gm-factory-robots-getty_

Η GM, από τις 15 Ιουλίου και έπειτα, υιοθέτησε έναν νέο τύπο συμβολαίου αγοράς εξαρτημάτων που της επιτρέπει να «χρεώνει» στους προμηθευτές μέρος του κόστους που προκύπτει από ανακλήσεις, ακόμα και αν το επίμαχο εξάρτημα πληροί τις προδιαγραφές που αυτή η ίδια όρισε στον κατασκευαστή του εξαρτήματος. Επιπρόσθετα, το εν λόγω συμβόλαιο, απαιτεί πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία του προμηθευτή σε βαθμό που δεν έχει ξαναγίνει.

Σύμφωνα με το νέο συμβόλαιο λοιπόν, οι προμηθευτές μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνοι αν η GM κρίνει έπειτα από έρευνα που θα διεξάγει η ίδια, πως το εξάρτημα που κατασκευάστηκε στις προδιαγραφές που έδωσε στον προμηθευτή, αποτελεί κίνδυνο για τον καταναλωτή.

Το θέμα αυτό όπως είναι απόλυτα κατανοητό, δεν έχει ευχαριστήσει τους προμηθευτές της GM που μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε αν και πως θα αντιδράσουν. Και δεν είναι μόνο το θέμα του κόστους σε επικείμενη αστοχία του εξαρτήματος –εντός ή εκτός εγγύησης- ή μη συμμόρφωσής του εν λόγω εξαρτήματος με κάποιους κανόνες ασφαλείας. Υπάρχουν και άλλα αγκάθια που ενοχλούν τους προμηθευτές. Αγκάθια όπως το ότι ο προμηθευτής έπειτα από αίτημα της GM πρέπει να δώσει τα πιο πρόσφατα οικονομικά στοιχεία του, έσοδα-έξοδα, ροή χρήματος κ.ά. Ή πως ο προμηθευτής πρέπει να εξασφαλίσει 30 ημέρες απρόσκοπτης προμήθειας εξαρτημάτων κατά τη διάρκεια προβλεπόμενων ή αναμενόμενων συνθηκών –βλ. κάποιο πρόβλημα που μπορεί να έχει ο προμηθευτής του προμηθευτή-. Τρίτον, η GM δεν είναι υποχρεωμένη να κρατήσει τα δεδομένα που αφορούν τεχνολογία του προμηθευτή απόρρητα ή ακόμα και το ότι ο προμηθευτής πρέπει να ενημερώσει την GM για οποιοδήποτε ελάττωμα ή προβληματική προδιαγραφή παρατηρήσει στο εξάρτημα ακόμα και αν είναι προδιαγραφή της GM.

Προς το παρόν, κανένας προμηθευτής –τουλάχιστον όχι κάποιος μεγάλος- δεν έχει υπογράψει το συμβόλαιο αυτό όχι επειδή το απέρριψε αλλά καθαρά από τύχη, επειδή δεν έχει λήξει κανένα μεγάλο συμβόλαιο από τις 15 Ιουλίου και μετά. Θα δούμε τις κινήσεις των προμηθευτών και θα σας ενημερώνουμε αν και υποψία του γράφοντος είναι πως πάλι θα την πληρώσουν οι μικροί προμηθευτές που λόγω μεγέθους δεν έχουν μεγάλη διαπραγματευτική ισχύ…

[Πηγή: Autonews]