FORMULA 1 / F1 TEST JEREZ 2013

Εκτός από την παρουσίαση της Williams FW35, σήμερα είχαμε και την έναρξη του δευτέρου τεστ, στο Circuit de Catalunya της Βαρκελώνης, εκεί που διεξάγεται και το Ισπανικό Grand Prix. Οι ομάδες γνωρίζουν τη συγκεκριμένη πίστα καλύτερα απ’ οποιαδήποτε άλλη, διότι κάθε χρόνο κάνουν εκεί χειμερινές δοκιμές και γράφουν χιλιάδες χιλιόμετρα. Οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν δοκιμές πάνω στα νέα τους μονοθέσια για 8 μέρες, καθώς και το τελευταίο τεστ θα διεξαχθεί στην ίδια πίστα.

Σήμερα, αυτός που έγραψε τον καλύτερο χρόνο ήταν ο Nico Rosberg. Η Mercedes ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στην κορυφή του πίνακα με τους καλύτερους χρόνους, αν κι αυτό δεν δείχνει κάτι για την ανταγωνιστικότητα της W04. Το δεύτερο τεστ ξεκίνησε για τους Γερμανούς όπως και το πρώτο: όχι με φωτιά, αλλά με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, κάτι που ήταν ικανό να μην αφήσει τον Rosberg να κάνει πάνω από 14 γύρους το πρωί και να μείνει εκτός δράσης για 4 ώρες! Ο καλύτερος χρόνος για τον 27χρονο ήρθε στην αρχή τού τελευταίου stint, διάρκειας 5 χρονομετρημένων γύρων, ενώ ήταν με τη μέση γόμα. Κάτι που αξίζει, επίσης, ν’ αναφέρουμε είναι ότι η Mercedes δοκίμασε, μάλλον, DRD (Drag Reduction Device), κάτι σαν το περσινό DDRS (Double DRS), αλλά περισσότερες πληροφορίες θα έρθουν στο φως μέσα στις επόμενες ημέρες.

Πίσω από τον Rosberg, στη δεύτερη θέση, ολοκλήρωσε τη μέρα ο Kimi Raikkonen, για μόλις 7 χιλιοστά τού δευτερολέπτου. Ο ταχύτερος χρόνος ήρθε για τον οδηγός της Lotus προς το τέλος τής ημέρας, στην αρχή ενός πολύ μικρού stint, μόλις 2 χρονομετρημένων γύρων. Ο “Iceman” ήταν ο λιγότερος δραστήριος σήμερα, κάνοντας 44 γύρους, κάνοντας μόνο μικρά stints. Χαρακτηριστικό είναι πως το μεγαλύτερό του stint είχε διάρκεια 4 χρονομετρημένων γύρων! Αλλαγμένη ήταν η κύρια εισαγωγή αέρα για την ψύξη του κινητήρα, πάνω από το κεφάλι του οδηγού, καθώς φαίνεται να υπάρχουν περισσότερες οπές λίγο πιο μέσα από την είσοδο, ίσως για το διαχωρισμό το αέρα που πρέπει να ψύξει τα μηχανικά μέρη.

Την πρώτη του επαφή με την F138 είχε ο Fernando Alonso. Ο Ισπανός δεν πήρε μέρος στο πρώτο τεστ, στη Χερέθ, και θα είναι αυτός που θα οδηγήσει ολοκληρωτικά το ιταλικό μονοθέσιο και τις επόμενες δύο ημέρες. Σήμερα, έκανε τον 3ο καλύτερο χρόνο και ήταν ο πιο δραστήριος οδηγός, ολοκληρώνοντας 110 γύρους. Stint μικρής και μέσης διάρκειας για τον Ferni, που σημείωσε το 1:22.952 15 λεπτά πριν από τη λήξη της ημέρας. Ο κύριος σκοπός του ήταν να προσαρμοστεί καλά μέσα στο νέο του μονοθέσιο, το οποίο ελπίζει να του χαρίσει τον πρώτο τίτλο με τη Scuderia. Ο Alonso δήλωσε ότι το φετινό ξεκίνημα θα είναι καλύτερο από πέρυσι και είναι σίγουρος πως η F138 θα είναι ανταγωνιστική στην Αυστραλία.

