Toyota FCV Concept (1)

Το 2013 ήταν μία χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας  ασχοληθήκαμε αρκετές φορές με τα οχήματα που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου. Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει την προσοχή και την σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίστηκαν αυτού του είδους τα οχήματα και στις διεθνής εκθέσεις αυτοκινήτου, κυρίως στο Los Angeles και το Tokyo. Τώρα, ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Toyota, Soichiro Okudaira, έρχεται να δηλώσει πως είναι πεπεισμένος πως το κόστος των κυψελών θα πέσει και σε βάθος 10-15 ετών, αυτά τα αυτοκίνητα θα αποτελούν «μία ακόμα εναλλακτική οικολογικού οχήματος».

Η Toyota πιστεύει πως τα FCEV θα πωλούνται σε ανταγωνιστικές άλλων μηδενικών εκπομπών οχημάτων τιμές κάποια στιγμή μετά το 2020 και πριν το 2030 αλλά είναι σίγουρη πως το κόστος θα πέσει τόσο ώστε να την βοηθήσει να πουλάει 5-10 χιλιάδες τέτοια οχήματα όταν παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής του FCV Concept στις αρχές του 2015.

Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, να αναφέρουμε πως το powertrain που κατασκεύασε η Toyota για το demo car της το 2007 κόστισε περίπου 750.000€. Φυσικά ένα αυτοκίνητο παραγωγής δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με ένα concept, όμως η Toyota μας λέει πως ένα powertrain υδρογόνου το 2015, υπολογίζει να κοστίζει περίπου 35.900€ ή αν θέλετε, περίπου το μισό της αξίας του αυτοκινήτου όταν ξεκινήσει να πωλείται (72.000€). Μεγάλο ρόλο στη μείωση του κόστους, έπαιξε η μείωση της ποσότητας της πλατίνας που χρησιμοποιείται στον καταλύτη αλλά και η μείωση του μεγέθους των κυψελών ώστε να χωράνε κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

Φυσικά, τα 5-10 χιλιάδες οχήματα που θέλει να πουλάει η Toyota είναι ένα νούμερο σημαντικά μεγαλύτερο από τις εκτιμήσεις άλλων κατασκευαστών. Για παράδειγμα, η Hyundai ελπίζει να πουλάει 1.000 Tucson με κυψέλες υδρογόνου του χρόνου. Πάντως η στροφή κάποιων εταιριών στο υδρογόνο είναι ελπιδοφόρα για την εξέλιξη της τεχνολογίας. Να θυμίσω πως η Honda θα ξεκινήσει να πουλάει το δικό της όχημα το 2015 ενώ η Daimler θα λανσάρει μία B-Class με κυψέλες το 2017.

[Πηγή: Automotive News]