F1 Testing in Jerez - Day One

Με τη συνήθη τακτική των τελευταίων χρόνων θα αντιμετωπίσει η FIA το πρόβλημα που προέκυψε με τις μύτες των μονοθεσίων. Αφού αρχικά ζήτησε από τις ομάδες περισσότερες πληροφορίες για την κατασκευή τους, αποφάσισε να αποσαφηνίσει τον κανονισμό για το 2015.


Σύμφωνα με τον κανονισμό αυτό, οι κριτές μπορούν να απαγορεύσουν κάποιο μονοθέσιο, αν θεωρήσουν πως η κατασκευή του είναι επικίνδυνη. Αυτό όμως που εγείρει ερωτήματα, είναι το αν πραγματικά προκύπτουν λόγοι ασφαλείας από την κατασκευή της μύτης ή αν η FIA θα κινηθεί με καθυστέρηση, για να μην υπάρξουν αντιδράσεις από τις ομάδες, ως προς την αισθητική “συμμόρφωση” των μονοθεσίων, όπως έκανε και με τα vanity panel πιο πριν. Εξάλλου όλα τα μονοθέσια έχουν περάσει τα υποχρεωτικά crash test της ομοσπονδίας.

Motor Racing - Formula One Testing - Day 4 - Jerez, Spain

Αφού λοιπόν η εξέταση του κανονισμού γίνεται με αφορμή την ασφάλεια των οδηγών, γιατί η FIA αποφασίζει να καθυστερήσει κατά ένα χρόνο την αποσαφήνισή του, θέτοντάς τους σε κίνδυνο; Το ερώτημα προφανώς είναι ρητορικό, αφού στο παρελθόν οι κανονισμοί άλλαξαν εν μια νυκτί όταν πραγματικά τέθηκε θέμα ασφάλειας των πιλότων.

Στα υπόλοιπα νέα της FIA, οι ομάδες των Lotus και Marussia φαίνεται πως πλέον πλήρωσαν τα αυξημένα τέλη εισόδου (entry fees) για το πρωτάθλημα του 2014. Οι δυο ομάδες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, όπως και αρκετές ακόμα, με τη Lotus να μην έχει έτοιμο το μονοθέσιο της για το πρώτο χειμερινό τεστ. Πάντως οι πληροφορίες αναφέρουν πως πλέον δεν τίθεται θέμα μη συμμετοχής τους στο πρωτάθλημα, αφού η μέχρι πρότινος αναφορά τους στη λίστα της ομοσπονδίας ως “υπόκεινται σε επιβεβαίωση” θα αλλάξει και τυπικά.

[Πηγή: Sport Bild, GMM | Photo Copyrights: Getty Images/Sahara Force India]