GP BRASILE F1/2013

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη φετινή σεζόν βρισκόταν για το ποια από τις Mercedes, Ferrari και Lotus θα καταφέρει να πάρει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η είδηση ότι ο Kimi Raikkonen δε θα πάρει μέρος στα δύο τελευταία Grands Prix, έβαλε, ουσιαστικά, τέλος στις ελπίδες τής Lotus, έτσι η μάχη επικεντρώθηκε στις Mercedes και Ferrari, αν και η γερμανική ομάδα είχε ένα προβάδισμα στον αγώνα τής Βραζιλίας.


Στον 30ο γύρο, ο Felipe Massa πήρε ποινή διέλευσης από τον pit lane, επειδή με όλους τους τροχούς τη γραμμή για την είσοδο του pit lane, στο σημείο που η γραμμή γινόταν διπλή, ενώ δέχονταν πίεση από τον Lewis Hamilton, που ήθελε να του πάρει την 4η θέση. Η ποινή αυτή πήγε τον Βραζιλιάνο στην 8η θέση, πίσω από τον Sergio Perez, και ουσιαστικά τελείωσαν οι ελπίδες των Ιταλών.

Ωστόσο, μετά τον 50ο γύρο, οι ελπίδες τής Ferrari αναπτερώθηκαν, μιας και ο Hamilton πήρε ποινή διέλευσης για το συμβάν με τον Valtteri Bottas. Ο οδηγός τής Mercedes κατάφερε να φτάσει μέχρι την 9η θέση, αλλά ο Massa δεν ήταν ικανός να κερδίσει θέσεις, διότι δεν μπορούσε ούτε ν’ ασκήσει πίεση στον Perez. Για να τερματίσει δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, η Ferrari έπρεπε να κάνει το “3-4” στον αγώνα, δηλαδή ο Massa έπρεπε να προσπεράσει τους Perez, Rosberg και Button, ο οποίος τερμάτισε σχεδόν 12 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Βραζιλιάνο.

Ο Stefano Domenicali, Αγωνιστικός Διευθυντής τής Ferrari, λέει πως είναι απογοητευμένος από την σκληρή ποινή στον Massa, και υποστηρίζει τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά δίχως την ποινή αυτή.

Είμαστε απογοητευμένοι κατά κάποιο τρόπο, διότι χωρίς την ποινή στον Felipe, η οποία ήταν πολύ σκληρή κατά τη γνώμη μου, θα ήταν μια διαφορετική κατάσταση. Έτσι, ήταν λίγο ατυχές, αλλά, όπως είπα, ήταν σκληρό.

Υπήρξε μια προειδοποίηση και του το είπαμε, αλλά νομίζω πως ήταν σκληρό. Δεν υπήρχε κάποιο πλεονέκτημα από αυτό. Είδαμε πολλές φορές οδηγούς να βγαίνουν έξω από τα όρια της πίστας, αλλά, όπως και να ‘χει, η απόφαση έχει παρθεί. Όπως είπα, για ‘μένα, ήταν πολύ σκληρό βλέποντας το αποτέλεσμα.

Και κάπου εδώ αρχίζουν οι γνωστές δηλώσεις από την ιταλική ομάδα, τις οποίες ακούμε εδώ και περίπου 4 χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν ειρωνεύομαι, απλά λέω τι έχει συμβεί από το τέλος τού 2009, όπου οι Ιταλοί μάς λένε κάθε χρόνο ότι στην επόμενη σεζόν τα πράγματα θα είναι εμφανώς καλύτερα. Ας δούμε τι είπε ο Domenicali.

Είμαι χαρούμενος τουλάχιστον που τελειώσαμε ένα πρωτάθλημα που ήταν δύσκολο, ειδικά στο δεύτερο μισό, μ’ ένα καλό αποτέλεσμα στον τελευταίο αγώνα. Είμαι χαρούμενος για το γεγονός ότι η ομάδα τα πήγε πολύ καλά στην πίστα, στα pit stops, στη στρατηγική, χωρίς να έχουμε σπασμένους κινητήρες· νομίζω ότι ήμασταν ο μόνος κατασκευαστής που το κάναμε αυτό, επομένως είμαι ικανοποιημένος γι’ αυτό.

Έτσι, υπάρχουν κάποια θετικά σημάδια σ’ αυτή τη σεζόν, τα οποία δεν είναι και πολύ θετικά για ‘μάς, αλλά, στο τέλος τής ημέρας, θα πρέπει να ανασυνταχθούμε από τα λάθη και τα προβλήματα που είχαμε φέτος. Μίλησα με τους μηχανικούς μου, τα κεφάλια είναι κάτω για δουλειά και δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο να πούμε.

Οι αλλαγές που έχουμε κάνει νομίζω ότι είναι σωστές για να μας εξασφαλίσουν ότι, τη νέα σεζόν, δε θα παλεύουμε για τη δεύτερη θέση, αλλά για την πρώτη, όπως κάναμε πέρυσι στη Βραζιλία. Και μην ξεχνάτε ότι πέρυσι, χωρίς τα γεγονότα που δεν μπορούσαμε να ελέγξουμε, θα ήμασταν σε μια διαφορετική θέση.

[Πηγή: ESPN F1 | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari]