Mercedes-Benz S-Class S500 Intelligent Drive

Το 2020 δεν είναι και τόσο μακριά αφού μας χωρίζουν 6 χρόνια και κάτι μήνες. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα τελειοποιήσουν τα αυτόνομα συστήματά τους ώστε αυτά να περάσουν στη παραγωγή. Ήδη η Google, η Nissan, η GM και η Mercedes-Benz έχουν ανακοινώσει πως το 2020 θα βγάλουν στην αγορά αυτόνομα μοντέλα, με τον οδηγό να έχει πλέον “διακοσμητικό” ρόλο πίσω από το τιμόνι, αφού δεν θα χρειάζεται να το οδηγεί αυτός.


Ο Dr.Dieter Zetsche, CEO της Daimler, από την Φρανκφούρτη δήλωσε πως για την εταιρία του, τα αυτόνομα οχήματα είναι ένα σημαντικό βήμα για μια οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Αυτά, πάντα σύμφωνα με τον Zetsche, θα φέρουν άνεση και περισσότερη ασφάλεια σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου. Τα αυτόνομα οχήματα μπορούν αντιδρούν αυτόματα όταν κάποιος οδηγός είναι απρόσεκτος, ενώ συν τοις άλλοις, “απαλλάσσουν” τον οδηγό από τα δύσκολα και κουραστικά καθήκοντα της οδήγησης.

Προσπαθώ να αποκρυπτογραφήσω τις δηλώσεις του Zetsche. Πόσο μπορεί να κουράζει η οδήγηση; Το να ανάψεις τα φώτα, να ελέγχεις τους καθρέπτες, να επιταχύνεις, να φρενάρεις, να προσέχεις τον δρόμο, να κρατάς το τιμόνι είναι τόσο κουραστικό; Είναι, όταν γίνεται πολλές ώρες, αλλά εγώ όλα τα παραπάνω τα έχω καταχωρήσει στο μυαλό μου ως μια και μοναδική έννοια, που την λέω “οδήγηση”.

Για να μην παρεξηγηθώ από κάποιους. Δεν είμαι κατά της τεχνολογίας αυτής. Σίγουρα θα μειώσει τα τροχαία ατυχήματα που θα έχει ως αποτέλεσμα όλο και λιγότεροι άνθρωποι να χάνουν τη ζωή τους ή να τραυματίζονται στην άσφαλτο, αλλά όταν τα σύγχρονα αυτοκίνητα σήμερα είναι ασφαλέστερα από ποτέ, με τις στατιστικές να δείχνουν τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα να βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά, μήπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να επιδιώκουν να κάνουν τα αυτοκίνητα όλο και πιο ασφαλή; Τα σύγχρονα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με αρκετά προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως ενεργό cruise control, αυτόματα συστήματα φρεναρίσματος και άλλα πολλά. Αυτό σίγουρα είναι το επόμενο μεγάλο βήμα, αλλά οι εταιρίες φαίνεται πως επέλεξαν την λύση του να πάρουν από τον οδηγό την λήψη αποφάσεων, έτσι ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα.

Και κάπου εδώ κάνουν την εμφάνισή τους και οι Κινέζοι, οι οποίοι έχουν πλέον την μεγαλύτερη και πιο σημαντική αγορά παγκοσμίως. Δεν είναι τυχαίο πως όλο και πλουσιότεροι Κινέζοι πολυτελών αυτοκινήτων, προτιμούν να έχουν σοφέρ. Γι’αυτό ακριβώς τον λόγο και οι εταιρίες βγάλουν ειδικές εκδόσεις των μοντέλων τους, αποκλειστικά για την αγορά της Κίνας, με μακρύ μεταξόνιο. Οι Κινέζοι ίσως είναι ο πρώτος λαός που θα αγκαλιάσει τα αυτόνομα αυτοκίνητα, ειδικά όταν οι πόλεις τους πνίγονται στο μποτιλιάρισμα.

Έχω την εντύπωση πως είναι ασφαλές να πει κάποιος πως άνθρωποι όπως εσύ και εγώ -οι άνθρωποι που απολαμβάνουν την οδήγηση- πιθανώς να φοβούνται να βρίσκονται σε ένα αυτοκίνητο που οδηγείται μόνο του. Αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι το mainstream αγοραστικό κοινό θα έχεις τους ίδιους ενδοιασμούς με όλους εμάς.

Αυτό είναι το μέλλον λοιπόν; Εσύ θα αγοράσεις στο μέλλον ένα αυτόνομο αυτοκίνητο; Μην υπολογίζεις το κόστος. Απλά θέλω ένα “ναι” ή ένα “όχι” σχετικά με την ιδέα κτήσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου καθώς και τη άποψη σου για το θέμα αυτό.