Η Bugatti θα εκθέσει για πρώτη φορά μετά το 1999, το ΕΒ 18/4 Veyron concept

Σχετικά άρθρα

bugatti_eb18_4veyron_1

Καθώς η Bugatti είναι σχεδόν έτοιμη να αφήσει την Veyron και τις δεκάδες ειδικές εκδόσεις της στο παρελθόν και να προχωρήσει προς τα εμπρός με κάτι νέο, η στιγμή μοιάζει ιδανική για λίγη νοσταλγία. Αυτός είναι –υποψιάζομαι- ο λόγος για τον οποίο η εταιρία, αποφάσισε να εκθέσει για πρώτη φορά μετά το Tokyo Motor Show του 1999, το EB 18/4 Veyron Design Study, το πρωτότυπο που τα ξεκίνησε όλα.

Αυτό που προκαλεί την μεγαλύτερη εντύπωση τώρα που έχουν περάσει τα χρόνια, είναι το πόσο κοντά στην σχεδιαστική σπουδή ήταν η έκδοση παραγωγής… Όπως και να έχει, το concept θα βρίσκεται στο Salon Retromobile του Παρισιού που ξεκινά στις 5 Φεβρουαρίου.

[Πηγή: Bugatti]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Bugatti at Rétromobile 2014: paying tribute to the Veyron

Paris / Molsheim, 3 February 2014 – Bugatti is celebrating the Veyron. This year’s Salon Rétromobile in Paris sees the French super sports car brand present the EB 18/4 “Veyron” design study. This is the first time that the study has been displayed at a trade fair since its unveiling at the Tokyo Motor Show in 1999.

The unveiling of the Bugatti EB 18/4 “Veyron” design study not only created a stir in Tokyo, but also signalled the start of a true success story; that of the fastest, most exclusive series production super sportscar in the world, the Bugatti Veyron 16.4. The inspiration for the study was Bugatti’s outstanding history of success in motorsport racing, a fact which is reflected not only in the design and form of the vehicle’s interior, but also in the car’s name. Pierre Veyron was a works driver for Bugatti and, during the 1930s, amassed numerous racing victories for the brand, celebrating his greatest triumph with Bugatti at the 24 Heures du Mans in 1939.

The successful market launch of the Bugatti Veyron 16.4 in 2005 marked the beginning of a new era for the marque. Fast on the heels of this 1,001 PS rocket, the Veyron 16.4 Super Sport was released five years later and, with a top speed of 431.072 km/h, still holds the world speed record today. Production of both coupés was limited to a mere 300 units, with the vehicles crafted at Bugatti’s historical headquarters in the Alsatian town of Molsheim. These have been sold out since 2011. The stand in Paris is to include another highlight, in the form of a display wall exhibiting the original configurations of these 300 vehicles.

The brand’s current portfolio includes the open-top Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport1, which boasts an astonishing 1,001 PS, and the Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, which delivers 1,200 PS and holds the title of world’s fastest series production roadster. These roadsters are limited to a series run of 150 vehicles. Two thirds of these have already been sold, meaning that only around 40 vehicles are still available.

The Rétromobile takes place from 5 to 9 February 2014 at the Paris Expo Porte de Versailles exhibition site. Bugatti can be found in Hall 1, at stand P43.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Bugatti Bolide είναι πιο γρήγορη από τα μονοθέσια της Formula 1

Η Bugatti ολοκλήρωσε τις δοκιμές της Bolide παραγωγής, με το αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά εντός πίστας να είναι γρηγορότερο από ένα μονοθέσιο...

Άκουσε τον V16 υβριδικό κινητήρα του νέου hypercar της Bugatti

Η Bugatti ξεκίνησε το teasing του νέου της hypercar που θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Ιούνιο, δίνοντας στη δημοσιότητα ένα video αλλά και φωτογραφίες του...

Η Bugatti Bolide έχει τα μεγαλύτερα carbon φρένα της Brembo

Η Bugatti Bolide είναι ένα κτήνος 1.600 ίππων, βάρους 1.450 κιλών και για να μπορεί να φρενάρει αποτελεσματικά η Brembo έχει κατασκευάσει τα μεγαλύτερα...