[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Mitsubishi_Space_Star15

Πριν περίπου δύο μήνες έγινε η παρουσίαση στην Ελλάδα του νέου μικρού αυτοκίνητου πόλης της Mitsubishi, του Space Star. Από την πρώτη μας επαφή είχαμε διαπιστώσει ότι το νέο supermini της Mitsubishi, παρά τις μικρές του διαστάσεις μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες μέχρι και μια οικογένειας με μικρά παιδιά, ενώ η κίνηση μέσα στα στενά δρομάκια ήταν “βούτυρο στο ψωμί του”.

Αυτό που είχε αρχικά προβληματίσει ήταν η κατανάλωση, αλλά μετά την εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, τα 6,9 λίτρα/100χλμ που είχε καταγράψει το αυτοκίνητο δεν είναι καθόλου ενδεικτική της πραγματικής, όπως θα αναλυθεί παρακάτω.

Η Mitsubishi Motor Corporation αποφάσισε να “σκοτώσει” το όνομα Colt, βάζοντας ταυτόχρονα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα της αυτοκίνησης, καθώς υπήρχε από το 1962 μέχρι το 2012. Στη θέση του ανακοίνωσε το project “Global Small” το Ιανουάριο του 2011, το οποίο είναι μέρος του τριετούς επιχειρηματικού σχεδίου “Jump 2013”, το οποίο με τη σειρά του εγκαινίασε το ολοκαίνουριο εργοστάσιο της MMC στη Ταϊλάνδη. Στη θέση του Colt πλέον έχουμε το Space Star, και αν σου θυμίζει το πολυμορφικό που κυκλοφορούσε στην ευρωπαϊκή αγορά από το 1998 μέχρι το 2005, απλά ξεχνάς κάθε συγγένεια.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Εξοπλισμός
  • Ευελιξία
  • Ευκολία οδήγησης εντός πόλης
  • Χώρος μπροστά επιβατών

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Ποιότητα πλαστικών
  • Μέτριος χώρος αποσκευών
  • Ήχος κινητήρας στις υψηλές στροφές
  • Χώρος πίσω επιβατών

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]Mitsubishi_Space_Star01

Το ιαπωνικό μικρό αντιτίθεται στη προσφιλή τακτική της αύξησης των διαστάσεων, έχοντας περίπου 20 εκατοστά λιγότερα σε σχέση με το Colt, κάτι που το τοποθετεί κάτω από το μέσο όρο της της κατηγορίας Β.

Το μήκος του μπορεί να είναι μόλις 3.710 χιλιοστά αλλά με τους τροχούς να βρίσκονται κυριολεκτικά στα άκρα, δημιουργείται ένα μεταξόνιο μήκους 2.401 χλστ, με τους εσωτερικούς χώρους, κυρίως τους πίσω, να κερδίζουν τα μάλα από αυτό. Από την άλλη, το πλάτος του φτάνει τα 1.665 χιλιοστά και το ύψος του τα 1.490 χιλιοστά, με τον χώρο αποσκευών να έχει μεγαλώσει κατά 21 λίτρα σε σχέση με το Colt και πλέον να ανέρχεται στα 235 λίτρα, χαρακτηρίζοντας τον οριακά επαρκής για ένα ταξίδι, αν και αυξάνεται στα 912 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Mitsubishi_Space_Star20 Mitsubishi_Space_Star22

Διακρίνεται για τον απλό συμπαθητικό σχεδιασμό του, με το funky λαχανί χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής, να το κάνει αρκετά “ζωηρό”. Ο compact σχεδιασμός του συνδυάζει αρμονικά “απαλές” καμπύλες και ανάγλυφα δυναμικά στιλιστικά στοιχεία. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει μικρά ανοίγματα και είναι ομαλά σχεδιασμένος για να μειώνει την αντίσταση του αέρα, κάτι που συμβάλει στην εξοικονόμηση καυσίμου. Εντυπωσιακό “κλου” του σχεδιασμού είναι η μεγάλη πίσω αεροτομή, που σε συνδυασμό με τις “λαξευμένες” πόρτες που βελτιώνουν τη ροή του αέρα, έχουν σαν αποτέλεσμα έναν εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας, καθώς αυτός ανέρχεται μόλις στα 0,27 Cd.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Mitsubishi_Space_Star25

