GP USA F1/2013

Ποιος τολμά να πει τι θα γίνει το 2014; Δεν βλέπω κανένα χέρι! Μην ανησυχείς, γιατί δεν είμαι ο μόνος! Ούτε οι ομάδες και οι οδηγοί δεν γνωρίζουν από τώρα πώς θα κυλίσει η νέα σεζόν, και ο λόγος δεν είναι άλλος από τις τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς, όπου τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι νέοι turbo V6 κινητήρες, 1.6 λίτρων, και το νέο σύστημα ERS, που θ’ αποδίδει 161 άλογα για 33.3 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, τη στιγμή που η κάθετη δύναμη θα είναι μειωμένη.

Ο άγνωστος παράγοντας δε θα υπάρχει μόνο στη σειρά ανταγωνιστικότητας, αλλά και στο πώς θα κυλήσουν οι αγώνες, όπως επισημαίνει και ο Felipe Massa.

Υπάρχουν τόσες πολλές αλλαγές γι’ αυτή τη χρονιά, αλλά όλοι είναι στην ίδια βάρκα. Μέχρι να μπούμε στο μονοθέσιο, δεν μπορούμε να ξέρουμε τι πρέπει να μάθουμε και τι όχι. Πράγματα όπως να διαχειριστούμε το γκάζι με την μεγάλη αύξηση στη ροπή, και το νέο, πιο δυνατό ERS, θα επηρεάσουν την οδήγηση.

Αεροδυναμικά, τα μονοθέσια θα παράγουν μικρότερα ποσά κάθετης δύναμης απ’ ό,τι το 2013, ιδιαίτερα στο πρώτο μισό τής σεζόν. Αυτές είναι μεγάλες αλλαγές που πρέπει να κατανοήσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα όταν θα ξεκινήσουν οι δοκιμές.

Ο Nico Hulkenberg συμφωνεί με τον Βραζιλιάνο, και οι οδηγοί θα πρέπει ν’ αλλάξουν το οδηγικό του στυλ –όπως έχει πει και ο Gary Paffett-, ώστε να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις των μονοθεσίων, αλλά και στη διαχείριση των καυσίμων που θα πρέπει να κάνουν.

[Πηγή: Williams F1 Team]