GP AUSTRALIA F1/2014

Ο πρόεδρος της Ferrari, αλλά και αρκετοί ακόμη στην ομάδα, πίστευαν πως η αξιοπιστία θα ήταν αρκετή για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, ώστε να παλέψουν οι F14 T για τις θέσεις στο βάθρο. Στη Μελβούρνη αρκετοί συνδυασμοί αντιμετώπισαν προβλήματα με τα μονοθέσια τους και από τις 9 συνολικά εγκαταλείψεις, οι 6 χρεώνονται σε μηχανική αδυναμία. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος σε σχέση με ότι είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, όπου οι 3-4 εγκαταλείψεις θεωρούνταν πολλές, όμως δεν έφτασε σε καμία περίπτωση τα επίπεδα τα οποία υποστήριζαν κάποιοι ειδικοί, πόσο μάλλον να επιβεβαιώσει τους φόβους για εγκατάλειψη όλων των μονοθεσίων.

Μετά κι από το μηδενισμό του Ricciardo, τα δυο κόκκινα μονοθέσια πήραν τους βαθμούς της τέταρτης και έβδομης θέσης. Οι διαφορές από το νικητή Rosberg, παρά την παρουσία του safety car μέχρι τον δέκατο έκτο γύρο, ήταν της τάξης των 35,2 και 57,6 δευτερολέπτων αντίστοιχα, ενώ ο ρυθμός αγώνα ήταν στην καλύτερη των περιπτώσεων μισό δευτερόλεπτο πιο αργός στο γύρο, σε σχέση με τη Mercedes. Ο Pat Fry, διευθυντής μηχανολογίας της Scuderia, δήλωσε πως οι δυο F14 T αντιμετώπισαν πρόβλημα στα ηλεκτρικά, κάτι που δεν επέτρεψε στην ομάδα να χρησιμοποιήσει το 100 τοις εκατό της δυναμικής τους.

Πηγαίνοντας σε αυτόν τον αγώνα, το να φέρουμε τα δύο μονοθέσια στον τερματισμό φαινόταν σαν το πιο δύσκολο έργο, αλλά στο τέλος τα καταφέραμε. Σήμερα είδαμε πως δεν μπορεί να ληφθεί ως δεδομένο η αξιοπιστία. Επηρέασε κάποιους ανθρώπους και το ίδιο έγινε και με την απόδοσή μας σε κάποια σημεία του αγώνα. Και στις δυο F14 T, είχαμε κάποια ηλεκτρικά προβλήματα, ειδικά στο αυτοκίνητό του Kimi, πράγμα που σήμαινε ότι δεν θα μπορούσουμε να χρησιμοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Ο Fernando βρέθηκε πίσω από το Hulkenberg για πολλούς γύρους και ήταν σε θέση να αποδείξει τι μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο, μόνο από τη στιγμή που πέρασε μπροστά, χάρη σε σωστή στρατηγική.

Είμαστε αντιμέτωποι με πολύ ισχυρούς αντιπάλους, αλλά έχουμε όλα τα κατάλληλα εργαλεία για να κάνουμε τη δουλειά μας και να κλείσουμε το χάσμα από αυτούς.

GP AUSTRALIA F1/2014

Οι δυο πιλότοι της ομάδας, όπως είναι φυσικό, δεν έμειναν ευχαριστημένοι από την απόδοση του μονοθεσίου. Ο Alonso επιβεβαίωσε τα προβλήματα στα ηλεκτρικά, δήλωσε όμως πως του ήταν αδύνατο να περάσει το Hulkenberg μέσα στην πίστα. Η Force India του Γερμανού κινείται από το δυνατότερο κινητήρα στο grid, αυτό της Mercedes. Ο Ισπανός αναγνωρίζει τη διαφορά από την πρώτη θέση, όμως δηλώνει σίγουρος για τις ικανότητες της Ferrari.

Θα ήθελα να ξεκινήσει η σεζόν με ένα βάθρο, αλλά το να έχεις και τα δύο αυτοκίνητα στον τερματισμό είναι ένα καλό αποτέλεσμα, το οποίο μπορεί να μας δώσει εμπιστοσύνη, ειδικά στον τομέα της αξιοπιστίας.

