Pirelli-Abu-Dhabi-test-01

Η Ιταλική εταιρεία διανύει φέτος την δυσκολότερη χρονιά της στη Formula 1, δεχόμενη συνεχώς πυρά, για την κατασκευή των ελαστικών, την επιλογή των γομών, αλλά και για τις αλλαγές στις οποίες προχώρησε εν μέσω της σεζόν. Παρόλο που η κριτική προς την Pirelli είναι εν μέρη σωστή, εκείνη δεν είναι ο αποκλειστικός “ένοχος” για τα προβλήματα με τα ελαστικά. Το συμβόλαιο που υπέγραψε με τη FIA, απαιτούσε την κατασκευή τέτοιων ελαστικών τα οποία θα φθείρονταν γρήγορα, οδηγώντας τις ομάδες σε μικτές στρατηγικές και αυξάνοντας το θέαμα.


Αυτό που είχαν οι FIA και Pirelli κατά νου, λειτούργησε σχεδόν τέλεια στον αγώνα της Suzuka. Με τα προβλήματα όμως να είναι μεγάλα στους προηγούμενους αγώνες, διαβάσαμε πρόσφατα πως ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών ζητά περισσότερες δοκιμές. Ο αγωνιστικός διευθυντής της μάρκας, Paul Hembery, συνέχισε να πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση με νέες δηλώσεις του:

Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε κύκλους και να αποφασίζουμε να μην κάνουμε τίποτα. Κάτι πρέπει να αλλάξει. Η Pirelli θέλει την ίδια μεταχείριση που είχε η Bridgestone και η Michelin, όταν μπορούσαν να δοκιμάζουν τα ελαστικά τους σε βάθος χρόνου.

Αυτό που θα ζητήσει η εταιρεία, από τη νέα στρατηγική επιτροπή που συνεδριάζει την ερχόμενη Δευτέρα, είναι δυο τεστ για την εξέλιξη των νέων ελαστικών. Αυτά, θέλει να γίνουν στην πίστα του Abu Dhabi, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, με όλες τις ομάδες να συμμετέχουν με τα μονοθέσια του 2013. Ήδη ετοιμάζονται αλλαγές για τα ελαστικά του 2014, με μια πιο συντηρητική προσέγγιση να ακολουθείται. Εξάλλου, το πλήγμα στο πρεστίζ της εταιρείας είναι μεγάλο έπειτα από τα φετινά γεγονότα, ενώ η ίδια έχει αποδείξει στο παρελθόν (δεκαετία ’80) πως μπορεί να κατασκευάσει ελαστικά με εξαιρετική αντοχή.

ligier 1986 (pirelli tyres)

Ένα σημείο στο οποίο πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα, είναι ο πρόεδρος της Pirelli, Marco Tronchetti Provera, ο οποίος είναι δυσαρεστημένος από την στάση των ομάδων και κυρίως της FIA. Πρόσφατες διαρροές από την εταιρεία, αναφέρουν πως ο Provera απειλεί με αποχώρηση από το σπορ, εάν και αυτά τα τεστ δεν πάρουν το πράσινο φως. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για το πρωτάθλημα, αφού κανείς άλλος κατασκευαστής δεν θέλει να εμπλακεί με την τρέχουσα συμφωνία. Επίσης χρονικά περιθώρια για δημιουργία, κατασκευή και δοκιμές ελαστικών, από το μηδέν, δεν υπάρχουν.

Ο Provera ουσιαστικά παίζει το τελευταίο του χαρτί απέναντι στη FIA, με τις σχέσεις των δυο να είναι τεταμένες και τις όποιες εξελίξεις να αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον.

Marco-Tronchetti-Provera

[Πηγή: GMM]