GP AUSTRALIA F1/2014

Κάθε άλλο παρά απροβλημάτιστο ήταν το πρώτο Grand Prix της χρονιάς για τη Ferrari. Ο Raikkonen εξακολουθούσε να ταλαιπωρείται από το set-up του νέου μονοθέσιου, ενώ αντιμετώπισε και περιστασιακό πρόβλημα με το DRS. Αποτέλεσμα; Μια έβδομη θέση και ανάγκη για γρήγορη βελτίωση. Επίσης και οι δυο F14 T είχαν πρόβλημα στα ηλεκτρικά κατά τη διάρκεια του αγώνα, με τον Alonso να έχει στη διάθεσή του μόνο τη μισή από την ηλεκτρική δύναμη του power unit, για τους πρώτους 10 γύρους.

Αυτό έφερε τον Ισπανό πίσω από τον Nico Hulkenberg και παρά τη χρήση του DRS, ο Alonso δεν κατάφερε να περάσει τη Force India μέσα στην πίστα, αλλά στα pit. Ο οδηγός της Scuderia αποκάλυψε το προφανές, δηλαδή την αδυναμία του μονοθέσιου να περάσει ένα άλλο με κινητήρα Mercedes και κάπου εδώ έρχεται το Auto Motor und Sport, να αναφέρει πως ο Ferrari 059/3 είναι 13 κιλά πιο βαρύς από το θεωρητικό επιθυμητό όριο των 145 κιλών.

Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, είναι το γεγονός πως η Ferrari ήταν η μια από τις δυο ομάδες που εναντιώθηκαν στην αύξηση του κατώτατου ορίου βάρους των μονοθεσίων (691 κιλά). Με βάση τα λεγόμενα του Michael Schmidt, οι Ιταλοί έχασαν το φημολογούμενο πλεονέκτημά τους εξαιτίας των βοηθητικών συστημάτων και όχι από τον κινητήρα καθαυτό. Σύμφωνα με την αποκάλυψη, ακόμα και οι άνθρωποι της Scuderia βρέθηκαν προ εκπλήξεως από το συγκεκριμένο γεγονός.

Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Race Day - Melbourne, Australia

Αυτό που κάνει ακόμη πιο δύσκολη τη θέση τους είναι το πάγωμα στην εξέλιξη των power units, το οποίο επιτρέπει αλλαγές μόνο για τη βελτίωση της ασφάλειας, του κόστους ή της αξιοπιστίας και όχι της απόδοσης. Ο Charlie Whiting αποκάλυψε πως και οι τρεις κατασκευαστές κινητήρων έχουν ήδη υποβάλει αίτηση στη FIA για να κάνουν αλλαγές, με την τελική απόφαση να λαμβάνεται αποκλειστικά από την ομοσπονδία. Κλείνοντας με τις αναφορές του Γερμανικού μέσου, η ομάδα της Ferrari φέρεται να έχει αιτηθεί την χρησιμοποίηση νέων εκμαγείων για την κατασκευή κάποιων μερών του κινητήρα, κάτι που αποτελεί σημάδι για προσπάθεια μείωσης του βάρους.

Αν οι συγκεκριμένες φήμες αποδειχθεί πως αληθεύουν, οι Ιταλοί έχουν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά της Renault. Επίσης, οι κανονισμοί για τους κινητήρες δεν πρόκειται να αλλάξουν τα επόμενα χρόνια, κάτι που σημαίνει πως η Ferrari μπορεί να κουβαλάει το πρόβλημα αυτό για καιρό. Από την άλλη, δεν θα πρέπει να αποκλειστεί και κάποια εξαίρεση στις αλλαγές που επιτρέπονται, αλά Renault το 2008, ώστε να έρθουν πιο κοντά σε απόδοση οι κινητήρες.

[Πηγή: Auto Motor und Sport,GMM | Photo Copyrights: Studio Colombo/Ferrari/Sahara Force India]