Η Ford αποκάλυψε το Dayton Prototype αγωνιστικό της

Σχετικά άρθρα

Ford Daytona Prototype

Η Ford αποκάλυψε το Daytona Prototype αγωνιστικό της, το όχημα με το οποίο θα πάρει μέρος στο 2014 TUDOR United SportsCar Championship.

Το αγωνιστικό ντεμπούτο του Daytona Prototype θα γίνει στις 24 ώρες της Daytona και το όχημα κινείται χάρη σε έναν Ecoboost V6 3,5 λίτρων. Λεπτομέρειες δεν έχουμε στη διάθεσή μας για τον κινητήρα πέρα από το γεγονός πως, σύμφωνα με τη Ford, πρόσφατα ολοκλήρωσε τις δοκιμές αντοχής στο Dynamometer Lab στο Michigan. Η εταιρία αποκάλυψε επίσης πως συνεργάστηκε με τους ανθρώπους της Roush Yates Racing Engines ώστε να εξασφαλίσει την ετοιμότητα του κινητήρα.

Ford Daytona Prototype Ecoboost

Πριν ξεκινήσει την «καριέρα» του στις πίστες, το αυτοκίνητο θα προσπαθήσει να καταρρίψει ένα ρεκόρ. Η Ford Racing, σε συνεργασία με την Continental, θα προσπαθήσει να θέσει νέο track record για την πίστα της Daytona, υπερβαίνοντας τα 338.548km/h μέσης ταχύτητας για έναν γύρο. Ρεκόρ, που κρατάει από το 1987 ο πρωταθλητής NASCAR, Bill Elliott.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της Ford Racing, Jamie Allison:

Είμαστε περήφανοι που θα φέρουμε έναν twin-turbo V6 3,5 λίτρων με άμεσο ψεκασμό στο United SportsCar Championship τη στιγμή που οι περισσότεροι προτιμούν τους V8. Θέλουμε να δείξουμε τις ικανότητες του Ford Ecoboost σαν μία μηχανή που προσφέρει επιδόσεις αλλά και οικονομία καυσίμου, εντός αλλά και εκτός πίστας.

[Πηγή: Ford]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

FORD TO DEBUT NEW ECOBOOST RACE ENGINE AT 2014 24 HOURS OF DAYTONA

  • Ford brings technologically advanced 3.5-liter V6 EcoBoost® engine to racing in 2014 TUDOR United SportsCar Championship
  • Michael Shank Racing first team to sign on with EcoBoost engine program
  • 2014 Riley Technologies Daytona Prototype car features a new look with Ford production cues and aerodynamic support
  • Michael Shank Racing, with Colin Braun behind the wheel, will attempt record run speed test at Daytona International Speedway Oct. 9

As part of its continuing strategy to introduce product-relevant technology into racing, Ford announced today plans to bring its 3.5-liter V6 EcoBoost® racing engine to the 2014 TUDOR United SportsCar Championship series.

The new engine, which will debut at the 2014 Rolex 24 at Daytona Jan. 25-26, and run the entire 12-race season, will power a new-look Daytona Prototype car, created with Ford corporate design influence. Michael Shank Racing is on board as the first team to put EcoBoost power behind its DP car.

“At Ford Racing, we really put great emphasis on racing production-based vehicles as well as production-based technologies,” says Jamie Allison, director, Ford Racing. “We’re proud to bring a direct-injected, twin-turbo 3.5-liter V6 EcoBoost engine to the United SportsCar Championship in a field of competitive V8-powered entries. We want to show Ford EcoBoost’s capabilities as an engine that provides both performance and fuel economy, on and off the track.”

“This engine is the future,” says Doug Yates, CEO, Roush Yates Racing Engines. “This Ford EcoBoost engine includes all the newest technologies – direct injection, turbocharging and high efficiency. We’re looking at taking it to the next level through this sports car racing program.”

