GM-CEO-Dan-Akerson

Τι γίνεται όταν ο CEO μιας αυτοκινητοβιομηχανίας έχει δηλώσει δημοσίως και ευθαρσώς πως η εταιρία στην οποία είναι CEO είναι μία από τις χειρότερες που έχει δει στη ζωή του και πως δεν είναι οπαδός των αυτοκινήτων που βγάζει η εν λόγω εταιρία; Προσπαθεί με τις γνώσεις, την εμπειρία και την διορατικότητα που έχει, να την κάνει καλύτερη, να την επαναφέρει στα παλιά της μεγαλεία και να την βάλει σε μία κατεύθυνση που δεν οδηγεί στον γκρεμό αλλά σε ένα λαμπρότερο μέλλον. Αυτό κάνει αυτή τη στιγμή ο Dan Akerson, CEO της GM, βλέποντας πως η Tesla του Elon Musk εξελίσσεται σε «παίκτη» και σε πιθανό διασπαστή ενώ η εταιρία της οποίας είναι υπεύθυνος, βελτιώνεται αλλά όχι με τους ρυθμούς ή στους τομείς που θέλει. Παράδειγμα: Η Tesla κατάφερε να «ξεπουλήσει» το Model S που κοστίζει περί τις 70.000$ ενώ η Chevrolet δυσκολεύεται να πουλήσει το Volt που κοστίζει περίπου τα μισά! Κάτι πρέπει να κάνει λάθος! Έτσι, ανέθεσε σε μία μικρή ομάδα να μελετήσει τις κινήσεις του Musk για να δει πως μπορεί στο εγγύς μέλλον να επηρεάσει η Tesla την GM. Άλλωστε, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της GM, Steve Girsky:

Η ιστορία είναι γεμάτη με μεγάλες εταιρίες που αγνόησαν τις καινοτομίες που έρχονταν στο μέρος τους επειδή δεν ήξεραν που μπορεί να κάνουν λάθος


Με αυτό στο μυαλό του και με δεδομένη την προϊστορία της GM, ο ιδιαίτερα έμπειρος Akerson, έχει ανακατευθύνει τα χρήματα του R&D και έχει δώσει –ή προσπαθεί να δώσει- μεγαλύτερη σημασία στην εμπορική εφαρμογή και την γρήγορη ενσωμάτωση καινοτομιών και την επένδυση σε start up εταιρίες που αναπτύσσουν τεχνολογία. Βασικός στόχος του Akerson και του Girsky είναι να παίρνουν περισσότερα ρίσκα σαν εταιρία αλλά για πράγματα που ο καταναλωτής θα θέλει να αγοράσει. Ο Girsky στην συνέντευξη που ανέφερα παραπάνω, λέει πως κάποια στιγμή η GM είχε 30-40 πατέντες, καμία από τις οποίες δεν είχε βρει εφαρμογή σε αυτοκίνητο παραγωγής. Αυτό είναι απαράδεκτη πρακτική και σπατάλη –ανθρώπινων αλλά και οικονομικών- πόρων.

Έτσι η GM, μία εταιρία με ιστορία άνω των 100 χρόνων, κοιτάει τι κάνει ένας πιθανός, μελλοντικός ανταγωνιστής όπως η Tesla σε μία προσπάθεια να εξυγιάνει όχι την εταιρία, αλλά την κουλτούρα εντός αυτής και να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Σαν προσπάθεια, καλή μου ακούγεται. Θα δείξει το μέλλον αν θα είναι και επιτυχημένη.

[Πηγή: Bloomberg]