7446033906_962231837e_o

Η Αμερικανική εταιρία κέρδισε τη δικαστική μάχη για το όνομα της στην Κίνα, οπότε τώρα, μπορεί να επικεντρωθεί σε πιο σημαντικά ζητήματα. Όπως πχ το να πουλάει αυτοκίνητα.

Πριν λίγες ημέρες, η Tesla παρέδωσε τα πρώτα 8 Model S σε πελάτες της στο Πεκίνο. Αυτή όμως ίσως να είναι η δεύτερη ή η τρίτη είδηση σχετικά με την μάρκα. Ποιο σημαντική κατά τη γνώμη του γράφοντος, ήταν η ανακοίνωση που έκανε ο Elon Musk. Ο CEO της Tesla είπε ότι ο κατασκευαστής, σκοπεύει να ξεκινήσει την κατασκευή αυτοκινήτων στην Κίνα μέσα στα επόμενα 3 ή 4 χρόνια. Αυτό θα του επιτρέψει να πουλάει τα οχήματα του χωρίς τον βάναυσο φόρο εισαγωγής που αγγίζει το 25% και εκτινάσσει την τιμή του Model S στα 115.000 δολάρια. Φυσικά για να κατασκευάσει αυτοκίνητα στην Κίνα, η Tesla θα πρέπει να συνεργαστεί με κάποια τοπική εταιρία. Με βάση το χρονοδιάγραμμα του Musk, η ανακοίνωση της όποιας κοινοπραξίας απέχει χρονικά περίπου έναν χρόνο. Ακόμα και χωρίς εγχώρια παραγωγή όμως, η Tesla ελπίζει να πουλά στην Κίνα, όσα αυτοκίνητα πουλά στις Η.Π.Α. μέχρι το 2015!

tesla shangai

Κάπου εδώ όμως κάνει την εμφάνιση του το δεύτερο πρόβλημα και ταυτόχρονα, η δεύτερη ανακοίνωση. Το πρόβλημα είναι ότι ο κόσμος απλά δεν αγοράζει ηλεκτρικά οχήματα. Ένας από τους σημαντικότερους λόγους γι’ αυτό, είναι η παντελής έλλειψη υποδομής. Ο Musk λοιπόν, μιλώντας σε δημοσιογράφους, είπε πως η Tesla σχεδιάζει μία επένδυση της τάξης των εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή σταθμών φόρτισης (Superchargers και όχι μόνο). Ελπίζει μάλιστα να συνεργαστεί με κρατικές εταιρίες αλλά μέχρι αυτό το σημείο δεν έχει ξεκινήσει συζητήσεις.

Μπορεί λοιπόν η Tesla να συνεχίσει το σερί της; Μπορεί να “κλέψει” πελάτες παραδοσιακών εταιριών στην Κίνα όπως έκανε στην Αμερική; Έχει ο Elon Musk το κοκαλάκι της νυχτερίδας; Αναγκαστικά, θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον έναν χρόνο για να μάθουμε την πορεία της μάρκας σε μία νέα και εξαιρετικά σημαντική αγορά όπως αυτή της Κίνας.