Το Direct Adaptive Steering της Infiniti είναι χωρίς αμφιβολία μία καινοτομία που θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον. Το σύστημα αφαιρεί κάθε είδους φυσική/μηχανική σύνδεση από το τιμόνι στα χέρια του οδηγού μέχρι τους τροχούς και χρησιμοποιεί αντ’ αυτού ECUs, συμπλέκτη και ενεργοποιητές (actuators) για να στρίβει το όχημα.
Οι αξιολογήσεις του συστήματος από μέσα που έχουν οδηγήσει το Infiniti Q50 που εφοδιάζεται με αυτό το σύστημα είναι σε γενικές γραμμές θετικές με μοναδικό μειονέκτημα την υστέρηση σε αίσθηση του drive-by-wire σε σύγκριση με συμβατικά συστήματα διεύθυνσης. Αυτό που είναι εντυπωσιακό όμως είναι ο χρόνος που χρειάστηκε για να εξελιχθεί αυτό το σύστημα. Πηγές αναφέρουν πως το drive-by-wire απαίτησε 10 χρόνια από το R&D της Infiniti με το 70% αυτού του χρόνου να καταναλώνεται στην αναζήτηση της τέλειας αίσθησης.
Ενδιαφέρον έχει επίσης και το γεγονός πως το βάρος του DAS δεν διαφέρει πολύ από αυτό ενός συμβατικού συστήματος εξαιτίας της πολυπλοκότητάς του. Για παράδειγμα, η Infiniti αποφάσισε να τοποθετήσει 3 ECUs. Την κανονική, αυτή που χρησιμοποιείται υπό φυσιολογικές συνθήκες δηλαδή, την εφεδρική και μία εφεδρική για την εφεδρική! Σε βάυος χρόνου φυσικά οι δύο από τις τρεις θα εξαλειφθούν αλλά προς το παρόν οι μηχανικοί της Infiniti επέλεξαν μία τακτική «καλύτερα γαϊδουρόδενε…» έτσι ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να μείνει χωρίς τιμόνι το αυτοκίνητο. Ας ελπίσουμε πως δεν θα χρειαστούν άλλα 10 χρόνια μέχρι να γίνει αυτό!
[Πηγή: Youtube]