Όπως ήδη γνωρίζουμε, μηχανικά το Space Star εξοπλίζεται αποκλειστικά με έναν νέο τρικύλινδρο ατμοσφαιρκό κινητήρα 1.193 κ.εκ. με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC, απόδοσης 80 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με τη ροπή του να φτάνει τα 106 Nm. Μπορεί τεχνολογικά να μην ενθουσιάζει και να μην συμβαδίζει με την turbo εποχή, αλλά η απλή κατασκευή του και η αξιοπιστία του ονόματος της Mitsubishi σε μακροπρόθεσμη χρήση, θα σε ανταμείψει με την οικονομική του συντήρηση. Στην οδήγηση αποδείχθηκε πάρα πολύ ζωηρός ειδικά όταν οι στροφές ανέβαιναν πάνω από τις 2.800 σ.α.λ. εξαιτίας κυρίως του μικρού βάρους του αυτοκινήτου, μόλις 845 κιλών, 120 λιγότερα σε σχέση με το παρελθόν. Η κίνηση φυσικά μεταδίδεται στον μπροστά άξονα μέσω ενός 5-τάχυτου μηχανικού κιβώτιο.

Mitsubishi_Space_Star09

Η ροπή του, σαν απόλυτο νούμερο δεν είναι εκπληκτική, αλλά οι κοντές πρώτες δύο σχέσεις το βοηθούν να μη κρεμά ποτέ και σχεδόν πάντα να έχεις την απαιτούμενη δύναμη για προσπέρασμα. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,.7 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 180 χλμ/ώρα, νούμερα αξιόλογα για τη κατηγορία του. Περνώντας τώρα στη κατανάλωση, η ελληνική αντιπροσωπεία το προμοτάρει ως το “οικονομικρό“. Στα περίπου 630 χλμ που έγραψε στα χέρια μου, η μέση κατανάλωση ήταν ανάμεσα στα 5,5 και τα 6 λίτρα/100 χλμ. Χαρακτηριστικό είναι το ότι σε σύντομο ταξίδι μου μέχρι τη περιοχή του Λουτρακίου, με ακόμα 4 άτομα συνεπιβάτες (χωρίς αποσκευές) η κατανάλωση στην εθνική οδό ήταν κολλημένη στα 7 λίτρα/100 χλμ. Σε αρκετά χαλαρές βόλτες και δίνοντας βάση στις ενδείξεις του “Eco Drive Assist” μπορεί να δεις τη κατανάλωση να πέφτει και οριακά κάτω από τα 5 λίτρα. Σε αυτό συμβάλει και το στάνταρ start/stop, με πολύ καλή απόκριση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Mitsubishi_Space_Star32

Περνώντας στο εσωτερικό της καμπίνας ξεχνάς τον όποιο ενθουσιασμό σου είχε δημιουργήσει η εξωτερική σχεδίαση, αλλά και αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Στιλιστικά, το ταμπλό είναι πιο μουντό και σοβαρό, με τη μονοτονία να την σπάει ο παλιομοδίτικος χρωματισμός των καθισμάτων. Παρόλα αυτά δε του λείπει τίποτα και το μαύρο γυαλιστερό πλαστικό τύπου piano black του προσδίδει μια αίσθηση πολυτέλειας. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κάνουν εμφανή τη πρόθεση να κρατηθεί το κόστος χαμηλά, αλλά το δέσιμο μεταξύ τους είναι στα γνωστά ψηλά πρότυπα των ιαπωνικών αυτοκινήτων.

