6a00e54f10a0988834019b019fe406970d

Οι γιορτές είναι πρακτικά στην πόρτα μας και για κάποιον λόγο, νιώθω ότι πρέπει να βγάλω την χολή μου για πράγματα που με εκνευρίζουν στον δρόμο. Πρέπει να καθαρίσω την ψυχή μου και το μυαλό μου από την κακία και την γκρίνια ώστε να ξεκινήσω το 2014 “καθαρός”. Οι συμπεριφορές που θα διαβάσεις παρακάτω, δεν είναι απαραίτητα επικίνδυνες αλλά είναι πράγματα που κάνουν κάποιοι και με βγάζουν από τα ρούχα μου… Δεν ισχυρίζομαι πως εγώ είμαι τέλειος… κάθε άλλο. Είμαι σίγουρος πως κάνω κάποια πράγματα που μπορεί να “βιδώνουν” κάποιους εκεί έξω. Αλλά αυτοί είναι εκεί ενώ εγώ είμαι εδώ και γράφω. Μπορεί κάποιες από αυτές τις συμπεριφορές να έχουν αναφερθεί και στο παρελθόν, όμως αξίζει να τις επισκεφθούμε και πάλι. Κυρίες και κύριοι, 10 ενοχλητικές συμπεριφορές οδηγών στο δρόμο!

10. Το φλας είναι φίλος σου… και δικός μου!

TurnSignal-1

Ποιο είναι το πρόβλημα σου; Στα ίσια… Ξεκινάω επιθετικά και περιμένω απάντηση. Για ποιόν λόγο δεν βγάζεις φλας όταν αλλάζεις την πορεία σου; Δεν σε βολεύει; Νομίζεις ότι καις ρεύμα το οποίο μετά θα πληρώσεις; Θέλεις να αυξήσεις τη ζωή των λαμπτήρων σου αφαιρώντας από αυτούς την υποχρέωση να αναβοσβήνουν επανειλημμένα; Το ξεχνάς; Δεν έχεις κανενός είδους σεβασμό για τον άλλο; Δεν θέλεις να αποκαλύψεις πληροφορίες για την πορεία σου στον εχθρό; Είσαι κόπανος; Άναψε φλας ρε. Δεν είμαι μάντης να προβλέπω την επικείμενη αλλαγή πορείας σου, ούτε διαβάζω μυαλά για να ξέρω ότι σκέφτεσαι να στρίψεις. Άσε που το αυτοκίνητο δεν έχει αρκετό χώρο για να ρίξω τα κόκκαλα γίδας που κουβαλάω πάντα πάνω μου και να κάνω επίκληση στον Μεγάλο Μανιτού ώστε να μου φανερώσει σε όραμα ότι θέλεις να στρίψεις. Φλας! Και μιας που είμαστε στο θέμα… Το έχω ξαναπεί αλλά αξίζει να το επαναλάβω. Το φλας εκδηλώνει πρόθεση και ως εκδήλωση πρόθεσης, πρέπει να συμβαίνει πριν την πράξη καθεαυτή. Τι εννοώ; Ανάβεις το φλας πριν στρίψεις, περιμένεις 1-2 δευτερόλεπτα ώστε να είσαι σίγουρος πως η πρόθεσή σου έχει γίνει αντιληπτή από τους ανθρώπους με τους οποίους μοιράζεσαι τον δρόμο και αν δεν υπάρχει αντίρρηση, τότε στρίβεις. Πρέπει να λέμε συνέχεια τα αυτονόητα; Προφανώς ναι, γιατί κάθε μέρα που κυκλοφορώ βλέπω οδηγούς να μην το ανάβουν το ρημάδι…

9. Τα αλάρμ δεν σου δίνουν το ελεύθερο να κάνεις ότι γουστάρεις, όποτε γουστάρεις, όπως γουστάρεις!