Είχα κάποια προβλήματα με το ηλεκτρικό μοτέρ στην αρχή και έπρεπε να κάνω μερικές αλλαγές από το τιμόνι, αλλά μετά τους πρώτους δέκα γύρους όλα πήγαν καλά. Όταν κατάφερα να περάσω το Hulkenberg, ο ρυθμός μου ήταν σίγουρα καλύτερος, αν και ήταν αδύνατο να προσπεράσω (μέσα στην πίστα). 35 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο είναι πολύ μεγάλη διαφορά και για να βρούμε τι πρέπει να κάνουμε για να κλείσει αυτό το κενό, θα πρέπει να αναλύσουμε τον αγώνα.

Είμαστε μια μεγάλη ομάδα και έχω απόλυτη πίστη στα παιδιά, γιατί έκαναν πολύ καλή δουλειά σήμερα. Έχουμε ακόμα πολλά να μάθουμε για αυτή τη νέα Formula 1, καθότι ο αγώνας ήταν περίεργος και πολύ δύσκολος. Αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή. Πρέπει να επικεντρωθούμε στο να τα πάμε καλύτερα στη Μαλαισία.

Από την άλλη πλευρά, ο Φινλανδός πιλότος της Scuderia, αφού βγήκε ανέπαφος από το ατύχημα του Kobayashi, αντιμετώπισε πρόβλημα με graining στα μπροστά ελαστικά, κάτι που εξηγεί εν μέρη τα πολλά μπλοκαρίσματα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

GP AUSTRALIA F1/2014

Ο Raikkonen έχασε έξτρα χρόνο στο πρώτο pit-stop, αφού η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας ανάγκασε τους δυο πιλότους σε ταυτόχρονη είσοδο στο box της ομάδας και όπως είναι λογικό, ο προπορευόμενος Alonso “εξυπηρετήθηκε” πριν από τον Kimi.

Αυτή δεν ήταν μια απλή κούρσα. Στην εκκίνηση έφυγα καλά και παρόλο που χτυπήθηκα από πίσω από ένα άλλο αυτοκίνητο, το μονοθέσιο μου ήταν άθικτο. Η ταχύτητα ήταν καλή, αλλά σε ένα σημείο υπέφερα με το graining στα μπροστινά ελαστικά, είχα πολύ λίγη πρόσφυση και πολλή υποστροφή. Από εκείνο το σημείο, ο χειρισμός του αυτοκινήτου δεν ήταν ο ίδιος.

Όταν ήρθε η ώρα για το πρώτο pit-stop, αυτό έπρεπε να γίνει διπλό και μου κόστισε μια θέση. Είναι σίγουρα πολύ νωρίς για να πάρουμε οποιαδήποτε οριστική απόφαση, διότι, ακόμη και αν αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να είμαστε σε εξαιρετική κατάσταση, έχουμε καταφέρει να τερματίσουμε τον αγώνα σκοράροντας πολύτιμους βαθμούς.

Δεν μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό το αποτέλεσμα και γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλοί τομείς στους οποίους πρέπει να βελτιωθούμε. Αλλά είμαι σίγουρος ότι η ανάλυση των δεδομένων από τον πρώτο αυτό αγώνα, θα μας δώσει μια σαφέστερη ιδέα για την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να εργαστούμε.

Ο αγώνας στη Μαλαισία έρχεται σε δυο εβδομάδες από σήμερα και οι υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται εκεί, σε συνδυασμό με την πολύ υγρασία, θα δώσουν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στην αξιοπιστία των μονοθεσίων. Φτάνει όμως αυτό στη Ferrari για να κατακτήσει νίκες και να παλέψει για το πρωτάθλημα; Μάλλον όχι. Πάντως οι άνθρωποι της ομάδας, δείχνουν έτοιμοι να δουλέψουν ακόμη πιο σκληρά για να βελτιώσουν την εικόνα της F14 T.

[Πηγή: Scuderia Ferrari | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari]