Wolff και Williams υπερασπίζονται το νέο ήχο της Formula 1

Σχετικά άρθρα

Australian F1 Grand Prix - Practice

Ο ήχος των νέων V6 turbo κινητήρων είναι αλήθεια πως δεν ενθουσίασε τους φίλους της Formula 1, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν κι επίσημα τα μονοθέσια να γυρίζουν μέσα στην πίστα. Η συντριπτική πλειοψηφία των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχε αρνητική χροιά, αφού ο βάρβαρος και διαπεραστικός ήχος των V8 δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ακούσαμε στα FP1 και FP2.

Οι πιλότοι είχαν τονίσει τη διαφορά ήδη από τις χειμερινές δοκιμές, με τον Chilton να αναφέρει πως είναι πρωτόγνωρη εμπειρία το να κάθεσαι στο pit-lane χωρίς ωτοασπίδες, ενώ πολλοί ακόμη δήλωναν πως μέσα στο κόκπιτ του μονοθεσίου ακούς περισσότερο τον αέρα, παρά τον κινητήρα. Απογοητευμένος με την νέα κατάσταση είναι και ο ιδιοκτήτης της Force India, Vijay Mallya.

Ο ήχος της Formula 1 χάθηκε. Χρειαζόμαστε αυτό τον ήχο (των V8) πίσω.

Ακόμα και ο Bernie Ecclestone, που ήταν ο πρώτος άνθρωπος που άκουσε τους νέους κινητήρες στο δυναμόμετρο, δεν ήθελε να προχωρήσει η συγκεκριμένη αλλαγή. Εξάλλου, ο ήχος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μαγείας της Formula 1, παρόλο που οι Toto Wolff και Claire Williams προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο. Η αναπληρώτρια επικεφαλής της Williams δήλωσε για το θέμα.

118070156452900646

Προσωπικά μου αρέσει ο ήχος των κινητήρων, αλλά έπειτα εγώ αγαπώ τη Formula 1 και μου αρέσει να βλέπω τα αυτοκίνητα να γυρνούν στην πίστα.

Νομίζω ότι οι άνθρωποι πολύ γρήγορα θα συνηθίσουν τους νέους κινητήρες. Είχαμε τόσες πολλές αλλαγές μέσα σε τόσες δεκαετίες μηχανοκίνητου αθλητισμού και πολύ γρήγορα ξεχνάμε πως ακούγεται ο προηγούμενος κινητήρας.

Πιστεύω ότι οι άνθρωποι απλά θέλουν να δουν έναν καλό αγώνα την Κυριακή και όσο μπορούμε να τους το δίνουμε αυτό, οποιαδήποτε θέματα ή αμφισβητούμενες συζητήσεις γύρω από τον ήχο, θα ξεχαστούν.

Δεν ξέρω για εσένα, αλλά η πρώτη παράγραφος των λεγόμενων της Williams με έθιξε. Δηλαδή όποιος αγαπάει το σπορ, θα πρέπει να δέχεται κάθε απόφαση/αλλαγή χωρίς να αντιδρά όταν κάτι του φαίνεται λάθος; Εντάξει, όλοι μας γνωρίζουμε πως ουσιαστικά δεν έχουμε κανένα λόγο στις αποφάσεις που παίρνονται, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να μποϊκοτάρει ένα σεβαστό ποσοστό τηλεθεατών κάποιον αγώνα, ώστε να ταρακουνηθούν τα κεφάλια του σπορ. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να κριτικάρουμε ό,τι δεν μας αρέσει.

377041722-284391432014

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, πήγε το θέμα ένα βήμα παραπέρα, ενώ έδειξε ενοχλημένος από τη συζήτηση.

Λοιπόν, αν σας αρέσει (ενδιαφέρει) ο ήχος των κινητήρων, ας πάμε πίσω στους V10 και V12, ας μην ασχοληθούμε καθόλου με την υβριδική (τεχνολογία).

Αυτή είναι η σύγχρονη τεχνολογία, εκεί πάνε τα αυτοκίνητα δρόμου. Downsizing είναι το σλόγκαν και νομίζω ότι απλά πρέπει να αποδεχθούμε ότι η συνταγή έχει αλλάξει.

Αυτά τα αυτοκίνητα πρόκειται να πάνε πιο γρήγορα από τα παλιά σε έναν-δυο αγώνες, θα συνηθίσουμε τον ήχο και υπόσχομαι ότι τον επόμενο χρόνο κανείς δεν θα θυμάται τη διαφορά.

Αν μπορούσα να βρεθώ απέναντι στον Wolff, 3 πράγματα θα είχα να πω για τα όσα δήλωσε. Μακάρι να πηγαίναμε πίσω στους V10 και V12. Ακόμα καλύτερα, ας άφηναν ελεύθερο τον περιορισμό (με το budget cap σε λειτουργία) και ας έπρεπε απλά να βγάλουν τον αγώνα με 80 λίτρα καυσίμου, να δούμε διαφορετικές λύσεις και όχι τυποποιημένη-παγωμένη τεχνολογία. Δεύτερον, γιατί να ενδιαφέρει τη Formula 1 το καλό των αυτοκινητοβιομηχανιών; Η Formula 1 είναι το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα και στην προσπάθεια εύρεσης δεκάτων του δευτερολέπτου, προκύπτουν νέες ιδέες και νέες τεχνολογίες από τις οποίες επωφελούνται οι κατασκευαστές και κατ’ επέκταση εμείς οι απλοί οδηγοί. Αυτό δεν σημαίνει πως η εκάστοτε μόδα πρέπει ντε και καλά να υπαγορεύει που θα κινείται το σπορ. Τρίτον, γιατί να πρέπει να συνηθίσουμε σε κάτι που δεν μας αρέσει; Αααα, ξέχασα. Επειδή το θέλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες…

Χωρίς τίτλο

Ο αναλυτής και πρώην οδηγός F1, Martin Brundle, ανέφερε σε tweet του, πως στη λίστα για τις εργασίες του χρόνου είναι η αλλαγή στις μύτες των μονοθεσίων, αλλά και ο υποτονικός ήχος των κινητήρων. Με δεδομένο το πάγωμα στην εξέλιξη του power unit, έχω αναφέρει ξανά στο παρελθόν πως μόνη λύση μπορεί να έλθει με τεχνητό τρόπο (π.χ. εξατμίσεις). Τεχνητό θέαμα με διπλούς βαθμούς, τεχνητά προσπεράσματα και τώρα τεχνητός ήχος; Εσύ, με το χέρι στην καρδιά, θα μποϊκόταρες ένα τέτοιο πρωτάθλημα του χρόνου; Εγώ ξέρω, πως παρά τις αντιδράσεις που έχω, δεν θα μπορούσα…

[Πηγή: SkySports | Photo Copyrights: XPB/Mercedes AMG Petronas F1 Team/Getty Images]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα