Audi TT 2.7T prototype 6

Στις αρχές Οκτωβρίου, άνοιξε τις πύλες της η έκθεση που έγινε προς τιμήν της Quattro GmbH και των 30 ετών παρουσίας της και προσφοράς στην αυτοκίνηση. Στην έκθεση αυτή όπως καταλαβαίνετε υπήρχαν τα πάντα. Πρόσφατα μοντέλα, παλαιότερα, αγωνιστικά, δρόμου, ότι μπορεί να θελήσει κάποιος να δει και έχει κατασκευαστεί από την Quattro, ήταν εκεί. Κάπου στο πίσω μέρος όμως, βρισκόταν ένα απλό Audi TT Mk1 σε κίτρινο χρώμα. Δεν ήταν το 3.2 αλλά δεν ήταν ακριβώς normal. Ακόμα και από τις φωτογραφίες φαίνεται πως ακροβατεί ανάμεσα στο φυσιολογικό και το περίεργο. Ποιός να καταλάβει πως πρόκειται για ένα από τα λιγότερο γνωστά αυτοκίνητα στην ιστορία της φίρμας; Ένα αυτοκίνητο που ενώ «κυκλοφόρησε», ελάχιστοι το θυμούνται. Ο λόγος για το Audi TT 2.7T B5 Prototype.

Audi TT 2.7T prototype 11

Οι φανατικοί της φίρμας, αν δεν το θυμούνται ήδη, θα έχουν ανοίξει 5-6 καρτέλες και θα ψάχνουν στα κιτάπια τους για πληροφορίες. Μην πάτε μακριά όμως γιατί το Fourtitude έκανε ένα μικρό αφιέρωμα και εγώ είμαι εδώ για να το μεταφέρω.

Η ιδέα ήταν πως μετά την παρουσίαση του B5 RS4, χρειαζόμασταν ένα sports car. Φυσικά, δεν είχαμε το R8 και το sports car που είχαμε εκείνη την περίοδο ήταν το TT, οπότε νομίζαμε πως έπρεπε να υπάρχει μία δυνατότερη έκδοση αυτού του αυτοκινήτου. Αυτός ήταν και ο λόγος που ξεκινήσαμε το project.

Αναφέρει ο επικεφαλής προϊόντων της Quattro Gmbh, Stephan Reil. Εκείνη την περίοδο όμως, εκτός από το R8, η Audi δεν είχε ούτε κάποιον πεντακύλινδρο κινητήρα σε παραγωγή και ο V6 που αργότερα τοποθετήθηκε δεν ήταν απολύτως έτοιμος για αυτό που είχαν στο μυαλό τους οι μηχανικοί. Οπότε τέθηκε το θέμα του κινητήρα. Για να μπορεί να σταθεί το TT πρώτης γενιάς απέναντι στο RS4, έπρεπε να βρεθεί ο κινητήρας που θα έπαιρνε τη θέση του 1.8Τ κάτω από το καπό. Ο 2.7 Biturbo του τότε νέου RS4 δεν θα χωρούσε εγκάρσια, άρα, έπρεπε να βρεθεί λύση. Για κάποιον περίεργο λόγο, η λύση που θεώρησαν πως είναι καλύτερη από όλες, ήταν αυτή της «κοπτοραπτικής». Πήραν την πλατφόρμα του RS4 και κόψανε 170mm εμπρός από το ντεπόζιτο βενζίνης έτσι ώστε να ταιριάζει με το μεταξόνιο του TT.

