_79P5659

Θετικό, από πλευράς ρυθμού, ήταν το Σαββατοκύριακο στην πίστα της Σαγκάη για την ομάδα της Lotus. Ο Romain Grosjean έδειξε δείγμα του ταλέντου στις βρόχινες κατατακτήριες, περνώντας για πρώτη φορά φέτος στο Q3, ενώ και στον αγώνα βρισκόταν σταθερά μέσα στους βαθμούς, πριν εγκαταλείψει εξαιτίας προβλημάτων στο κιβώτιο. Πρόσφατα διαβάσαμε πως η Lotus πήρε στην Κίνα τον αναβαθμισμένο Renault Energy F1-2014 και σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της ομάδας, Gerard Lopez, το κέρδος από τον κινητήρα έφτασε κοντά στα δυο δευτερόλεπτα στο γύρο.

Είδαμε ένα σαφές βήμα από την πλευρά της Renault στην Κίνα. Τα παιδιά μιλάνε για σχεδόν δύο δευτερόλεπτα (κέρδος), η οποία είναι τεράστια διαφορά. Το χρονόμετρο δεν λέει ψέματα. Προχωρήσαμε κατά δύο δευτερόλεπτα από πλευράς απόδοσης.

Το αυτοκίνητο είναι καλό. Ο Romain είχε κάποια προβλήματα με το διαχύτη το Σάββατο και βασιζόμενοι στους χρόνους και τα παράγωγα αυτών, μάλλον θα έπρεπε να βρισκόμαστε στην έκτη θέση (στις κατατακτήριες), αν δεν είχαμε κάποια ζητήματα.

Πραγματικά εκεί πιστεύουμε πως ανήκει το αυτοκίνητο, παρότι γνωρίζουμε πως τα αυτοκίνητα με κινητήρα Mercedes δεν χρειάζονται καν το DRS για να μας περάσουν. Την ίδια στιγμή, αυτό που φαίνεται θετικό, είναι πως ο ρυθμός βρίσκεται να είναι εκεί.

Οι άνθρωποι της ομάδας από την αρχή της χρονιάς υποστηρίζουν πως η E22 είναι ένα εξαιρετικό μονοθέσιο, με τον κινητήρα να περιορίζει τις δυνατότητές της. Μάλιστα, η σχέση της Lotus με τη Renault έφτασε στο ναδίρ μετά το τεστ στην πίστα του Μπαχρέιν, όπου τα προβλήματα με το Γαλλικό PU δεν της επέτρεψαν να βάλει χιλιόμετρα ώστε να εξελίξει το μονοθέσιο.

_W2Q4058

Ο Lopez τονίζει πως αυτά τα προβλήματα και η απουσία της ομάδας από το πρώτο χειμερινό τεστ στη Χερέθ, δεν επέτρεψαν να γίνει σωστή δουλειά πάνω στο στήσιμο της Ε22 και αυτό είναι που πληρώνει η ομάδα έως τώρα.

Δεν περιμέναμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουμε με το power unit. Βγήκαμε από την αεροδυναμική σήραγγα, ουσιαστικά γνωρίζοντας πως έχουμε ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο. Αλλά, το πρόβλημα είναι όταν αρχίζεις να βάζεις πράγματα στην πίστα, όπου εάν δεν μπορέσεις να κάνεις γύρους, δεν μπορείς να εργαστείς πάνω στο set-up.

Έτσι είχαμε τεράστια, πραγματικά τεράστια, προβλήματα και καθυστερήσεις, εξαιτίας της έλλειψης γύρων ουσιαστικά. Πραγματικά φτάσαμε στην κορύφωση της αρνητικότητας μετά τον αγώνα στο Μπαχρέιν, όπου δύο κινητήρες έσπασαν (στις δοκιμές) και δεν υπήρχε τίποτα που θα μπορούσαμε να κάνουμε.

Αυτό ήταν πραγματικά ένα σημείο όπου, με θετικό τρόπο, θέσαμε τέλος σε ορισμένα πράγματα που κάναμε και είπαμε: εμείς απλά δεν μπορούμε να αντέξουμε αυτό το πράγμα πια”.

Ο τεχνικός διευθυντής της Lotus, Nick Chester, έχει δηλώσει πως ελπίζει σε ουσιαστική βελτίωση για τον αγώνα στην Ισπανία, με τον Lopez να αποκαλύπτει πως η Renault θα φέρει για τις ομάδες της νέες αναβαθμίσεις εκεί. Ο επιχειρηματίας από το Λουξεμβούργο έκλεισε τη συνέντευξη δηλώνοντας πως, ο πρώτος ουσιαστικά αγώνας για τη νέα χρονιά για την Lotus, θα είναι αυτός στην πίστα της Βαρκελώνης.

Η Renault υπόσχεται ένα αρκετά ενδιαφέρον βήμα προόδου για τη Βαρκελώνη. Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι ότι θα αρχίσουμε να παλεύουμε στο top 10, με οποιονδήποτε (συνδυασμό) θα βρίσκεται εκεί γύρω.

Από τότε που είδα τα θέματα που είχαμε με τη μονάδα ισχύος, έχω κατ’ ουσίαν πει, πως ο πρώτος μας αγώνας θα είναι αυτός της Βαρκελώνης και επιμένω σε αυτό.

[Photo Copyrights: Alastair Staley/Glenn Dunbar/Lotus F1 Team]