2000 ÄÉÅËÅÕÓÅÉÓ ÁÐÏ ÔÁ ÄÉÏÄÉÁ ÁÖÉÄÍÙÍ (EUROKINISSI / ÐÁÔÅÑÁÊÇÓ ÄÉÏÍÕÓÇÓ)

Σε μία εποχή που η αυτοκίνηση στη χώρα μας δεν διανύει και τις καλύτερες μέρες της (είτε ως αγορά αυτοκινήτων, είτε ως τιμές καυσίμου, είτε ως φόροι, τέλη κλπ κλπ) εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει η ανακοίνωση του Υπουργείο για τις αλλαγές όσον αφορά στις χρεώσεις των διοδίων σε τρεις από τους τέσσερις άξονες. Πριν αναφερθώ στις αλλαγές, να σημειώσουμε πως οι αλλαγές που θα διαβάσεις παρακάτω θα εφαρμοστούν άμεσα. Δηλαδή το αργότερο από τις αρχές του 2014. Αναλυτικά λοιπόν:

Ολυμπία Οδός

Στο κομμάτι Ελευσίνας-Κορίνθου, οι σταθμοί Ελευσίνας και Ισθμού θα χρεώνουν και στις δύο κατευθύνσεις. Το ίδιο θα γίνει και στους πλευρικούς σταθμούς της Νέας Περάμου, Πάχης και Αγίων Θεοδώρων. Όλοι οι σταθμοί αυτού του τμήματος θα αρχίσουν να χρεώνουν το μέγιστο επιτρεπτό σύμφωνα με τις συμβάσεις, που είναι 0.067 €/km. Αυτό σημαίνει πως τα διόδια στην Ελευσίνα θα κοστίζουν για τα ΙΧ 2.10€ (+31.2%) και στον Ισθμό 1.80€ (+12.5%).

Στο κομμάτι Κορίνθου-Πάτρας, οι τιμές των διοδίων θα μειωθούν σε 2.50 ευρώ από 3.20 που κοστίζουν σήμερα ενώ οι χρήστες του Olympia Pass θα επωφελούνται επιπλέον έκπτωσης της τάξης του 10%.

Νέα Οδός

Στο κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια, τα διόδια θα κοστίζουν πλέον 0.067 €/Km, το μέγιστο επιτρεπόμενο όπως προανέφερα. Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής είναι τα διόδια των Αφιδνών να κοστίζουν πλέον 3.35€ (από 2.10), των Θηβών 4.05€ (από 2.55) και στην Τραγάνα 3.95€ (από 2.45). Μην ψάχνετε κομπιουτεράκια, μιλάμε για αύξηση της τάξης του 59%! Επίσης, θα αρχίσουν να λειτουργούν και οι πλευρικοί σταθμοί στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο ενώ η δημιουργία πλευρικών σταθμών στη Λυκόβρυση και το Καλυφτάκη εγκαταλείπεται οριστικά.

Ο σταθμός Σχηματαρίου (που δεν λειτουργεί ούτως ή άλλως) θα κατεδαφιστεί και θα χτιστεί νέος σταθμός στο Βαθύ που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από το 2015. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως από την 1η Ιανουαρίου, οι χρήστες του Fast Pass θα επωφελούνται κλιμακούμενης έκπτωσης από 5% (1-10 διελεύσεις τον μήνα) έως και 50% (περισσότερες από 50 διελεύσεις τον μήνα).

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Στο τμήμα Ραχών-Κλειδιού της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, το αντίτιμο που θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει ο οδηγός θα αυξηθεί κατά περίπου 30% (στο ανώτατο επιτρεπτό όριο για άλλη μία φορά) που σημαίνει πως η διέλευση από τον σταθμό Πελασγίας θα κοστίζει 3.50€ (από 2.70) και από τον σταθμό Μοσχοχωρίου 4€ (από 3.10). Σε περίπτωση χρησιμοποίησης του e-way, θα εφαρμόζεται κάποια έκπτωση από κάποιες διελεύσεις και πάνω.

Ενδεικτικό των παζαριών που εξελίσσονται ανάμεσα στο δημόσιο και τους παραχωρησιούχους, αναφέρει η Καθημερινή είναι το γεγονός πως η σύμβαση της Ολυμπίας Οδού δεν έχει υπογραφεί ακόμα. Η απάντηση του Υπουργού Υποδομών Μ. Χρυσοχοϊδη όταν ρωτήθηκε τον λόγο, ήταν πως τα μέλη της κοινοπραξίας λείπουν στο εξωτερικό. Όμως σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας, το πρόβλημα είναι πως οι εταιρίες που απαρτίζουν την Ολυμπία Οδό, δεν δέχονται να απαλειφθεί ο όρος που λέει πως η κοινοπραξία θα αποζημιωθεί με 70 εκ. ευρώ σε περίπτωση που το Δημόσιο αποφάσιζε να ακυρώσει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσάκωνας. Όρος, που ζήτησε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να απαλειφθεί αφού το Δημόσιο τον είχε αρχικά αποδεχθεί. Και μετά από όλα αυτά, οι δηλώσεις του κ. Χρυσοχοϊδη:

Στο τέλος του 2015, η χώρα θα έχει τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους που μας χρειάζονται και μας αξίζουν. Η επίδραση στο ΑΕΠ θα είναι 1.2% έως το 2015. Πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στα εργοτάξια […]

[Πηγή: Kathimerini]