έχει σαν χαρακτηριστικό το αλουμινένιο της μπλοκ του κινητήρα και είναι διαθέσιμος σε 1.000άρι απόδοσης 69 ίππων στις 6.200 σ.α.λ και ροπή 95 Nm και τον επίσης σειράς Kappa τετρακύλινδρο 1.200άρι με 85 άλογα στις 6.000 σ.α.λ και ροπή 119 Νm, σαν το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Τέλος υπάρχει και έδοση με LPG που κοστίζει περίπου 1.200 ευρώ παραπάνω. Οι κινητήρες αυτοί συνδυάζονται είτε με το 5άρι σφικτό κιβώτιο ταχυτήτων είτε με ένα αυτόματο τεσσάρων σχέσεων.

kia-picanto-test-drive-25

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου με το συγκεκριμένο μοτέρ και τις κοντές πρώτες ταχύτητες το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ξαφνιάσουν. Το εργοστάσιο ανακοινώνει για τα πρώτα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 11.4 δευτ. και πραγματικά πιστεύω ότι είναι απόλυτα επιτεύξιμο νούμερο. Η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 171 χλμ/ώρα αλλά τα κοντερίσια που είδαμε εμείς ήταν κοντά στα 17 χλμ/ώρα παραπάνω.

Ο ιδιοκτήτης του μικρότερου κινητήρα δε θα χρειαστεί να πληρώσει και άλλα καταχρηστικά λεφτά το ελληνικό δημόσιο καθώς είτε όταν εφοδιάζεται με το σύστημα start/stop έχει εκπομπές των 95 γρ/χλμ και χωρίς αυτό 99 γρ/χλμ και έτσι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Αντίθετα ο “μεγαλύτερος” κινητήρας με τις εκπομπές του να φτάνουν τα 105 γρ/χλμ θα πρέπει να πληρώσει τέλος ύψους 94.5 €.

Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4.5 λίτρα/100 χλμ. κάτι που στην πράξη δε διαφέρει πολύ από τη πραγματικότητα αλλά σίγουρα είναι παραπάνω, όπως θα διαβάσεις αναλυτικότερα παρακάτω.

Αυτό που ξενίζει στην εικόνα του αυτοκινήτου είναι η βαθμολογία των τεσσάρων αστεριών που απέσπασε από τον οργανισμό ασφαλείας EuroNCAP. Ο μοναδικός λόγος που συνέβη αυτό είναι η μη ύπαρξη στον βασικό εξοπλισμό του συστήματος ευσάθειας (ESP), καθώς στις επί μέρους βαθμολογίες για τους επιβάτες, παιδιών και πεζούς απέσπασε 86%, 83%, 47% αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται στον στάνταρ πλήρες σετ 6 αερόσακων, την ενισχυμένη δομή του αμαξώματος και των ενεργών προσκέφαλων στα εμπρός καθίσματα.

Τέλος το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο τόσο σε τρίθυρο όσο και σε πεντάθυρο αμάξωμα, με το πρώτο να ενισχύει ακόμα περισσότερο το σπορτίφ χαρακτήρα του με διάφορες στιλιστικές λεπτομέρειες.

Στα ενδότερα

Όσο ξαφνιασμένος μένεις από την εξωτερική σχεδίαση άλλο τόσο συνεχίζεται με το που θα μπεις μέσα και αντικρίσεις το εσωτερικό του. Οκ, μη περιμένεις να σου πω ότι σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο αλλά σίγουρα δε θα σε απογοητεύσει στο παραμικρό.

kia-picanto-test-drive-35

Όλος ο σχεδιασμός του εμπνέει τόνους φρεσκάδας, νεανικής ατμόσφαιρας και τέλος οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες το βοηθούν να είναι αρκετά ευήλιο. Στο κεντρικό ταμπλό υπάρχει μια γραμμή όψης βουρτσισμένου αλουμινίου που το διατρέχει από τη μεριά του συνοδηγού μέχρι τα χειριστήρια του air condition. Επίσης το ίδιο υλικό βρίσκεται και στη βάση του τιμονιού που οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τις δυο προεξοχές που είναι το χαρακτηριστικό της νέας εταιρικής μάσκας. Αρχικά θα ξενίσει η τολμηρή κίνηση να τοποθετήσει η εταιρία διάκτινο τιμόνι αλλά στη τελική δε θα σε απογοητεύσει, γιατί είναι σαν ένα μεγάλο χαμόγελο έχοντας αρκετά καλή λαβή. Αυτό που πρακτικά τονώνει τις πιο σπορτίφ καταβολές του είναι ο πίνακας οργάνων με την ύπαρξη τριών στρογγυλών “σηράγγων”, ένα για τις στροφές του κινητήρα, του ταχυμέτρου και της ένδειξης της βενζίνης. Τέλος, το ευχάριστο της υπόθεσης είναι ότι δίνεται στον αγοραστή η δυνατότητα επιλογής οχτώ διαφορετικών συνδυασμών χρωμάτων για τη ταπετσαρία και το ταμπλό.