Mitsubishi_Space_Star29 Mitsubishi_Space_Star37

Σε γενικές γραμμές, το εσωτερικό του κρίνεται αρκετά ευρύχωρο και άκρως χρηστικό στη καθημερινή συμβίωση. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, ενώ στη βάση της κονσόλας βρίσκεται και η ειδική εσοχή για να αφήνεις το κλειδί του αυτοκινήτου, μιας και όλα τα Space Star διαθέτουν keyless σύστημα. Ίσως το μοναδικό εργονομικό παράπτωμα θεωρώ ότι είναι η τοποθέτηση του button Start/Stop (εκκίνησης του κινητήρα) στο αριστερό μέρος της κονσόλας, στα πρότυπα της Porsche. Ένα ακόμα σχετικό μειονέκτημα θεωρώ ότι είναι η ένδειξη της οικονομικής οδήγησης. Ενώ στη πράξη βοηθάει σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμου, ο τρόπος εφαρμογής του είναι κάπως περίεργος. Στο δεξί μέρος του πίνακα οργάνων υπάρχουν οι ενδείξεις του ECO. Αυτό αποτελείται από 4 led με το τελευταίο να είναι κόκκινο και τα υπόλοιπα 3 πράσινα. Αυτές οι τέσσερις παύλες γεμίζουν ανάλογα με το πόσο έντονα πατάς το πεντάλ του γκαζιού και αναλόγως πόσο οικονομικά οδηγείς. Ενώ την ημέρα δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό, στη βραδινή οδήγηση ο φωτισμός τους είναι αρκετά δυνατός με τη κόκκινη ένδειξη πολλές φορές να σου τραβάει την προσοχή, αλλά και να αναβοσβήνουν συνέχεια, όπως τα λαμπάκια του Χριστουγεννιάτικου δέντρου. Όπως και να έχει πάντως είναι χρήσιμο εργαλείο που θέλει ένα διάστημα προσαρμογής αλλά βοηθά πολύ την τσέπη σου.

Mitsubishi_Space_Star39

Οι χώροι για τους δυο εμπρός επιβάτες είναι υπεραρκετοί με τα καθίσματα να είναι μαλακά χωρίς να προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, αλλά δε νομίζω ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω. Από την άλλη, οι πίσω επιβάτες θα βρουν μια μικρή δυσκολία στο να νιώσουν άνετα και σίγουρα σε ταξίδια διάρκειας άνω των δύο ωρών θα κουραστούν. Το μεγάλο θετικό του αυτοκινήτου όμως είναι η ευχάριστη ατμόσφαιρα, με το εσωτερικό να είναι ακριβώς το αντίθετο από κλειστοφοβικό και να υπάρχει άψογη ορατότητα προς όλες τις διαστάσεις.

Mitsubishi_Space_Star28

Mitsubishi_Space_Star42 Mitsubishi_Space_Star34

Όπως είχαμε διευκρινίσει και στη πρώτη επαφή μας, αυτό που εντυπωσιάζει είναι η σχέση τιμής με τον διαθέσιμο εξοπλισμό. Το Mitsubishi Space Star είναι διαθέσιμο στη χώρα μας, μόνο στην πλούσια έκδοση Intense που συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης, τιμολογείται στα €10.990 (€11.860 χωρίς απόσυρση). Διαθέτει αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας αερόσακους, ABS με EBD, σύστημα υποβοήθησης τους φρεναρίσματος, σύστημα ευστάθειας ASC με traction control, προεγκατάσταση υποδοχών ISOFIX, προβολείς ομίχλης, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα (Regenerative Braking System), ηλεκτρικούς καθρέφτες, φιμέ τζάμια πίσω και της πόρτας του πόρτ-μπαγκάζ, keyless entry, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ECO drive assist που μέσω ενδείξεων “μαθαίνει” τον οδηγό να οδηγεί πιο οικονομικά, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 175/55, trip computer, air-condition και ηχοσύστημα με υποστήριξη θυρών MP3, USB και AUX με τέσσερα ηχεία. Αν συγκριθεί με τον ανταγωνισμό η τιμή του φαίνεται τσιμπημένη αλλά μόνο τέτοια δεν είναι αν αναλογιστεί κανείς τον πληρέστατο εξοπλισμό του. Μάλιστα ο online configurator του, είναι διαθέσιμος στο site της ελληνικής αντιπροσωπείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