Πίσω από τον Ισπανό, ήταν για πολύ λίγο ο Sebastian Vettel, με την RB9. Ο Πρωταθλητής επικεντρώθηκε σε stint μικρής κυρίως διάρκειας, χωρίς να ενδιαφερθεί ποτέ για τον καλύτερο χρόνο. Ο δικό του ταχύτερος χρόνος ήρθε σ’ ένα stint 6 χρονομετρημένων γύρων. Οι μηχανικοί του πήραν δεδομένα από 66 γύρους, ενώ συνεχίστηκαν οι δοκιμές πάνω στα ελαστικά της Pirelli και στην RB9, την οποία θέλουν να ετοιμάσουν καλύτερα για τους πρώτους αγώνες απ’ ό,τι την RB8, αν και πέρυσι, είχαν προβλήματα με την απόδοση των εξατμίσεων. Αυτό που πρέπει να πούμε είναι ότι η εμπρός πτέρυγα του αυστριακού μονοθεσίου, συνεχίζει ν’ απέχει λιγότερο απ’ οποιαδήποτε άλλη, κάτι που μπορεί να οφείλεται και στον τρόπο που έχει κατασκευαστεί το μονοθέσιο, δηλαδή το πίσω μέρος να είναι πιο ψηλό, ώστε να υπάρχει το φαινόμενο αυτό.

Ο Pastor Maldonado έκανε τα πρώτα του χιλιόμετρα με τη νέα FW35. Οι Βρετανοί θέλουν να βεβαιωθούν όλα λειτουργούν σωστά στο μονοθέσιό τους, και σήμερα, πήραν δεδομένα από 86 γύρους, με τον Βενεζουελάνο να είναι ο 5ος ταχύτερος οδηγός, μπροστά από τον Daniel Ricciardo με την Toro Rosso STR8, ο οποίος έκανε 73 γύρους.

Στην 7η θέση ο Sergio Perez με τη McLaren, που δε δείχνει ενδιαφέρον για τους χρόνους, τουλάχιστον προς το παρόν. Ο Μεξικανός έκανε 75 γύρους σήμερα, με την MP4-28 να έχει νέα πτερύγια ακριβώς πάνω από τις εισαγωγές αέρα για τα ψυγεία, ώστε να υπάρχει καλύτερη ροή αέρα προς το πίσω μέρος και οι εξατμίσεις να γίνουν πιο αποδοτικές. Ο καλύτερος χρόνος ήρθε περίπου μία ώρα πριν από το τέλος της πρωινής περιόδου, σ’ ένα stint 4 χρονομετρημένων γύρων. Το απόγευμα, η βρετανική ομάδα επικεντρώθηκε σε stint αρκετά μεγάλης διάρκειας.

Ακολούθησαν οι Paul Di Resta, με τη Force India VJM06, η οποία είναι πιο ανταγωνιστική απ’ ό,τι δείχνουν οι χρόνοι, Esteban Gutierrez, με τη Sauber C32, που είναι κι αυτή, λογικά, πιο ανταγωνιστική απ’ ό,τι μας έχουν δείξει οι μέχρι τώρα χρόνοι, και οι Max Chilton και Charles Pic, με τις Marussia και Caterham, αντίστοιχα, κλείνουν, ως συνήθως, τον πίνακα με τους καλύτερους χρόνους.

Στη συνέχεια, οι καλύτεροι χρόνοι από τις πρώτη μέρα στη Βαρκελώνη:

 No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Nico Rosberg Mercedes 1:22.616 54
2 Kimi Raikkonen Lotus 1:22.623 +0.007 44
3 Fernando Alonso Ferrari 1:22.952 +0.336 110
4 Sebastian Vettel Red Bull 1:22.965 +0.349 66
5 Pastor Maldonado Williams 1:23.733 +1.117 86
6 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:23.884 +1.268 73
7 Sergio Perez McLaren 1:24.124 +1.508 77
8 Paul Di Resta Force India 1:24.144 +1.528 82
9 Esteban Gutierrez Williams 1:25.124 +2.508 68
10 Max Chilton Marussia 1:26.747 +4.131 65
11 Charles Pic Caterham 1:27.534 +4.918 49

[Photo Copyright: Activepictures/Jiri Krenek/Mercedes AMG]