Park anywhere button

Τα αλάρμ είναι για περιπτώσεις ανάγκης. Δεν είναι συγχωροχάρτι, δεν είναι πάσο για κάνεις του κεφαλιού σου και δεν είναι για να σταματήσεις σε σημείο που προφανώς ενοχλείς, να βγεις από το αμάξι σου και να κάνεις τα ψώνια σου. Μπορώ να περιμένω 5 δευτερόλεπτα να αφήσεις κάποιον. Μπορώ να κάνω υπομονή μέχρι να παρκάρεις. Δεν μπορώ να δείξω κατανόηση σε κάποιον που αδιαφορεί για εμένα, για το αν έχω δουλειές ή αν βιάζομαι και παίρνει από μόνος του ελευθερίες που ποτέ δεν του έδωσα. Πρέπει δηλαδή να περιμένω σταματημένος σαν τον ηλίθιο 10 λεπτά χωρίς διέξοδο επειδή εσύ ήθελες να αγοράσεις ξηροκάρπια και γλυκά και βαριόσουν να ψάξεις θέση να παρκάρεις σαν άνθρωπος; Και πάλι. Αυτονόητο. Πώς γίνεται όμως να το βλέπω συνέχεια μπροστά μου; Είναι από τις λίγες φορές που εύχομαι να μεταμορφωθεί το χατέπι μου σε monster truck και να σε περάσω από πάνω!

8. Φιλαράκι το φανάρι έγινε πράσινο, ξεκίνα. Ξεκίνα. ΞΕΚΙΝΑ! Ωραία, πέρασες μόνο εσύ, με πορτοκαλί και εγώ πρέπει να περιμένω. Thanks!

Green light go

Όταν είσαι σταματημένος στο φανάρι και ιδίως όταν είσαι το πρώτο αυτοκίνητο, μία δουλειά έχεις να κάνεις. Μία. Να προσέχεις πότε θα ανάψει πράσινο ώστε να ξεκινήσεις. Δεν λέω να συμπεριφέρεσαι ωσάν το φανάρι να είναι Christmas tree (χεχεχε… χριστουγεννιάτικό ανέκδοτο) σε dragstrip, αλλά να έχεις το νου σου. Έχω βρεθεί σε φανάρια όμως που ανάβουν μία φορά ανά 32 χρόνια με τον οδηγό του αυτοκινήτου που είναι μπροστά μου να κοιμάται. Ανάβει πράσινο, δεν κορνάρω (θα αναφερθώ σε αυτό αμέσως μετά), περιμένω υπομονετικά και ο τυπάς ξεκινά όταν έχει ανάψει πλέον πορτοκαλί. Γιατί; Γιατί ήταν στον κόσμο του, μιλούσε στο κινητό του, θεώρησε αστείο να παίξει μαζί μου, σκάλιζε τη μύτη του και θαύμαζε τα ευρήματα (επίσης, θα αναφερθώ μετά), χαμουρευόταν με τη «δικιά» του κ.ο.κ. Διάλεξε. Όπως και να έχει, αυτός έχει περάσει και εγώ σκέφτομαι να παραγγείλω κάτι να φάω και να πιω, να πάρω την μάνα μου να μου φέρει ρούχα για το καλοκαίρι και να ειδοποιήσω γνωστούς και φίλους πως θα είμαι χαμένος για μερικά χρόνια επειδή το φανάρι θα ανάψει πράσινο στην επόμενη ολική έκλειψη ηλίου… Παρεμπιπτόντως, αυτό είναι ακόμα πιο εκνευριστικό όταν το κάνουν τα μηχανάκια. Χώθηκες ανάμεσα στα αυτοκίνητα για να μπεις μπροστά μου αγαπητέ μοτοσικλετιστή. Το φανάρι είναι μπροστά σου. Για ποιόν ρημάδι λόγο κοιμάσαι όταν ανάβει πράσινο;;;;;;;

