Μετά την Volkswagen, την Ford, την Alfa Romeo, τη Renault κ.ά. ήρθε η ώρα της KIA να εγκαταλείψει το συμβατικό εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο που χρησιμοποιεί στα αυτοκίνητα της και να το αντικαταστήσει με ένα νέο, πιο αποδοτικό, 7-τάχυτο, διπλού συμπλέκτη.
Η νέα μετάδοση που εξελίχθηκε in-house από τους μηχανικούς της KIA, υπόσχεται να “ισορροπεί μεταξύ καλύτερης οικονομίας καυσίμου και βελτιωμένων επιδόσεων και να προσφέρει μία πιο sport οδηγική εμπειρία”. Σύμφωνα με την Κορεάτικη εταιρία, το νέο DCT θα βελτιώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 7% και την επιτάχυνση 0-100km/h κατά 5% σε σύγκριση με το τωρινό αυτόματο κιβώτιο. Η νέα μονάδα είναι ξηρού τύπου (οι συμπλέκτες δεν είναι εμβαπτισμένοι σε λάδι) και οι συμπλέκτες είναι εφοδιασμένοι με έναν ενεργοποιητή που λειτουργεί μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα.
Όπως συνηθίζεται σε τέτοιου είδους κιβώτια, ο ένας άξονας “έχει” τις μονές σχέσεις και ο άλλος τις ζυγές με αποτέλεσμα το κιβώτιο να μπορεί είτε να λειτουργήσει σειριακά (από την μία ταχύτητα στην επόμενη ή την προηγούμενη) είτε να μεταβεί σε οποιαδήποτε (σε λογικά πλαίσια) σχέση επιλέξει ο οδηγός. Τέλος, η KIA υπόσχεται σημαντική μείωση στο NVH (Noise Vibration Harshness) χάρη στην ομαλότερη λειτουργία του νέου κιβωτίου και ένα εξωτερικό αμορτισέρ στη βάση του για να αποσβαίνει τυχόν κραδασμούς.
Το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα προσφέρεται σε όλα τα μοντέλα του 2015.
[Πηγή: KIA]
[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]
H Kia παρουσιάζει το νέο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
- Η Kia λανσάρει το πρώτο της κιβώτιο 7-σχέσεων διπλού συμπλέκτη (DCT)
- Η νέα μετάδοση βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και τις επιταχύνσεις
- Το νέο DCT θα μπει στην παραγωγή από το 2015
Γενεύη, 4 Μαρτίου 2014 – Η Kia παρουσίασε σήμερα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το ολοκαίνουργιο κιβώτιο ταχυτήτων 7-σχέσεων διπλού συμπλέκτη (DCT), δείχνοντας τον δρόμο των μελλοντικών εξελίξεων της Κορεατικής εταιρείας σε θέματα μετάδοσης.
Η νέα μετάδοση, που είναι η πρώτη του είδους από την Kia, κατασκευάστηκε για να εξισορροπήσει την μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου με τις βελτιωμένες επιδόσεις και να προσφέρει μια πιο σπορ οδηγική εμπειρία.
Σχεδιασμένο ως ο αντικαταστάτης με την καλύτερη οικονομία καυσίμου των υφιστάμενων αυτόματων κιβωτίων 6-σχέσεων, θα είναι διαθέσιμο ως επιλογή για την πλειοψηφία των μοντέλων της Kia. Tο νέο DCT συνδυάζει τα πλεονεκτήματα και των δύο (χειροκίνητων & αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων), ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει την ταχύτερη αλλαγή ταχυτήτων και από τα δύο.
Καθ ‘όλη τη διαδικασία εξέλιξης, οι μηχανικοί είχαν σαν στόχο βελτίωση 7% της αποδοτικότητας των καυσίμων και βελτίωση 5% στην επιτάχυνση ( 0-100 kph / 62 mph) σε σύγκριση με την υπάρχουσα μετάδοση DCT 6-ταχυτήτων .
Τα χαμηλά επίπεδα θορύβου & κραδασμών ήταν επίσης βασικός στόχος της ομάδας εξέλιξης του νέου DCT που επιτεύχθηκε χάρη στον νέο εξωτερικό σφόνδυλο που εξασφαλίζει βελτίωση υψηλού επιπέδου στο νέο κιβώτιο.
Το νέο DCT αποτελείται από δύο ξηρού τύπου συμπλέκτες, ο καθένας εφοδιασμένος με έναν ηλεκτρικό κινητήρα ενεργοποίησης του συμπλέκτη για βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και ένα ζευγάρι αξόνων μετάδοσης, ένα για τις μονές ταχύτητες και ένα για τις ζυγές ταχύτητες. Αυτή η διάταξη επιτρέπει στο DCT να αλλάζει διαδοχικά τις ταχύτητες ή να περάσει αμέσως σε οποιαδήποτε από τις επτά επόμενες ταχύτητες (ή και το αντίστροφο), ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού.
Το σύνολο προσφέρει ομαλή και ταχύτατη αλλαγή σχέσεων χωρίς να χάνεται η ροπή κατά την αλλαγή και εξασφαλίζει ομαλότερη λειτουργία σε όλες τις συνθήκες με την μέγιστη οικονομία σε σχέση με τα 6-ταχυτα DCT του ανταγωνισμού.
[/learn_more]