tavares

Ο Carlos Tavares, ο νέος CEO της PSA Peugeot-Citroen σε συνέντευξη του, έκανε γνωστούς τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής που θα ακολουθήσει ώστε να κάνει την PSA βιώσιμη.

Ο γαλλικός όμιλος μέσα στα τελευταία 5 χρόνια έχασε λίγο περισσότερα από 7 δις. δολάρια. Πρωταρχικός στόχος του Tavares είναι να μειώσει την γκάμα των αυτοκινήτων της PSA, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη παρουσία του ομίλου του στη Κίνα. Μεσο-βραχυπρόθεσμα, θέλει να σταματήσει να χάνει χρήματα από την αγορά της Ρωσίας και θα το κάνει μειώνοντας δραστικά τα προσφερόμενα μοντέλα, χωρίς ωστόσο να αποδυναμωθεί σαν μάρκα. Αυτή τη στιγμή η Peugeot προσφέρει 27 διαφορετικά μοντέλα στη Ρωσία και είναι φυσικά ζημιογόνα.

Εκτός αυτού όμως, μεγάλο στοίχημα είναι η επέκταση σε νέες αγορές. Βοηθούμενη και από την συνεργασία με την Dongfeng, η Peugeot θέλει να μπει στην αγορά της Κίνας. Στόχος για τις δύο εταιρίες, είναι η παραγωγή (και πώληση φυσικά) 750.000 αυτοκινήτων μέχρι το 2015 ενώ αν όλα εξελιχθούν όπως πρέπει, η Dongfeng, η Citroen και η Peugeot θα πουλούν αθροιστικά, 1.5 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2020.

Επίσης ο νέος CEO της PSA θέλει να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους ανά αυτοκίνητο. Για να το πετύχει αυτό, θα πρέπει να μειώσει το κόστος παραγωγής, να μειώσει το κεφάλαιο κίνησης, να μειώσει τον αριθμό των στοκ αυτοκινήτων, ενώ θα πρέπει να συμφωνήσει και σε μια πιο αποτελεσματική συνεργασία με τους προμηθευτές. Επίσης ο Πορτογάλος θέλει ο όμιλος του να διαχειρίζεται καλύτερα τα χρήματα του, πράγμα που σημαίνει πως όλες οι επενδύσεις που θα κάνει, θα πρέπει να εξασφαλίζουν στον όμιλο μια ικανοποιητική απόδοση.

Βασικό κομμάτι της ανάπτυξης της PSA, σύμφωνα με τον Tavares, είναι και το τμήμα DS της Citroen το οποίο θέλει να το κάνει αυτόνομο, πολυτελές υπό-brand, ώστε να ανταγωνίζεται τα premium γερμανικά μοντέλα. Αναλυτές ωστόσο πιστεύουν πως για να γίνει η DS κερδοφόρα, θα πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 15 με 20 χρόνια.

Ο Carlos Tavares θα παρουσιάσει στις 14 του μηνός τα σχέδια του, οπότε λίγο υπομονή για να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες γι’αυτά. Ο στόχος είναι από τώρα ξεκάθαρος. Ανάκτηση του μεριδίου της αγοράς που έχει χάσει τα τελευταία χρόνια.