7. Ο κάφρος που κορνάρει με το που ανάβει πράσινο το φανάρι

MjAxMy1kNzRjZjc2MDhkZWJmMTk2_51c9c0e02a86d_rc

Αν μία συμπεριφορά με κάνει να σκέφτομαι πολύ σοβαρά να βγω από το αυτοκίνητό μου, να ανοίξω το καπό του πίσω αυτοκινήτου, να ξεριζώσω την κόρνα και να την ταΐσω στον οδηγό του, είναι το κορνάρισμα τη στιγμή που ανάβει πράσινο το φανάρι. Όταν λέω τη στιγμή, εννοώ στο ίδιο δευτερόλεπτο. Ο τυπάς περιμένει με το χέρι στην κόρνα, πότε θα ανάψει πράσινο το φανάρι ώστε να σε κορνάρει σαν να μην υπάρχει αύριο. Σε γενικές γραμμές, δεν μου αρέσει να κορνάρω χωρίς σοβαρό λόγο αλλά μπορώ να καταλάβω αν κορνάρεις τον μπροστινό σου μετά από 3-4 δευτερόλεπτα αναίτιας ακινησίας. Μπορεί να μην πρόσεχε. Ένα μικρό «μπιπ» είναι αρκετό για να νιώσει και να ξεκινήσει. Όμως μην το κάνεις με το που ανάβει πράσινο γιατί αν αποφασίσεις να το κάνεις, είσαι ένας ενοχλητικός, αγενής, βιαστικός κάφρος και αυτή η συμπεριφορά δεν θα σε πάει μακριά στη ζωή…

6. Μέσα στο αυτοκίνητο δεν είσαι αόρατος!

Nose picker

Μιας που είμαστε στο θέμα, ας ασχοληθούμε και λίγο με τις ασχολίες του φαναριού, τα hobby αν θέλετε. Φίλοι άντρες, απευθύνομαι σε εσάς γιατί κακά τα ψέματα, η συντριπτική πλειοψηφία των «παραβατών» είναι του «ισχυρού» φύλου. Σταμάτα να σκαλίζεις την μύτη σου! Δεν είσαι ο Ανδρόνικος για να ανακαλύψεις αρχαίους τάφους ούτε η μύτη σου είναι ορυχείο για να ανακαλύψεις πολύτιμα πετρώματα! Τι ψάχνεις εκεί μέσα και βάζεις το δάχτυλο μέχρι την δεύτερη άρθρωση; Σε φαγουρίζει ο εγκέφαλος; Γιατί έχω την υποψία πως η άκρη του δαχτύλου σου δεν απέχει πολύ από αυτόν… Και μετά φυσικά είναι το κλασικό «το κοιτάω, το θαυμάζω, κάνω γκριμάξα έκπληξης/ικανοποίησης, το κάνω μπαλάκι και το πετάω σαν να μην συμβαίνει τίποτα από το παράθυρο». Για όνομα του Θεού δηλαδή! Νόμιζα πως είμαστε περισσότερο αναπτυγμένοι σαν πολιτισμός. Πιστεύεις πως είσαι αόρατος μέσα στο αυτοκίνητό σου; Σε βλέπουμε… Δεν το θέλουμε αλλά σε βλέπουμε. Ξέρω πως είναι βαρετή η αναμονή στο φανάρι αλλά βρες κάτι άλλο να απασχοληθείς. Μην ψάχνεις για πετρέλαιο στη ρινική σου κοιλότητα. Δεν θα βρεις! Το αντίστοιχο hobby των γυναικών είναι το βάψιμο όμως δεν είναι ούτε αντιαισθητικό, ούτε αηδιαστικό οπότε δεν με νοιάζει. Όσο έχουν το νου τους στο φανάρι και ξεκινούν όταν ανάβει πράσινο, δεν με ενοχλεί ιδιαίτερα.