Mitsubishi_Space_Star02

Η συνταγή στην ανάρτηση είναι γνωστή και ενδεδειγμένη για μικρά αυτοκίνητα πόλης, έτσι αποτελείται από γόνατα McPherson στον μπροστά άξονα και πίσω ημιάκαπτο άξονα με αντιστρεπτική ράβδο. Η ρύθμιση των αμορτισέρ είναι αρκετά μαλακή και θα παρατηρήσεις έντονες κλίσεις υπό πίεση αλλά μέσα στους στενούς κακοτράχαλους δρόμους της πόλης είναι ιδανική. Τα περιθώρια πρόσφυσης σε γρήγορους ρυθμούς είναι μεγαλύτερα από αυτά που θα περίμενες από τα λεπτά ελαστικά διαστάσεων 175/65/15, αλλά θα δείξει τη δυσαρέσκεια του στις στροφές με πολλά χιλιόμετρα καθώς το πίσω μέρος δε το νιώθεις ότι πατάει πολύ σταθερά. Όπως και να έχει, δεν είναι αυτός ο προορισμός του αυτοκινήτου και σε γενικές γραμμές είναι πολύ ασφαλής η συμπεριφορά του, ενώ το ESP θα είναι πάντα εκεί να σε βάλει στη τάξη.

Στο ταξίδι διατηρεί με ευκολία τα χιλιόμετρα και μέχρι τα 130 χλμ/ώρα είναι ξεκούραστο και ευθύβολο. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι πολύ ελαφρύ για να μη κουράζει στη κίνηση στη πόλη, έχει όμως σχετικά αργή επαναφορά και είναι αργό καθώς χρειάζεται ακριβώς 3,5 στροφές από άκρη σε άκρη. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε «κόβει» πολύ, καθώς η διάμετρος κύκλου είναι μόλις 9,2 μέτρα, καθιστώντας το άκρως ευέλικτο στις μανούβρες που σε συνδυασμό με τις μικρές εξωτερικές του διαστάσεις, κάνει το Space Star να “χώνεται” παντού.

Mitsubishi_Space_Star07

Το μοτέρ, παρόλο του ότι είναι τρικύλινδρο, δεν έχει πολλούς κραδασμούς οι οποίοι δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό. Δε θα μπορούσα να πω το ίδιο με τον ήχο του, καθώς η ηχομόνωση φαίνεται να είναι λεπτή, με τον ήχο του κινητήρα να μεταφέρεται αρκετά μέσα στη καμπίνα.

Για την πέδηση η Mitsubishi έχει εξοπλίσει το Space Star με δίσκους διαμέτρου 214 χλστ για τον εμπρός άξονα και ταμπούρα πίσω. Σε πολύ δυνατό φρενάρισμα θα μπει εύκολα το ABS, χωρίς να φοβίσει, φρενάροντας με ασφάλεια το αυτοκίνητο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εν κατακλείδι” ]

Mitsubishi_Space_Star16

Αυτό που σου μένει από το Space Star είναι η ευκολία στη χρήση του αλλά και η άμεση εξοικείωση μαζί του. Το νέο supermini της Mitsubishi έρχεται θεωρητικά να καλύψει ακριβώς αυτά που ζητά ο υποψήφιος αγοραστής της νέας ελληνικής πραγματικότητας.

Με κύρια χαρακτηριστικά του το χαμηλό βάρος του, την ευκολία στην χρήση του, το πλούσιο εξοπλισμό του, και την καλή τιμή, συμβάλει σε μια απροβλημάτιστη και οικονομική συμβίωση, εκπληρώνοντας στο έπακρο και με ουσία της μετακινήσεις. Μετά τον αρχικό προβληματισμό με τη νέα ονοματολογία του, το νέο Space Star έρχεται να “τικάρει” όλα αυτά τα κουτάκια που θέτει ο υποψήφιος αγοραστής ως προϋποθέσεις, χωρίς περιττές φανφάρες, για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου. Έχει τα φόντα να αγαπηθεί από το κοινό, αν το πετύχει θα φανεί από τις πωλήσεις που θα κάνει.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]