Πριν καν διεξαχθεί ο αγώνας της Κυριακής στην πίστα του Red Bull Ring, η Mercedes κατέκτησε την πρώτη νίκη. Πιο συγκεκριμένα, λίγες ώρες μετά την επίσημη καταγγελία της Red Bull στην FIA για το σύστημα DAS της Mercedes, οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι το καινοτόμο σύστημα Dual Axis Steering της γερμανοαγγλικής ομάδας είναι νόμιμο και μπορεί να το διατηρήσει στα μονοθέσια της.

Η Red Bull ισχυρίστηκε ότι το σύστημα DAS παραβιάζει τους τεχνικούς κανονισμούς, και συγκεκριμένα το άρθρο 3.8 που αναφέρεται στην αεροδυναμική επιρροή καθώς και το άρθρο 10.2.3, το οποίο αναφέρει ότι δεν μπορεί να γίνει προσαρμογή σε κανένα σύστημα ανάρτησης ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση.

Ωστόσο, μετά από ακρόαση των αγωνοδικών που παρακολούθησαν μέλη και των δύο ομάδων (αυτοπροσώπως ή μέσω βίντεο), παρουσία και του Νικόλα Τομπάζη από το τεχνικό τμήμα της FIA, αποφασίστηκε ότι το DAS είναι μέρος του συστήματος διεύθυνσης της Mercedes W11, αν και όχι συμβατικό.

Ως αποτέλεσμα, το DAS δεν παραβιάζει τυχόν κανονισμούς που σχετίζονται με την ανάρτηση, με την ανακοίνωση να αναφέρει:

Ως γενικό συμπέρασμα, είναι πολύ απλό να συμπεράνουμε ότι το DAS θα ήταν παράνομο, ΕΑΝ δεν αποτελούσε μέρος του συστήματος διεύθυνσης. Επομένως, η κύρια πρόκληση και η συζήτηση έπρεπε να είναι εάν το σύστημα μπορεί να θεωρηθεί μέρος του συστήματος διεύθυνσης. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι το DAS είναι μέρος του συστήματος διεύθυνσης. Ως εκ τούτου, οι αγωνοδίκες θεωρούν ότι το DAS είναι ένα νόμιμο μέρος του συστήματος διεύθυνσης, και έτσι ικανοποιεί τους σχετικούς κανονισμούς σχετικά με την ανάρτηση ή την αεροδυναμική επίδραση.

Πατώντας στο link της πηγής μπορείς να διαβάσεις την ετυμηγορία των αγωνοδίκων, με λεπτομερείς εξηγήσεις για το πώς έφτασαν στην απόφαση τους.