Body Shop welding of cars, Toyota Australia's Altona manufacturing plant

Η κατάσταση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Αυστραλία γίνεται ολοένα και πιο περίεργη λίγο πριν απλουστευθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Δύο είναι τα νέα από την μακρινή ήπειρο.

Πρώτον, το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Αυστραλίας, μπλόκαρε την πρόθεση της Toyota να ρωτήσει τους υπαλλήλους στα εργοστάσια της σχετικά με την ευελιξία όσον αφορά στις βάρδιες και τα bonus υπερωριών. Αυτό σημαίνει πως κατά πάσα πιθανότητα, η Toyota δεν θα πληροί τους αυστηρότερους στόχους για μείωση κόστους ώστε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για το 2018 Camry. Η Ιαπωνική εταιρία προσπαθεί να περικόψει περί τα 3.800 δολάρια Αυστραλίας –ή 15%- από το κόστος παραγωγής του Camry. Για να το πετύχει αυτό, έπρεπε να συμφωνήσει με τους εργάτες και τους προμηθευτές της, όμως η κίνηση του Δικαστηρίου να μπλοκάρει οποιαδήποτε αλλαγή, πρακτικά επιβεβαίωσε την αποχώρηση και της Toyota από την Αυστραλία. Φυσικά, επίσημη ανακοίνωση δεν υπάρχει. Για κάτι τέτοιο θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τα μέσα του 2014.

Σε σχετικά νέα, η Holden όπως ξέρετε, θα παύσει την παραγωγή στην Αυστραλία από το 2017 και έπειτα. Κατά συνέπεια, θα αναγκαστεί να πουλάει εισαγόμενα, rebadged αυτοκίνητα. Αυτό όμως, σύμφωνα με το αφεντικό της Holden, Mike Devereux, μόνο κακό θα κάνει στην φίρμα. Αναφέρει πως η GM ήθελε να σκοτώσει το brand από το 2009, μαζί με τη Hummer και την Pontiac και πως «αν η General Motors πιστέψει πως οι πωλήσεις θα πέσουν επειδή η Holden είναι στην άκρη του γκρεμού, θα την αλλάξουν σε Chevrolet». Κλείνει δε λέγοντας πως «η Holden είναι μία από τις πολυτιμότερες μάρκες στην Αυστραλία. Η Holden είναι συνώνυμη με τα αυτοκίνητα στην Αυστραλία».

[Πηγή: News.com.au (1), (2)]