Audi TT 2.7T prototype 14

Σωστά διαβάσατε. Οι μηχανικοί της Audi και της Quattro, πήρανε το chassis ενός RS4 και αφού το κόψανε και το ράψανε, κόλλησαν το αμάξωμα του TT από πάνω του. Αυτό σημαίνει πως κινητήρας, μετάδοση, πίσω διαφορικό, άξονες και φρένα ήταν όλα B5 Avant. Οτιδήποτε μηχανικό, ήταν RS4, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οδική συμπεριφορά, την τετρακίνηση με το Torsen διαφορικό και τις δυνατότητες του κινητήρα. Το εσωτερικό, όπως και το εξωτερικό, μοιάζει πάρα πολύ με αυτό ενός stock Audi TT αλλά και πάλι κάποια πράγματα είναι διαφορετικά. Το τιμόνι και τα καθίσματα από alcantara/δέρμα πχ.

Φανταστείτε να έβγαινε αυτό το μοντέλο τώρα. Φανταστείτε οποιοσδήποτε κατασκευαστής να ακολουθήσει αυτόν τον άκρως αντισυμβατικό δρόμο για να δημιουργήσει μία δυνατότερη/ειδικότερη έκδοση ενός υπάρχοντος μοντέλου. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα που μπορώ να σκεφτώ είναι το Juke-R και ακόμα και τότε υπήρχαν αντιδράσεις από μερίδα του κοινού και των δημοσιογράφων.

Audi TT 2.7T prototype 13

Το περίεργο στην όλη υπόθεση, είναι πως το αυτοκίνητο, σύμφωνα με το κο Reil, έχει περίπου 20.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο κι όμως κανείς δεν το θυμάται. Κυκλοφορούσε επί περίπου 18 μήνες κι όμως κανείς δεν το ξέρει. Ακόμα και το Fourtitude που φημίζεται για τις γνώσεις των συντακτών και των αναγνωστών του, αγνοούσε την ύπαρξή του. Ίσως επειδή αν δεν ξέρεις τι βλέπεις, το συγκεκριμένο «πρωτότυπο» μοιάζει με ένα ελαφρώς βελτιωμένο TT. Τίποτε το ιδιαίτερο. Οι ζάντες; Σιγά, θα μπορούσε να είναι από οπουδήποτε. Η αεροτομή; Μοιάζει πολύ με αυτή που φορούσε το ABT TT οπότε ούτε καν αυτή. Ο εμπρός προφυλακτήρας ή το εσωτερικό; Θα μπορούσε να είναι έργο κάποιου βελτιωτή. Και επαναλαμβάνω. Το συγκεκριμένο TT κυκλοφορούσε όπως το βλέπετε σε δημόσιους δρόμους. Κρυμμένο σε κοινή θέα! Παρεμπιπτόντως, όταν ο κος Reil ρωτήθηκε για το πώς είναι να οδηγεί κανείς αυτό το αυτοκίνητο, απάντησε

Είναι απίστευτα διασκεδαστικό στην οδήγηση. Όταν βάζετε τον εαυτό σας 13 χρόνια πίσω, ένα TT με τέτοιες επιδόσεις ήταν απίστευτο. Μπορούσε να ξεπεράσει την 911 της εποχής…

Η παραγωγή του μοναδικού αυτού πρωτότυπου, κράτησε 8 μήνες από την αρχή έως το τέλος και αν αυτά που λέει ο Reil αληθεύουν, πρέπει να ήταν εξαιρετικό αυτοκίνητο. Δυστυχώς όμως, δεν ήταν όλα υπέρ του. Το βασικό του πρόβλημα και αυτό που στην τελική το κράτησε μακριά από την περιορισμένη παραγωγή, ήταν η πολυπλοκότητα της διαδικασίας κατασκευής του. Κρίμα…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας Twin-turbo V6 DOHC με 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Ισχύς 380 ίπποι στις 6.100 σ.α.λ.
Ροπή 440Nm στις 2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, μόνιμη τετρακίνηση Quattro
Τροχοί 8.5×18 ζάντες 255/35/ZR18 ελαστικά
0-100km/h 4,8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα 295km/h
Βάρος 1.580 κιλά
Έτος κατασκευής 2001
Αντίτυπα 1

[Photo Credits: Gunter Stachon Photography]