Ένα ακόμη σημείο που πρέπει να τονιστεί είναι η προσεγμένη εργονομία και η σωστή τοποθέτηση χειριστηρίων και διακοπτών, αλλά και η πολύ καλή θέση οδήγησης (το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται και σε ύψος).

kia-picanto-test-drive-37

Σε γενικές γραμμές αυτό που μου μένει είναι μόνο θετική γνώμη. Η προσπάθεια της κορεάτικης φίρμας για να φτιάξει ένα ποιοτικό εσωτερικό είναι εμφανής καθώς παρά τη χρήση των σκληρών πλαστικών σχεδόν παντού, αυτά δεν έχουν αυτό το χαρακτηριστικό “κούφιο” ήχο όταν τα χτυπάς και αποτάσσεται παντελώς το μουντό εσωτερικό του προηγούμενου μοντέλου. Επίσης, δείχνουν καλοφινιρισμένα και πολύ καλά συναρμολογημένα, ενώ οι διακόπτες είναι ακριβώς εκεί που τους περιμένεις, όντας προέκταση των χεριών. Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι δείχνουν σαφώς ανώτερα από το δίδυμο αδερφάκι του i10 της Hyundai.

Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται επίσης και καθ’ύψος βοηθώντας να βρεθεί η κατάλληλη θέση οδήγησης. Η πλευρικής του στήριξη δεν είναι από τα δυνατά του σημεία αλλά δε περιμένει κανείς κάτι περισσότερο για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Τα υπόλοιπα καθίσματα είναι αρκετά άνετα και για να νιώσεις το αίσθημα του πιασίματος πρέπει να περάσουν αρκετές εκνευριστικές ώρες στη κίνηση ή συνεχόμενες ώρες στον ανοιχτό δρόμο.

kia-picanto-test-drive-43kia-picanto-test-drive-42

Οι χώροι είναι υπέρ του δέοντος αρκετοί για τέσσερις ενήλικους, ενώ με ελαφρύ στρίμωγμα θα χωρέσουν και πέντε πίσω. Ο χώρος για τα κεφάλια αλλά και τα γόνατα είναι σε οποιαδήποτε θέση αρκετός ακόμα και για σωματότυπους που ξεπερνάνε το μέσο όρο, καθιστώντας το ίσως το πιο ευρύχωρο της κατηγορίας. Ακόμα και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι πολλές και φτάνουν εφτά τον αριθμό που βρίσκονται είτε κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, είτε και κάτω από το χώρο αποσκευών.

kia-picanto-test-drive-29kia-picanto-test-drive-27

Αυτό που σίγουρα αξίζει προσοχή είναι ο υπερπλούσιος εξοπλισμός του, ναι εδώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κλισέ φράση, θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η βασική έκδοση για τον 1200άρη κινητήρα είναι η Spice και διαθέτει 6 αερόσακοι, ABS, Air Condition, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέφτες, υπολογιστής ταξιδιού, cruise control, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα που υποστηρίζει MP3, Bluetooth, θύρες USB ενώ η πλουσιότερη Spice Plus διαθέτει επιπλέον ο ηλεκτρονικός κλιματισμός, ηλεκτρική ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου, αερόσακο γονάτων οδηγού κλπ. Παράλληλα, στον εξτρά εξοπλισμό υπάρχει να απολαύσει το Picanto του με ESC που θα έπρεπε να ήταν στάνταρ και έτσι εξασφαλίζει τα πέντε αστέρια αλλά και την ασφάλεια των μετακινήσεων σε περίπτωση απώλειας από τον οδηγό τον έλεγχο του αυτοκινήτου, δερμάτινες επενδύσεις, αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, σύστημα Start-Stop, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι.

H  έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν η 1.2 Spice 5d με κόστος αγοράς τα €10.790 (ή 10.140 με το όφελος της απόσυρσης).

Επί της ασφάλτου

Και πάμε τώρα στο ζουμί της υπόθεσης που είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο. To Picanto έγραψε στα χέρια μου κοντά στα 900 χλμ σε όλες τις συνθήκες  και οι εντυπώσεις μου μόνο θετικές μπορεί να είναι. Εξαρχής ανέφερα ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί τόσο καλά στη πόλη όσο και σε ανοιχτό δρόμο, χαρίζοντας του έτσι ένα πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα, παρόλο που δε του το έχεις.

img_7593-resized

Το 4-κύλινδρο σύνολο των 1.248 κ.εκ. με  και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής αποδεικνύεται αρκετά σπιρτόζο και κινεί το όχημα βάρους 936 έως 1012 (ανάλογα την έκδοση και μειωμένο κατά 10 κιλά σε σχέση με το προκάτοχο του) με χαρακτηριστική ευκολία. Οι 85 ίπποι είναι υπέραρκετοι για τη κίνηση στα στενά της πόλης και μπορεί να χαρίσει στους πιο ανήσυχους ένα μόνιμο χαμόγελο. Το νευρικό ξέσπασμα, η αμεσότητα στο κάθε πάτημα του γκαζιού και το “ξεφούσκωμα” του κινητήρα όταν οι στροφές φτάνουν πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. σε κάνουν να νιώθεις αρκετά γρήγορος. Γενικά έχεις την αίσθηση ότι όσο πιο ψηλά το δουλεύεις τόσο σε ανταμείβει με ταχύτητα. Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι στις πιο ήρεμες μετακινήσεις και με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται χαμηλά δε θα είναι πρόθυμος να πραγματοποιήσει ένα προσπέρασμα με 3η ταχύτητα στο κιβώτιο. Αυτό ακριβώς είναι και το μυστικότης υπόθεσης, με τις τρεις πρώτες ταχύτητες αρκετά κοντές και οι δυο μακρύτερες επόμενες να έχουν στόχο τη ξεκούραστη μετακίνηση αλλά και ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνεπικουρούμενος με το cruise control του αυτοκινήτου, την αρκετά καλή  ηχομόνωση και κύλιση και τους χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους είχαν σαν αποτέλεσμα ένα ξεκούραστο και άνετο ταξίδι όταν αποφάσισα να κινηθώ προς τα βόρεια.