5. Road Rage

129038553240534380

Δεν ξέρω τι γίνεται στο αυτοκίνητο και κάποιοι μεταμορφώνονται. Δηλαδή, αν κάποιος έμπαινε μπροστά σου ενώ περπατούσες στο πεζοδρόμιο θα του κατέβαζες Παναγίες και Χριστούς, θα έμπαινες επιδεικτικά μπροστά του σηκώνοντας το μεσαίο δάχτυλο ή θα πουλούσες τσαμπουκά; Θέλω να πιστεύω τίποτε από τα τρία. Γιατί το κάνεις λοιπόν όταν οδηγείς; Χαλαρώστε λίγο. Δεν σας ανήκει ο δρόμος και ok, ας πούμε πως κάποιος, κάπου, κάποτε έκανε μία βλακεία. Σε έκοψε. Χώθηκε μπροστά σου. Έκανε λάθος, ασχέτως αν το παραδέχεται ή όχι. Αν μεταμορφωθείς σε Hulk και αρχίσεις να χτυπιέσαι μέσα στο αυτοκίνητο φωνάζοντας βρισιές, θα κερδίσεις κάτι; Προφανώς όχι. Αν του κάνεις καμιά χειρονομία, νομίζεις θα νιώσει; Φυσικά όχι. Ακόμα και αν τον πετύχεις αργότερα και βγεις από το αυτοκίνητο σου για φασαρία, πιστεύεις πως θα του αλλάξεις τον χαρακτήρα; Εννοείται πως όχι. Οπότε μην χαλιέσαι χωρίς λόγο…  Λάθη θα συνεχίσουν να συμβαίνουν και οι βλάκες θα είναι για πάντα βλάκες.

4. Μην παρκάρεις σαν κόπανος!

image-1

Είτε μιλάμε για παράλληλο παρκάρισμα, είτε για κάθετο (σε πάρκινγκ ας πούμε), για ποιόν λόγο το αυτοκίνητο σου να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο από όσο του είναι απαραίτητος; Δεν αναφέρομαι στην περίπτωση που απλά εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τον διαθέσιμο χώρο (δηλαδή κάποιος πριν από εσένα πάρκαρε σαν ηλίθιος), αλλά στην περίπτωση που κάποιος αποφασίζει ενσυνείδητα πως το αυτοκίνητό του αξίζει δύο ή και παραπάνω θέσεις στάθμευσης. Γιατί δεν σεβόμαστε τον συνάνθρωπό μας; Γιατί κάποιος να πιστεύει πως μπορεί να παρκάρει όπως γουστάρει χωρίς να υπολογίζει κανέναν άλλο; Θέλεις να σε κλείσω; Θέλεις να ακούσεις τα εξ αμάξης όση ώρα ψάχνω θέση από τη στιγμή που είδα πως αν πάρκαρες σαν άνθρωπος θα χωρούσε ένα αυτοκίνητο επιπλέον; Είσαι ηλίθιος; Τι ρωτάω… προφανώς η απάντηση είναι “ναι” και στα τρία…

3. Σβήσε τα μεγάλα όταν με βλέπεις πως έρχομαι από απέναντι

high_beam_monster

Αυτό είναι όχι μόνο ενοχλητικό αλλά και επικίνδυνο. Αδιαφορία ή απροσεξία. Μόνο αυτές τις δύο “δικαιολογίες” μπορώ να σκεφτώ για κάποιον που έχει τα μεγάλα αναμμένα παρότι έρχεσαι από απέναντι. Και οι δύο λόγοι είναι κατακριτέοι και άνευ δικαιολογίας. Ακόμα πιο κωμικοτραγικό είναι όταν του «παίζεις» τα μεγάλα και αυτός όχι μόνο αδιαφορεί αλλά σου τα παίζει και αυτός, μόνο και μόνο για ανάψει και πάλι τα μεγάλα. Είναι τόσο εκνευριστικό που μου προκαλεί σπαστικό γέλιο. Διευκρίνιση. Δεν αναφέρομαι σε δρόμους με κλίση ή λακκούβες που μπορεί να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση πως ο άλλος έχει αναμμένα τα μεγάλα ενώ δεν τα έχει. Μιλάω για τους κάφρους που απλά δεν τους νοιάζει. Απλά και ξάστερα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν οδηγώ εξίσου καλά όταν νιώθω σαν να κοιτάω απευθείας τον ήλιο και αυτό είναι επικίνδυνο. Οπότε νιώσε και σβήστα μέχρι να σε περάσω. Οι ίδιοι που δεν σβήνουν τα μεγάλα όταν έρχεται κάποιος από απέναντι, δεν τα σβήνουν ούτε όταν πλησιάζουν κάποιον μπροστά τους. Αποτέλεσμα; Να αναγκάσουν τον οδηγό του μπροστά αυτοκινήτου να μετακινήσει τον καθρέφτη επειδή αυτοί βαριούνται να σβήσουν τα μεγάλα… ή απλά αδιαφορούν.

