Fiat logo

H νέα στρατηγική της Fiat περιλαμβάνει επένδυση ύψους 9 δισεκατομμύριον ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, σε μια προσπάθεια της να παρουσιάσει κέρδη αλλά και να δώσει ξανά ζωή στα άδεια ιταλικά εργοστάσιά της.


Δυστυχώς το Punto, όπως όλα δείχνουν, δεν υπάρχει στα επόμενα σχέδια της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η τωρινή γενιά του Punto θα πάρει μια παραλλαγή από την Abarth μέσα στο 2014, το οποίο θα είναι και το τελευταίο έτος ζωής του. Το αυτοκίνητο θα αντικατασταθεί από μια πεντάπορτη παραλλαγή του 500, το οποίο θα κατασκευάζεται στη Πολωνία έτσι ώστε να αυξηθούν τα περιθώρια κέρδους. Σε λειτουργία θα παραμείνει και το εργοστάσιο της Fiat στη Σερβία εκεί όπου αποκτούν ζωή οι εκδόσεις του 500L.

Το Punto βγήκε στην αγορά το 2005 και έως το 2007, οι πωλήσεις του αντιπροσώπευαν το 31% των ευρωπαϊκών πωλήσεων της Fiat. Η οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις της Fiat να κατρακυλήσουν, με το μερίδιο της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να συρρικνώνεται συνεχώς τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Οι πωλήσεις του 2012 ήταν κατά 47% μειωμένες σε σχέση με τις πωλήσεις του 2009, όπως προκύπτει από τα στατιστικά της ACEA, με το μερίδιο αγοράς της Fiat να έχει πέσει στο 6,2% σε σχέση με το 9,3% του 2009. Η κατάρρευση αυτή των πωλήσεων οδήγησε σε ζημιές ύψους σχεδόν 2 δις ευρώ το 2011, ενώ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους η Fiat έχει χάσει επιπλέον 304 εκατ. ευρώ.

Το motto που βγαίνει όλο και περισσότερο από τα χείλη του Sergio Marchionne είναι “Made in Italy”, με τον ισχυρό άνδρα της Fiat να κάνει λόγο για μια premium στροφή του Fiat Group, ειδικά με τις νέες Alfa Romeo και Maserati, οι οποίες όλες κατασκευάζονται/θα κατασκευάζονται επί Ιταλικού εδάφους.

Όπως γίνεται σαφές η Fiat ρίχνει το βάρος της στα Panda και 500, σε μια προσπάθεια να απελευθερώσει πόρους για την premium στροφή της. Η Maserati με τις νέες Ghibli και Quattroporte δείχνει σημάδια ανάκαμψης έχοντας ήδη 23.000 παραγγελίες, τετραπλάσιο νούμερο σε σχέση με τις πωλήσεις του 2012 (6.200 αυτοκίνητα) και ας ελπίσουμε να γίνει το ίδιο και με την Alfa Romeo, της οποίας το νέο 5-ετές πλάνο θα παρουσιαστεί στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2014.

[Πηγή: Bloomberg]