Φυσικά, το πως θα συμπεριφερθείς στο γκάζι θα αντικατοπτριστεί και στη κατανάλωση. Η μέση τιμή που έγραψε το αυτοκίνητο ήταν 5.9 λίτρα/100 χλμ. Αλλά υπήρξαν και φορές που όταν κινήθηκα σε μη συνετό ρυθμό είδα νούμερα άνω των 7.6 λίτρων/100 χλμ. Αυτό που μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση όμως ήταν όταν ηθελημένα επέλεξα να κινηθώ για περίπου 40 λεπτά στον αυτοκινητόδρομο με ρυθμισμένο το cruise control στα 85 χλμ.ώρα να βλέπω την κατανάλωση να πέφτει στα μόλις 3.8 λίτρα/100χλμ. Το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας και έχει χωρητικότητα 35 λίτρα που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να γράψει περίπου 600 χλμ μέχρι την επόμενη επίσκεψη στο βενζινά της γειτονιάς!

kia-picanto-test-drive-7

Η ανάρτηση από την άλλη μεριά έχει ρυθμιστεί από τη ΚΙΑ με ένα διαφορετικό set up απ’ότι το αδερφάκι του, i10, και καθιστά το αυτοκίνητο πιο γλυκό στις αναπηδήσεις του δρόμου.

Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν καταφέρει να ρυθμίσουν έτσι την ανάρτηση αλλά και με την αύξηση των διαστάσεων και πιο συγκεκριμένα του μεγαλύτερο μεταξονίου να κάνουν το νέο Picanto να έχει σταθερό και ασφαλές πάτημα στο δρόμο και αντιδράσεις είτε του μπροστά είτε του πίσω μέρους να μην ξαφνιάσουν τον μέσο οδηγό που σε αυτόν καταρχήν απευθύνεται. Η υποστροφή θα χτυπήσει τη πόρτα μόνο σε “γκανγκστερικές” καταστάσεις και εκεί θα ήθελες το ESP να κάνει την εμφάνιση του. Συνολικά ενώ ο κινητήρας θα σε πείσει για πιο γρήγορες βόλτες, όμως κάποιες κλίσεις στις στροφές και το όχι τόσο καλό σε πληροφόρηση και αμεσότητα στις μεγάλες ταχύτητες τιμόνι θα σε αποτρέψουν να την δεις “γκαζοφονιάς”. Παρόλα αυτά όμως δε φοβίζει και σε γενικές γραμμές συμπεριφέρεται ισορροπημένα.

kia-picanto-test-drive-13

Μέσα στη πόλη, το πανάλαφρο τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση (αντί της υδραυλικής του προηγούμενου) αλλά και οι μικρές του εξωτερικές διαστάσεις θα σε βοηθήσουν να κινείσαι και να ξεγλιστράς με χαρακτηριστική ευκολία. Τέλος, η KIA είχε ταράξει τα νερά με το προηγούμενο μοντέλο όταν και του είχε τοποθετήσει και στα τέσσερα άκρα δισκόφρενα. Έτσι και στο νέο η αποτελεσματικότητας του είναι πολύ καλή αν αναλογιστεί κανείς και τα λάστιχα διαστάσεων 165/60 σε σιδερένιες ζάντες διαμέτρου 14 ιντσών καθώς ακινητοποιούν το αμάξωμα από τα 100 χλμ/ώρα σε 42,2 μ.

Στο δια ταύτα

Η κρίση μας δείχνει ότι ο Έλληνας κινείται στην αγορά πιο μικρών αυτοκινήτων που να μπορούν όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες και το νέο Κia Picanto είναι σίγουρα μια επιλογή που πρέπει να ληφθεί σοβαρότατα υπόψη. Είναι σαφώς πιο ώριμο και ολοκληρωμένο όχημα καθώς μπορεί να κινηθεί με άνεση στη πόλη αλλά και να κάνει το ταξιδάκι του. Η αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων το εδραιώνει στη κατηγορία και η προσιτή τιμή καθώς και η 7ετή εγγύηση της Kia το κάνουν άκρως δελεαστικό. Γενικά πραγματοποιεί και με το παραπάνω τις υποσχέσεις του και δε θα απογοητεύσει και έχει όλα τα φόντα να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία του προκατόχου του.