2. Το φρένο δεν είναι υποπόδιο

Brake check

Πηγαίνεις οπουδήποτε. Δεν έχει μποτιλιάρισμα και τα αυτοκίνητα κινούνται με σταθερή ταχύτητα. Ξεχνάς την όποια σχέση στο κιβώτιο, διατηρείς σταθερή ταχύτητα και πας με το ρεύμα. Απλό; Για τους περισσότερους από εμάς ναι, για κάποιους όχι. Αυτοί οι «κάποιοι» νιώθουν υποχρεωμένοι να «ξεκουράσουν» το πόδι τους στο φρένο με αποτέλεσμα να φαίνεται πως φρενάρουν για 0.5 δευτερόλεπτα κάθε 1.2 δευτερόλεπτα. Είναι εκνευριστικό άσε που όταν έρθει η ώρα να φρενάρεις πραγματικά δεν θα σε πιστέψει κανείς. Το πεντάλ του φρένου πατιέται μόνο όταν υπάρχει ανάγκη. Δεν είναι υποπόδιο. Όταν βλέπω πως από τα  2, 3, αυτοκίνητα μπροστά σου κανείς δεν πατάει φρένο, εσύ γιατί πατάς; Ξέρεις κάτι που δεν ξέρω; Και αν ξέρεις (δεν το αποκλείω) γιατί όταν πατάς φρένο δεν φρενάρει το αυτοκίνητο; Μήπως γιατί δεν υπήρχε ποτέ ανάγκη για φρενάρισμα και απλά μου σπας τα νεύρα πιέζοντας τόσο το πεντάλ του φρένου ώστε να ανάψουν τα φώτα; Αν νιώθεις ανασφαλής, μην πιάνεις τιμόνι.

1. ΠΟΔΗΛΑΤΑ

7eec468ajw1dzpxl0tja7j

Η νέα μάστιγα. Δεν δέχομαι αντιρρήσεις και από την αρχή ξεκαθαρίζω πως δεν αναφέρομαι στην πλειοψηφία των σωστών ποδηλατών αλλά στην μειοψηφία των κάφρων ανεξαρτήτως φύλου. Σε αυτούς που κυκλοφορούν χωρίς κανενός είδους προστασία και αδιαφορούν για τους κανόνες κυκλοφορίας. Όποτε τους συμφέρει, συμπεριφέρονται ως πεζοί και όποτε τους συμφέρει, συμπεριφέρονται ως αυτοκίνητα/μηχανές. Ώπα… κάτσε! Δεν έχεις δικαίωμα επιλογής. Θέλεις να μοιραζόμαστε τον δρόμο; Δεκτό. Όταν είσαι όμως στον δρόμο, θα ακολουθείς τους ίδιους κανόνες που ακολουθώ και εγώ. Θα χρησιμοποιείς το χέρι σου όπως χρησιμοποιώ το φλας. Θα σταματάς στα stop και στα κόκκινα, θα αφήνεις τους πεζούς να περάσουν όταν υπάρχει διάβαση κ.ο.κ. Ξεχνάς μήπως πως εγώ είμαι μέσα στο 1 τόνου (minimum) αυτοκινούμενο κουτί του θανάτου και εσύ είσαι απροστάτευτος σε ένα ποδήλατο που ζυγίζει λιγότερο από την καλωδίωση του αυτοκινήτου μου; Ποιος νομίζεις θα τραυματιστεί αν σε χτυπήσω επειδή αγνόησες τη σήμανση; Και γιατί να περάσω το σοκ που ακολουθεί όταν προκαλείς τραυματισμό σε κάποιον άθελά σου επειδή εσύ νομίζεις πως είσαι υπεράνω νόμων; ΗΜΑΡΤΟΝ. Γκρινιάζουμε γιατί δεν έχουμε λέει παιδεία. Το καταλαβαίνω και συμφωνώ. Και εγώ σιχαίνομαι αυτούς που παρκάρουν στον ποδηλατόδρομο ή αυτούς που συμπεριφέρονται σαν κάφροι στον δρόμο. Γι’ αυτό φροντίζω να μην το κάνω! ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ. Άλλαξε εσύ και ποιος ξέρει, μπορεί να αλλάξουν και οι υπόλοιποι!

