Akio_Toyoda_

Η υπόθεση της ακούσιας επιτάχυνσης κάποιων μοντέλων Toyota, έλαβε οριστικό τέλος την προηγούμενη εβδομάδα όταν η Ιαπωνική εταιρία ήρθε σε συμβιβασμό με τις Αμερικανικές δικαστικές αρχές. Κατά τη διάρκεια της 4-ετούς έρευνας, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α. βρήκε αρκετές περιπτώσεις στις οποίες υπάλληλοι της Toyota προσπάθησαν να κρύψουν δεδομένα από τους ελεγκτές. Η εταιρία, αποδέχθηκε μία 12-σέλιδη αναφορά λαθών, που περιλαμβάνει τα εξής:

Τον Σεπτέμβριο του 2007, η Toyota διαπραγματεύεται με την NHTSA ανάκληση για ένα μικρό πατάκι αποκρύπτοντας ωστόσο e-mails που φανερώνουν βαθύτερα προβλήματα. Τον Οκτώβριο του 2009, η εταιρία παραγγέλνει ανασχεδιασμό του πεντάλ του γκαζιού αλλά ακυρώνει την παραγγελία της μέσα σε 3 εβδομάδες συμβουλεύοντας τους υπαλλήλους της να κρύψουν τα ίχνη τους για να μην υποψιαστεί κάτι η NHTSA. Τον Νοέμβριο του 2009, η Toyota λέει στους πελάτες της πως πιστεύει ότι έλυσε το πρόβλημα της ακούσιας επιτάχυνσης ενώ έναν μήνα μετά, τον Δεκέμβριο, παραγγέλνει ξανά το ανασχεδιασμένο πεντάλ, αφήνοντας ωστόσο τον αριθμό του, ίδιο.

Τα λάθη είναι κάτι παραπάνω από εμφανή και γι’ αυτό η Toyota συμβιβάστηκε. Τι περιλαμβάνει ο συμβιβασμός; Το πρώτο το έχουμε πει: 1.2 δισεκατομμύρια δολάρια. Δεν είναι πρόστιμο όμως… Η κυβέρνηση των Η.Π.Α. εντάσσει τα 1.2 δις δολάρια στην κατηγορία “forfeited assets” και όχι προστίμου. Η διαφορά είναι νομική και στην ουσία επιτρέπει σε πελάτες που επηρεάστηκαν από την ανάκληση να ζητήσουν αποζημίωση. Τέλος, μέσω του συμβιβασμού, η Toyota αποδέχεται την επιβολή “εποπτείας”. Ένας ανεξάρτητος παρατηρητής, θα παρακολουθεί το πώς χειρίζεται η εταιρία την ασφάλεια των αυτοκινήτων της και θα δίνει αναφορά στο Υπουργείο. Έχοντας γνώση του πώς λειτουργούν οι Ιάπωνες, νομίζω ο τελευταίος όρος τους “πόνεσε” πολύ περισσότερο από το πρόστιμο… αυτή είναι η γνώμη μου τουλάχιστον.

Τα κριτήρια για τις ανακλήσεις, ήταν στο παρελθόν η συμμόρφωση με τους νόμους ή αν υπήρχαν τεχνικά προβλήματα. Τώρα, έχει περισσότερο να κάνει με το αν τα προϊόντα μπορούν να εξασφαλίσουν στους πελάτες ηρεμία

Δήλωσε ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda μία ημέρα μετά την ανακοίνωση του συμβιβασμού. Και συνέχισε:

Οι ανακλήσεις δεν είναι για να αποκρύψουμε προβλήματα που βρίσκουμε. Είναι για τη βελτίωση του προϊόντος και την εξέλιξη του. Μακροπρόθεσμα, είναι καλές για την εικόνα της βιομηχανίας αυτοκινήτου και την βιώσιμη εξέλιξης της.

Δυστυχώς όμως, ο πρόεδρος δεν σχολίασε το γεγονός ότι στην ουσία, η Toyota παραδέχθηκε πως εξαπάτησε τους πελάτες της. Αρκέστηκε στο να χαρακτηρίσει τις ανακλήσεις που έχουν πλήξει την εταιρία και τους ανθρώπους που την εμπιστεύονται ως “σημείο καμπής” και τόνισε πως η Toyota έχει αναθεωρήσει σημαντικά την προσέγγιση της στα θέματα ποιότητας. Ας ελπίσουμε πως η TNGA πλατφόρμα θα βάλει ένα τέλος στα προβλήματα όπως ελπίζουν οι υπεύθυνοι της μάρκας.

[Πηγή: Automotive News (1), (2)]