A new Ford-inspired Riley Technologies Daytona Prototype car will accompany the 3.5-liter V6 EcoBoost at Daytona. The car’s body features enhanced Ford production vehicle design cues created by lead Ford production designer Garen Nicoghosian with aerodynamic support from Ford Racing chief aerodynamicist Bernie Marcus.

“Ford Motor Company has taken today’s Daytona Prototype and injected into it unique Ford attributes and unique Ford design characteristics,” says Allison. “This EcoBoost-powered car is obviously adapted for racing applications with racing controls, but ultimately we’re running what we’re selling and selling what we’re running.”

While the new engine will make its competitive racing debut at the highly anticipated 2014 Rolex 24 at Daytona, it will actually hit the Daytona track for the first time Oct. 9.

In a joint effort between Michael Shank Racing, Ford Racing and Continental Tire, the 2012 Rolex 24 at Daytona championship team will aim to set a new track record at the “World Center of Speed” by eclipsing the 210.364 mph lap laid down Feb. 9, 1987, by NASCAR champion Bill Elliott, who pushed his Ford Thunderbird to the top of the speed charts in qualifying for the Daytona 500.

“It’s really a privilege to have an opportunity to put your name in the record books like this,” says team owner Mike Shank. “It is almost inconceivable that this record has stood for such a long time, so it’s pretty special to be involved. We worked a long time to develop our relationship with Ford to be in a position to take on projects like this. Anytime you can get in the record books, it is a great opportunity and just builds on what this company has done.”

“Ford Motor Company stands for innovation and leading-edge technology, so having a chance to debut our Ford EcoBoost technology in a high-visibility setting such as this record run attempt, as well as the entire 2014 USCC schedule with its iconic races is great,” says Allison. “Through USCC racing and its fan outreach, we want to showcase how EcoBoost technology presents the combined benefits of performance and fuel efficiency – something all consumers would want in their vehicles.”

Weather permitting, Michael Shank Racing will take to the track at 8 a.m. Oct. 9 to start building up speed for the record attempt.

To prepare for the record run and upcoming season, the EcoBoost engine has recently undergone endurance testing at Ford’s Dynamometer Lab in Dearborn, Mich., specifically at the specialized 17G cell. Production and racing engineers from Ford and specialists from Roush Yates Racing Engines have collaborated to ensure the engine is ready for the season.

“The key about this dyno cell is that it’s dedicated to motorsports, but it’s within Ford’s dynamometer facility,” says David Simon, Ford Racing engine engineer. “We can do full vehicle simulation in racing conditions, in a way some of our other cells aren’t capable of doing. It’s very, very specific to high-performance racing engine programs.”

Race fans can follow the progression of the record run attempt on Ford Racing’s Twitter channel (@FordRacing) and Facebook page throughout the day.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Ford κατοχύρωσε το όνομα RS200

Η Ford υπέβαλε αίτηση στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να κατοχυρώσει το όνομα RS200, αναζωπυρώνοντας τις φήμες για ένα νέο σπορ...

Η απόκτηση του Ford Puma έγινε πιο εύκολη και προσιτή από ποτέ

Η Ford ανακοίνωσε το νέο καινοτόμο πρόγραμμα της, με την ονομασία Ford Value, το οποίο έρχεται να αναδείξει την ευκολία και τα οφέλη που...

Η Ford θα δώσει 365 εκατ. δολάρια για την αποφυγή επιβολής τελωνειακών κυρώσεων στις ΗΠΑ

Η Ford συμφώνησε σε έναν από τους μεγαλύτερους διακανονισμούς τελωνειακών κυρώσεων στην πρόσφατη ιστορία των ΗΠΑ, συμφωνώντας να πληρώσει 365 εκατομμύρια δολάρια σε μία...

Απεργία προμηθευτών διακόπτει την παραγωγή του Ford Focus στη Γερμανία

Η Ford αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή στο εργοστάσιο της στο Saarlouis της Γερμανίας, εξαιτίας της απεργίας τοπικών προμηθευτών που διέκοψε τις παραδόσεις ανταλλακτικών. Σύμφωνα...
Autoblog.gr