Bonus: Φώτα ομίχλης

Άρθρο 36 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: Aν υπάρχουν φώτα ομίχλης, σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στο άρθρο  69 του παρόντος Kώδικα, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης ή καταρρακτώδους βροχής, μόνα τους ή μαζί με τα φώτα διασταύρωσης. Τα φώτα αυτά επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται σε στενούς ελικοειδείς οδούς και αν δεν συντρέχουν οι πιο πάνω προϋποθέσεις. Τι σημαίνει αυτό; Ότι απαγορεύεται να τα έχεις αναμμένα παντού και πάντα απλά και μόνο επειδή κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο cool. Μην ακούσω για ορατότητα. Αν οι συνθήκες είναι καλές, αυτός που δεν θα σε δει χωρίς τα φώτα ομίχλης, δεν θα σε δει ούτε με αυτά. Από την άλλη, αυτοί που σε βλέπουν με τα φώτα ομίχλης, σε βρίζουν. Εκτός αυτού, είναι καγκουριά και με εκνευρίζει. Ναι, σε χωματόδρομο με πολύ χαμηλές ταχύτητες είναι βολικά γιατί φωτίζουν πολύ χαμηλά, 5 μέτρα μπροστά από το όχημα οπότε μπορεί να γλυτώσεις καμία λακούβα. Οπουδήποτε άλλου όμως απλά ΟΧΙ! Όσο για τα αυτοκίνητα που ανάβουν το ένα φως ομίχλης ανάλογα με το που στρίβεις, ποτέ δεν μου άρεσαν, ποτέ δεν το βρήκα χρήσιμο και ποτέ δεν το κατάλαβα.

Αυτά από εμένα. Όπως λέω πάντα, αν διαβάζοντας το άρθρο ανακάλυψες πως κάνεις κάποια από αυτά που ανάφερα, tough luck. Απλά προσπάθησε να μην τα κάνεις. Δοκίμασε να σέβεσαι τους συνανθρώπους σου, οδηγούς, αναβάτες ή πεζούς και ο κόσμος θα γίνει πολύ πιο όμορφος. Επίσης, επειδή έρχονται γιορτές και ο κόσμος συνηθίζει να κυκλοφορεί παραπάνω από το φυσιολογικό αυτές τις ημέρες, πρόσεχε. ΜΗΝ οδηγείς πιωμένος, ΜΗΝ οδηγείς κουρασμένος, προσάρμοσε την ταχύτητα και τον τρόπο οδήγησης στις συνθήκες που επικρατούν και γενικά έχε το νου σου όχι μόνο σε εσένα και το αυτοκίνητο σου αλλά και στους άλλους, γιατί ακόμα και αν εσύ είσαι προσεκτικός, κανείς δεν σου εγγυάται πως θα είναι και ο άλλος.

ΥΓ. Οφείλω να ζητήσω συγνώμη για τις ξενόγλωσσες φωτογραφίες αλλά η εύρεση αντίστοιχων στα ελληνικά ήταν πρακτικά αδύνατη