Honda FCV 1

Με την έκθεση του Τόκιο να απέχει περίπου έναν μήνα, η Honda παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του FCV concept, πριν αυτό κάνει το ντεμπούτο του στην Ιαπωνική πρωτεύουσα.

Φυσικά, το αυτοκίνητο ονομάζεται FCV και δανείζεται πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο. Η μάσκα είναι χαρακτηριστική και τα LED φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας δένουν ωραία με το σύνολο. Οι πίσω τροχοί είναι μερικώς καλυμμένοι –για αεροδυναμικούς λόγους– αλλά δυστυχώς, το πίσω μέρος δεν φαίνεται καθαρά. Επίσης, από τον σχεδιασμό, ξεχωρίζει η μαύρη οροφή με την έντονη κλίση και οι αεραγωγοί τόσο στα εμπρός φτερά, όσο και στα πίσω.

Honda FCV 2

Η εικόνα είναι στο εσωτερικό είναι πιο “φυσιολογική”. Το design της καμπίνας φαίνεται να κινείται σε “premium” επίπεδα ενώ η Honda χρησιμοποίησε διάφορα υλικά για να διακοσμήσει τον χώρο των επιβατών. Από αυτά που βλέπουμε, την παράσταση κλέβει η κεντρική κονσόλα με το “πλευστό” σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενώ μπροστά από τον οδηγό, υπάρχει το τριάκτινο τιμόνι και ένας σχετικά γνώριμος πίνακας οργάνων.

Η Honda δεν έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες για τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου αλλά επιβεβαίωσε ότι η αυτονομία του θα είναι μεγαλύτερη των 700 χιλιομέτρων. Επίσης, το FCV θα έχει ηλεκτροκινητήρες υψηλής απόδοσης που υπόσχονται “συναρπαστική” οδηγική εμπειρία.

Δελτίο Τύπου

HONDA TO DISPLAY FUTURE MOBILITY SOLUTIONS AT THE 44TH TOKYO MOTOR SHOW

  • Global debut of Honda’s all new FCV vehicle
  • Innovative new production models are accompanied by futuristic concepts
  • Versatile and varied line-up is united under the principle of ‘The Power of Dreams’

Honda has announced a wide range of concepts, production cars and motorcycles that it will present at the 44th Tokyo Motor Show (press days: 28 – 29 October, 2015, public days: 30 October – 8 November 2015).

Covering the largest floor area of any single brand at the show, Honda’s stand highlights the diversity of its current product line-up and includes innovative mobility solutions designed to improve the day-to-day lives of Honda’s customers. This broad portfolio of models is united by its global brand slogan – The Power of Dreams. Highlights include the first chance to see its all-new fuel cell vehicle, provisionally called the FCV, the all-new NSX hybrid supercar and a range of racing machines from a range of international race series.

 Honda FCV

Honda’s original technologies have made the tentatively-named FCV, the world’s first production model of a fuel-cell powered saloon to house the entire fuel-cell powertrain in the space normally occupied by the engine and transmission. This powertrain layout has enabled a full cabin package that seats five adults comfortably. Moreover, the all-new FCV features a cruising range of more than 700 km while exhilarating driving is made possible by the high-output motors. The Japanese specification FCV can also act as a mobile power plant thanks to its external power feeding inverter, meaning that it will generate and provide electricity to communities in the case of an emergency.

New models for Japan

Following strong sales in Europe this summer, the all-new Civic Type R will make its Japanese debut at the show. Produced at Honda of the (UK) Manufacturing in the UK, sales in Japan of the all-new Type R will commence later this year.

Honda will also be displaying the all-new S660 open-top sports mini-vehicle. The S660, which is sold exclusively in Japan, has been designed to deliver the same excitement as a fully-fledged sports car in a compact and efficient package.

Innovative modern concepts

Honda will be exhibiting several concept models, including Honda Project 2&4 powered by RC213V, which made its global debut at the Frankfurt Motor Show in September. Designed to deliver an immersive driving environment, Honda Project 2&4 utilises Honda’s experience to provide the freedom of a motorcycle and the manoeuvrability of a car.

Other concepts on display that address the challenge of future mobility are Honda’s WANDER STAND and WANDER WALKER. Both have been designed to explore the joy and freedom of mobility, and the WANDER WALKER was specifically designed to manoeuvre freely among pedestrians.