Adrian Newey: Ο θάνατος του Senna εξακολουθεί να με στοιχειώνει

Σχετικά άρθρα

Australian F1 Grand Prix - Practice

Ο Adrian Newey έδωσε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στο BBC Sport, στην οποία αναφέρθηκε και στις συνθήκες θανάτου του μεγάλου Βραζιλιάνου πιλότου, Ayrton Senna. Ήταν πρώτη Μαϊου του 1994, όταν ο Ayrton χτύπησε με πάνω από 300 km/h στον τοίχο της στροφής Tamburello, στην πίστα της Imola. Ο Βραζιλιάνος άσσος άφησε την τελευταία του πνοή μερικές ώρες αργότερα στο νοσοκομείο Maggiore της Bologna.

Τα αίτια του δυστυχήματος δεν έγιναν ποτέ γνωστά, με τις δυο επικρατέστερες εξηγήσεις να αναφέρουν είτε οδηγικό λάθος του Senna, είτε βλάβη στην κολόνα του τιμονιού της FW16, η οποία είχε δεχθεί μετατροπές έπειτα από συστάσεις του Βραζιλιάνου. Ο Adrian Newey και ο Patrick Head, τότε τεχνικός διευθυντής της ομάδας της Williams, διώχθηκαν στην Ιταλία για ανθρωποκτονία, αλλά τελικά αθωώθηκαν. Η κατηγορούσα αρχή υποστήριξε πως η κακώς κατασκευασμένη τροποποίηση στην κολόνα του τιμονιού, προκάλεσε τη θραύση της, η οποία με τη σειρά της έστειλε τον άτυχο Senna στον τοίχο της Tamburello.

1994-0-Ayrton-Senna-Newey

Η Williams από την πλευρά της, υποστήριξε πως το ατύχημα προκλήθηκε από οδηγικό λάθος, αφού ο Senna πίεζε υπερβολικά στο συγκεκριμένο σημείο το οποίο είχε πάμπολλες αναπηδήσεις και με ένα μονοθέσιο το οποίο έπασχε από προβλήματα στο κράτημα. Για να γίνουν τα πράγματα ακόμη χειρότερα, το πολύ αργό safety car, που οδήγησε τον αγώνα για κάμποσους γύρους μετά από ατύχημα στην εκκίνηση, φέρεται να ευθύνεται για την υπερβολική πτώση και στις πιέσεις των ελαστικών.

Η αστοχία της κολόνας του τιμονιού, ήταν η αιτία, ή συνέβη στο ατύχημα; Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ήταν ραγισμένη. Επίσης, όλα τα δεδομένα, όλες οι κάμερες του circuit, το on-board από το μονοθέσιο του Schumacher που ακολουθούσε, απ’ όλα αυτά δεν φαίνεται να υπήρξε αστοχία της κολόνας του τιμονιού.

Το μονοθέσιο δείχνει να υπερστρέφει αρχικά, με τον Ayrton να το προλαβαίνει και μόνο στη συνέχεια πήγε ευθεία. Αλλά το πρώτο πράγμα που συνέβη ήταν υπερστροφή, με τον ίδιο τρόπο όπως θα δείτε μερικές φορές σε ένα Superspeedway στις ΗΠΑ. Το αυτοκίνητο θα χάσει το πίσω μέρος, ο οδηγός θα διορθώσει και στη συνέχεια θα πάει κατ’ ευθείαν και θα χτυπήσει τον εξωτερικό τοίχο, κάτι το οποίο δεν φαίνεται να είναι συνεπές με μια αστοχία του συστήματος διεύθυνσης.

williams-1994-senna-sanmarino-04

Ο Senna πίεζε για αρκετούς μήνες ώστε να πραγματοποιηθεί η μεταγραφή του στην τότε παντοδύναμη Williams. Βλέποντας μάλιστα τον Nigell Mansell να παίρνει με χαρακτηριστική άνεση το πρωτάθλημα του 1992, έφτασε μια ανάσα από τη ομάδα του Sir Frank Williams το 1993, πριν ο Alain Prost, που είχε ήδη υπογράψει, μπλοκάρει την μετακίνηση αυτή. Το 1994 φάνταζε πως θα είναι η χρονιά που ο μεγάλος Βραζιλιάνος θα έπαιρνε τον τέταρτο Παγκόσμιο τίτλο του, όμως μετά τις αλλαγές στους κανονισμούς και την απαγόρευση των περισσότερων από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έκαναν την Williams να πετάει τα προηγούμενα χρόνια, το δημιούργημα του Adrian Newey όχι μόνο δεν ήταν το ταχύτερο, αλλά ήταν και εξαιρετικά νευρικό.

Υπήρχε μια αύρα γύρω του, κάτι που είναι πολύ δύσκολο να περιγραφεί. Σίγουρα είχε μια ιδιαίτερη παρουσία.

Υποθέτω ότι ένα από τα πράγματα που θα με στοιχειώνει για πάντα, είναι ότι εντάχθηκε στη Williams γιατί είχαμε καταφέρει να φτιάξουμε ένα καλό αυτοκίνητο τα προηγούμενα τρία χρόνια και εκείνος ήθελε να βρίσκεται στην ομάδα που είχε το καλύτερο αυτοκίνητο και δυστυχώς αυτό του ’94 δεν ήταν καλό στην αρχή της χρονιάς.

Το ταλέντο και η αποφασιστικότητα του Ayrton… κουβαλούσε το αυτοκίνητο και προσπαθούσε να κάνει πράγματα για τα οποία δεν ήταν ικανό (το μονοθέσιο) να πραγματοποιήσει.

Και είναι τόσο κρίμα και άδικο το ότι βρισκόταν σε αυτή τη θέση. Και βέβαια έπειτα, τη στιγμή που καταφέραμε να λύσουμε τα προβλήματα του αυτοκινήτου, εκείνος δεν ήταν πια μαζί μας…

Ο Newey ρωτήθηκε επίσης και για τον Sebastian Vettel, ο οποίος δείχνει πως θα ξεπεράσει φέτος τα 3 πρωταθλήματα που κατέκτησε ο μεγάλος Senna, τονίζοντας πως είναι “Εντελώς άδικη” η σύγκριση των οδηγών που οδήγησαν τα μονοθέσια του. Όσο για το αν μπορεί ο 26χρονος Vettel να σπάσει τα ρεκόρ του Michael Schumacher, ο Newey απάντησε:

Ναι, βέβαια θα ήταν φανταστικό αν ο Sebastian μπορούσε να συνεχιστεί και να ξεπεράσει τον Michael. Αλλά αυτό δεν καθορίζει κατ ‘ανάγκην το μεγαλείο.

Όταν μιλάμε για τους μεγαλύτερους όλων των εποχών, τα ονόματα των Ayrton Senna, Jim Clark, Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, έρχονται στο νου, καθώς και ο Michael φυσικά, ο Fangio φυσικά, όλα αυτά τα ονόματα.υπάρχει ένα άυλο πράγμα που ορίζει το μεγαλείο, που δεν είναι απλώς αποτελέσματα. Και νομίζω πως ο Sebastian είναι σε καλό δρόμο, ώστε να καθιερωθεί ως ένας από τους μεγάλους όλων των εποχών.

F1 Grand Prix of Malaysia

[Πηγή: BBC]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...