Honda FCEV Concept 1

Μερικές ημέρες μετά το teaser που έδωσε στη δημοσιότητα, η Honda παρουσίασε και επίσημα το FCEV Concept στην έκθεση του Los Angeles.

Τα αρχικά FCEV σημαίνουν Fuel Cell Electric Vehicle και το concept μας δίνει μία ιδέα για το αυτοκίνητο που θα αποτελέσει την δεύτερη γενιά του FCX Clarity. Το design είναι πολύ φουτουριστικό ενώ κάποιες λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν είναι η προτεταμένη γρίλια, η οροφή και οι καλυμμένοι πίσω τροχοί.

Honda FCEV Concept 6

Το πενταθέσιο FCEV είναι επίσης το πρώτο όχημα παγκοσμίως που έχει το powertrain κυψελών καυσίμου ολόκληρο μέσα στον χώρο του κινητήρα. Αν δεν σας λέει κάτι αυτό, κακώς, γιατί σύμφωνα με την Honda αυτό είναι το χαρακτηριστικό που θα επιτρέψει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν διάφορα ευρύχωρα οχήματα με κυψέλες καυσίμου.

Honda FCEV Concept 12

Για τις κυψέλες καθεαυτές, η Honda δεν είχε να πει πολλά. Ή, για να το διατυπώσω καλύτερα, δεν ήθελε να αποκαλύψει πολλά. Το μόνο που λέει είναι πως έχουν «σημαντικές τεχνολογικές προόδους» και πως ενώ είναι 33% μικρότερες από αυτές του FCX Clarity, έχουν κατά 60% μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος. Ο κατασκευαστής αποκάλυψε επίσης πως οι νέες αυτές κυψέλες θα επιτρέπουν στον οδηγό να διανύει πάνω από 482 χιλιόμετρα με κάθε γέμισμα που θα διαρκεί περίπου 3 λεπτά.

[Πηγή: Honda]

Δελτίο Τύπου

Παγκόσμιο Ντεμπούτο για το Honda FCEV Concept στο Los Angeles International Auto Show

Το αεροδυναμικό Honda FCEV Concept έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Los Angeles International Auto Show. Το πρωτότυπο εκφράζει μία ενδεχόμενη σχεδιαστική κατεύθυνση για την επόμενη γενιά οχημάτων κυψελών καυσίμου της Honda που προγραμματίζεται να παρουσιαστεί στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία το 2015, με την Ευρώπη να ακολουθεί.

Η επόμενη γενιά του ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου της Honda θα χρησιμοποιεί την πρώτη έκδοση ενός νέου συστήματος κίνησης κυψελών καυσίμου που φιλοξενείται εξ ολοκλήρου κάτω από το καπό, με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίηση της καμπίνας και την ευελιξία για πιθανή χρήση της τεχνολογίας FC σε πολλούς τύπους οχημάτων στο μέλλον.

Σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις στην κυψέλη καυσίμου έχουν αποφέρει πάνω από 60% αύξηση στην πυκνότητα ισχύος, μειώνοντας παράλληλα τις διαστάσεις της κυψέλης κατά 33% συγκριτικά με το FCX Clarity. Υπολογίζεται ότι θα προσφέρει αυτονομία πάνω από 300 μίλια με γρήγορο τρίλεπτο ανεφοδιασμό υπό πίεση 70 MPa.

Το Honda FCEV Concept εισάγει ένα συναρπαστικό, σύγχρονο στυλ με χαρακτηριστικές γραμμές που αναδεικνύονται από το αεροδυναμικό του αμάξωμα. Το Honda FCEV Concept προσφέρει επίσης άφθονο χώρο για τους επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει μέχρι πέντε άτομα.

«Το Honda FCEV Concept αφήνει αιχμές για τη μελλοντική σχεδιαστική κατεύθυνση της Honda στον τομέα οχημάτων κυψελών καυσίμου,» δήλωσε ο Tetsuo Iwamura, πρόεδρος & CEO του Αμερικανικού Τομέα της Honda Motor Co., Inc. «Αν και πρωτότυπο, το όχημα αυτό είναι απόλυτα προσανατολισμένο σε μία μελλοντική πραγματικότητα.»

Ο Ηγετικός Ρόλος της Honda στα Συστήματα Κυψελών Καυσίμου

Η Honda «οδηγεί» τη βιομηχανία επί δύο δεκαετίες σχεδόν στην εξέλιξη και χρήση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου μέσω εκτενών δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες, ανάμεσα στις οποίες το πρώτο πρόγραμμα μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing) ιδιωτών πελατών. Η Honda έχει σημειώσει σημαντική τεχνολογική πρόοδο στη λειτουργία των κυψελών καυσίμου σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες, και πληροί τα αυστηρά πρότυπα και απαιτήσεις ασφάλειας από τότε που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά οχημάτων κυψελών καυσίμου με το FCX το 2002.

