china-car-sales

Το VW Group, η General Motors και η Ford είναι οι μεγάλοι ωφελημένοι καθώς η Κίνα γίνεται η πρώτη χώρα στην ιστορία με πωλήσεις αυτοκινήτων που ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια οχήματα σε έναν χρόνο.

Η GM, για την οποία η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά, είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 11% σε σύγκριση με το 2012, με αποτέλεσμα να έχει πουλήσει 3.1 εκατομμύρια οχήματα. Είναι η 8η συνεχόμενη χρονιά που η GM κρατάει τα σκήπτρα του πρωταθλητή των πωλήσεων στην Κίνα. Όσον αφορά στη Ford, αυτή εκμεταλλεύτηκε τη δημοτικότητα του Focus για να ξεπεράσει για πρώτη φορά την Toyota και να κατακτήσει την 6η θέση σημειώνοντας αύξηση στις πωλήσεις της τάξης του 49% (συνολικά 935.813 οχήματα). Αξίζει να σημειωθεί όμως πως η Toyota είχε δεχθεί σημαντικό πλήγμα στις πωλήσεις της ως αποτέλεσμα της «διαμάχης» της Κινεζικής κυβέρνησης με την Ιαπωνική για μία ομάδα ακατοίκητων νησιών που οδήγησε σε άτυπο εμπάργκο των Ιαπωνικών προϊόντων από τους Κινέζους. Ακόμα και έτσι όμως, η εταιρία ανέκαμψε, σημειώνοντας αύξηση 9% και συνολικές πωλήσεις 917.500 αυτοκινήτων.

Από την άλλη, οι εγχώριες μάρκες, είδαν το μερίδιο τους να συρρικνώνεται κατά 1.6% ενώ και οι εξαγωγές τους σημείωσαν πτώση 8% (η πρώτη πτώση έπειτα από 5 χρόνια).

Το πρόβλημα με την Κίνα και την πορεία που θα έχει η αγορά τα επόμενα χρόνια, είναι η μόλυνση. Ο Υπουργός Βιομηχανίας της χώρας προειδοποίησε για σταθεροποίηση των πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων αφού πολλές πόλεις βάζουν ανώτατο όριο στον αριθμό καινούριων οχημάτων ώστε να πληρούν τους στόχους που έχει θέση η κυβέρνηση για μείωση ρυπογόνων ουσιών στον αέρα. Τα αυτοκίνητα, είναι υπεύθυνα για το 20% των PM2.5 μικροσωματιδίων στον αέρα (ένα από τα πιο επικίνδυνα μικροσωματίδια) και στις μεγάλες πόλεις, η κατάσταση έχει γίνει ανυπόφορη.

[Πηγή: Bloomberg]