Convention di Fine Anno

Ο πρόεδρος της Scuderia, Luca di Montezemolo, έχει μιλήσει τον τελευταίο καιρό για θέματα που καίνε τη Formula 1. Αυτή τη φορά, εκφράζει τις αμφιβολίες του για τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας των ομάδων, αλλά προτείνει και τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να δουλέψει ο περιορισμός αυτός.

Για πρώτη φορά, έχει ειπωθεί ότι πρέπει να καθορίσουμε ένα όριο (στο κόστος). Ξέρετε γιατί έχω αμφιβολίες σχετικά με το όριο. Επειδή είναι πολύ εύκολο να κλέψει κανείς και ιδιαίτερα οι ομάδες (κατασκευαστές). Και η Ferrari θα μπορούσε να είναι μια από αυτές.

Θα μπορούσα να πάω στην Chrysler, στο Ντιτρόιτ, για να τους ζητήσω να κάνουν κάτι για μας. Η Mercedes θα μπορούσε να ζητήσει το ίδιο από την εταιρεία της.

Πρέπει να βρούμε κάποια αξιόπιστη λύση, αλλά το κόστος είναι το νούμερο ένα πρόβλημα.

Με εξαίρεση τις Ferrari, Red Bull, McLaren και Mercedes, όλες οι υπόλοιπες ομάδες αντιμετωπίζουν, μικρά ή μεγάλα, οικονομικά προβλήματα. Αυτό αποτυπώνεται και από τον τρόπο επιλογής των οδηγών για το νέο έτος, κάτι που δεν άφησε ασχολίαστο ο Montezemolo.

Αν κοιτάξουμε τις ομάδες σήμερα, σε όλη την καριέρα μου στην F1, δεν έχω δει ποτέ ομάδες να επιβιώνουν με τα χρήματα των οδηγών. Φέτος, όλες οι κινήσεις των οδηγών, με εξαίρεση αυτή του Kimi στη Ferrari, βασίστηκαν στα χρήματα που οι οδηγοί μπορούν να δώσουν στις ομάδες. Αυτό ισχύει για τη Force India, τη Sauber, για τη Lotus και για τη Williams. Δεν είναι υγιές…

Οι αυστηρότεροι περιορισμοί στα κόστη, αποφασίστηκαν στην πρόσφατη συνέλευση του F1 Strategy Group στο Παρίσι. Οι λεπτομέρειες θα προκύψουν από μια ειδική ομάδα εργασίας, που θα συσταθεί για αυτόν ακριβώς το λόγο, δηλαδή, για τον καθορισμό των πλαισίων και του πεδίου εφαρμογής των εν λόγω χρηματικών ορίων. Στις συζητήσεις θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των ομάδων, της FIA, αλλά και του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων, ενώ προτάθηκε η συμβολή μηχανικών για τον καθορισμό των λεπτομερειών, κάτι με το οποίο ο Montezemolo είναι αντίθετος.

Το όριο στο κόστος δεν μπορεί να αποφασιστεί από τους τεχνικούς, γιατί αν γίνει αυτό, δεν θα το επιτύχουμε ποτέ.

Ο μόνος τρόπος για να προσεγγίσουμε το θέμα, είναι να πούμε στη FIA, ότι όλες οι ομάδες ήρθαν ομόφωνα σε συμφωνία για τη μείωση των δαπανών. Κάντε ό,τι θέλετε (εννοεί τη FIA) και ελάτε πίσω σε μας, με μια πρόταση που σίγουρα μπορεί να μειώσει τις δαπάνες με δραστικό τρόπο. Έπειτα, θα προσαρμοστούμε εμείς (οι ομάδες) σε αυτό.

Πρέπει να επιτευχθεί ο στόχος, ώστε να μειωθεί σε ένα σημαντικό ποσοστό το κόστος.

[Πηγή: Autosport | Photo Copyrights: Ferrari SpA]