Η Honda ξεκίνησε τη μακροχρόνια μίσθωση της πρώτης γενιάς FCEV, του Honda FCX, το 2002 σε ΗΠΑ και Ιαπωνία, ενώ ο διάδοχός του, το FCX Clarity κατέκτησε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πράσινου Αυτοκινήτου το 2009.Η Honda έχει εμπιστευτεί τέτοια αυτοκίνητα στα χέρια πελατών στις ΗΠΑ και έχει συλλέξει πολύτιμα δεδομένα σε ό,τι αφορά τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες.

Από το 2009, δύο Honda FCX Clarity συμμετέχουν σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα επίδειξης και δοκιμών. Το τρέχον ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου της Honda, το FCX Clarity, παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2008 και γρήγορα θεωρήθηκε τεχνολογική επανάσταση στους τομείς σχεδίασης, διάταξης χώρων και απόδοσης. Ως το παγκοσμίως πρώτο αποκλειστικό όχημα κυψελών καυσίμου, το FCX Clarity έχει εντυπωσιακό σχήμα και χαμηλωμένη καμπίνα. Με τη συστοιχία κυψελών καυσίμου ροής V τοποθετημένη στο κέντρο βάρους του οχήματος και τον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μπροστά, η Honda κατάφερε να διατηρήσει το φουτουριστικό στυλ του Clarity προσφέροντας ταυτόχρονα αυτονομία 240 μιλίων.

Το Μάιο του 2013, για να επιταχύνει τη δημιουργία μιας υποδομής ανεφοδιασμού, η Αμερικανική Honda προσχώρησε στη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα H2USA, όπου συνεργάζονται κατασκευαστές αυτοκινήτων, υπουργεία, εταιρίες παροχής καυσίμου και οι βιομηχανίες υδρογόνου και κυψελών καυσίμου προκειμένου να συντονίσουν την έρευνα και να αναγνωρίσουν λύσεις χαμηλού κόστους για υποδομές που θα προσφέρουν προσιτό, καθαρό υδρογόνο καύσιμο στις ΗΠΑ.

Τον Ιούλιο του 2013, η Honda συνήψε μακροπρόθεσμη συμφωνία συνεργασίας με τη General Motors προκειμένου να εξελίξουν από κοινού την επόμενη γενιά συστημάτων κυψελών καυσίμου και τεχνολογιών αποθήκευσης υδρογόνου, με χρονικό ορίζοντα το 2020. Η ανταλλαγή τεχνογνωσιών, οι οικονομίες κλίμακας και οι στρατηγικές χρήσης κοινών πόρων αναμένεται να αποτελέσουν τη βάση για την επιτυχία της συνεργασίας.

Πρωτιές Ηλεκτρικών Οχημάτων Κυψελών Καυσίμου:

Το πρώτο FCX έγινε το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου που πιστοποιήθηκε στις ΗΠΑ από τις EPA και CARB τον Ιούλιο του 2002. Το FCX ήταν επίσης το παγκοσμίως πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής που παρουσιάστηκε σε ΗΠΑ και Ιαπωνία το Δεκέμβριο του 2002.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι:

  • Το Honda FCX ήταν το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου με δυνατότητα εκκίνησης και λειτουργίας σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν (2003).
  • Το FCX ήταν το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου που οδήγησε ιδιώτης πελάτης (Ιούλιος 2005).
  • Η Honda ήταν η πρώτη κατασκευάστρια οχήματος κυψελών καυσίμου το οποίο κατασκευάστηκε σε γραμμή παραγωγής ειδική για υδρογονοκίνητα οχήματα του είδους (2008).
  • Η Honda ήταν η πρώτη κατασκευάστρια που δημιούργησε δίκτυο εμπόρων οχημάτων κυψελών καυσίμου (2008).

The sleekly styled Honda FCEV Concept, made its world debut today at the Los Angeles International Auto Show. The concept expresses a potential styling direction for Honda’s next-generation fuel-cell vehicle anticipated to launch in the U.S. and Japan in 2015, followed by Europe.

Honda’s next generation fuel cell-electric vehicle will feature the world’s first application of a fuel-cell powertrain packaged completely in the engine room of the vehicle, allowing for efficiencies in cabin space as well as flexibility in the potential application of FC technology to multiple vehicle types in the future.

Significant technological advancements to the fuel-cell stack have yielded more than a 60 percent increase in power density while reducing the size of the stack by 33 percent compared to the FCX Clarity. It is anticipated to deliver a driving range of more than 300 miles with quick refuelling of about three minutes at a pressure of 70 MPa.

Showcasing exciting and modern styling, the Honda FCEV Concept features sweeping character lines underscored by an ultra-aerodynamic body. The Honda FCEV Concept also delivers ample passenger space and seating for five passengers.

“The Honda FCEV Concept hints at Honda’s future direction for fuel-cell vehicles,” said Tetsuo Iwamura, president and CEO of American Honda Motor Co., Inc. “While this car is a concept, it points toward a very real future.