Μπορεί το φετινό GP της Βραζιλίας να αποτελεί ιστορία, ωστόσο φαίνεται ότι οι αντιπαραθέσεις δεν έχουν τελειώσει. Αρχικά, φαίνεται ότι οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν ενδελεχώς την κίνηση του Verstappen στον Hamilton, καθώς αρχικά δεν είχαν πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα, κάτι που ίσως αλλάξει τα δεδομένα, αλλά οι πιθανότητες είναι μικρές.

Ωστόσο, φαίνεται να προκύπτει ένα ακόμη θέμα, αυτή τη φορά με την Mercedes. Πιο συγκεκριμένα, κυκλοφόρησε video που δείχνει τον Lewis Hamilton να τραβά το τιμόνι της W12, όπως ακριβώς συνέβαινε πέρσι, όταν η W11 εξοπλιζόταν -νόμιμα- με το σύστημα DAS.

Να θυμίσω ότι με το καινοτόμο σύστημα Dual Axis Steering της Mercedes οι οδηγοί της ομάδας τραβούσαν το τιμόνι προς το μέρος τους στις ευθείες, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει η γωνία σύγκλισης/ανοίγματος των μπροστινών τροχών. Με τον τρόπο αυτό –μεταξύ άλλων– τα ελαστικά ζεσταίνονταν ομοιόμορφα σε όλο το πλάτος τους όταν το μονοθέσιο κινείτο στις ευθείες.

Παρά την καταγγελία του συστήματος DAS της Mercedes, από την Red Bull, αυτό κρίθηκε νόμιμο πέρσι από την FIA, με την Mercedes να συμφωνεί να μην το χρησιμοποιήσει το 2021. Ωστόσο, στο παραπάνω video φαίνεται ότι το τιμόνι στο μονοθέσιο του Βρετανού κινείται προς εμπρός και πίσω, εγείροντας υποψίες ότι η γερμανική ομάδα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί μυστικά το σύστημα.

Η απάντηση της Mercedes ήταν άμεση, δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι τα μονοθέσια της είναι απολύτως νόμιμα και ακολουθούν κατά γράμμα τους κανονισμούς, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

Είναι είτε οπτική ψευδαίσθηση, είτε η κολόνα του τιμονιού έχει “τζόγο” -κάτι που μπορεί να συμβεί καθώς χρησιμοποιούνται στον αγώνα- και δεν είναι επιθυμητό χαρακτηριστικό. Το σύστημα διεύθυνσης έχει πάρει έγκριση τύπου από την αρχή της σεζόν, επομένως είναι το ίδιο όλο το χρόνο. Οποιαδήποτε περαιτέρω ερμηνεία από αυτήν είναι, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, θεωρίες συνωμοσίας.

Θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η κίνηση εμπρός/πίσω του τιμονιού είναι πολύ μικρότερη από αυτήν που βλέπαμε την περσινή σεζόν, αλλά από την άλλη, αν υπήρχε κάποιος “τζόγος” στην κολόνα του τιμονιού, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ακούγαμε μέσω της ενδοεπικοινωνίας κάποιον από τους δύο οδηγούς της Mercedes να το αναφέρουν στον μηχανικό τους.